وزیر راه:

۳۵۰۰ كیلومتر راه روستایی تا آخر سال ایجاد می شود

۳۵۰۰ كیلومتر راه روستایی تا آخر سال ایجاد می شود وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ۳ هزار و ۵۰۰ كیلومتر راه روستایی تا آخر سال توسط دولت ساخته خواهد شد.



به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، محمد اسلامی عصر دوشنبه در آئین افتتاح ۶۷۴ طرح راه روستایی کشور که به صورت نمادین در شهرستان طالقان برگزار شد، با تسلیت به مناسبت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع) اظهار نمود: امروز خدا را شاکریم در جمع مردم طالقان و مسؤلان استان البرز شاهد افتتاح پروژه های مهمی در سرتاسر کشور هستیم.
وی با اشاره به اینکه عزت و شرف مسؤلان در گرو خدمتگزاری بی منت به مردم است، خاطرنشان کرد: هیچ شأنی جز شأن خدمتگزاری به مردم نداریم و خدمتگزاری با نیت خالص این است که انسان بتواند کاری انجام دهد که باقیات الصالحات و ذخیره آخرت وی باشد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امروز پروژه های روستایی در سرتاسر کشور به همت سازمان راهداری در چارچوب طرح «ابرار» افتتاح شد، اظهار داشت: به شهادت همه کسانی که دست اندرکار این امر هستند به تعبیری زنده شدن جهاد سازندگی صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه افرادی که سودای خدمت بی منت دارند به رغم اینکه بازنشسته هستند همچنان در چارچوب امور خیر تلاش می کنند، تصریح کرد: در بازدیدی که در روستاها داشتیم هم در مردم این مناطق شور و نشاط بوجود آمده بود و هم ما باردیگر زنده شدن جهاد سازندگی را به چشم دیدیم و خدا را شاکریم که این ظرفیت ها باردیگر فعال شدند.
افتتاح ۲۵۰۰ کیلومتر راه روستایی
اسلامی افزود: سال قبل قول دادیم در چارچوب طرح ابرار ۲ هزار کیلومتر راه روستایی در چارچوب ساخت و بهسازی و نوسازی ایجاد نماییم تا از مشقت عبور و مرور روستانشینان بکاهیم.
وی با اشاره به اینکه امروز ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی افتتاح شد، اظهار نمود: در این طرح حدود یک هزار میلیارد تومان هزینه شد که در شرایط فعلی اقتصاد کشور اقدامی بزرگ بود و توانستیم از تعهد خود هم فراتر برویم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از مهر ماه سال قبل عملیات عمرانی ساخت و بهسازی راه های روستایی را آغاز کردیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم سال جاری به تعهد خود در قبال ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتری راه روستایی جامه عمل بپوشانیم تا نهضت سازندگی ادامه داشته باشد.
به دنبال تثبیت جمعیت روستایی هستیم
وی با اشاره به اینکه باید زیرساخت هایی ایجاد نماییم تا جمعیت روستایی که جمعیت فاخر و مولد کشور هستند در روستاها تثبیت شوند، اظهار داشت: نگاه دولت به این مورد نگاهی راهبردی است تا بتواند جذابیت زندگی و فعالیت در روستاها را ارتقا دهد.
اسلامی اظهار نمود: با آغاز به کار طرح های راه سازی مختلف در سرتاسر کشور شاهد این وضعیت هستیم که اقدامات انجام شده به بار نشسته است و در استان های مختلف استانداران گزارش می دهند که جمعیت روستایشان افزوده شده است.
وی با اشاره به اینکه اگر از مهاجرت جمعیت روستایی جلوگیری نکنیم شغل های مولد جای خویش را به شغل های غیرمولد و کاذب خواهند داد، بیان نمود: خیلی از صدمه های اجتماعی و مشکل بیکاری در جامعه ریشه در مهاجرت های غیراصولی دارند و باید بدانیم که کوچک ترین غفلت در این حوزه باعث صدمه های بزرگ تری خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: در این دوره با آغاز به کار طرح های روستایی و بهسازی و عمران روستاها این وضعیت تغییر کرده است و امیدواریم با تأثیرگذاری بیشتر در راه توسعه روستاها گام برداریم.

1399/07/15
11:59:15
5.0 / 5
1640
تگهای خبر: راه , عمران , نوسازی , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک