گروه بررسی سوانح هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری مستقل شد

گروه بررسی سوانح هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری مستقل شد زمین دار شو: برمبنای بخشنامه جدید بررسی سوانح هوایی، گروه بررسی این سوانح مستقل از سازمان هواپیمایی کشوری مبادرت به بررسی سانحه خواهند کرد.


به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور تصویبنامه ۱۹ آبان هیئت وزیران درباب اصلاح بخشنامه بررسی سوانح و حوادث هوایی (غیر نظامی) را به رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ نمود. تعدادی از مواد اصلاح شده در این بخشنامه به شرح زیر است: امکان واگذاری بررسی سانحه هوایی به سایر کشورهاماده ۳ تبصره ۲: سازمان می تواند حسب تشخیص مطابق با استانداردهای بین المللی پیمان شیکاگو و بعد از انجام تشریفات قانونی، تمام یا قسمتی از پروسه بررسی سانحه را در قالب موافقت نامه دو جانبه، به یک کشور و یا نهاد خارجی زیر نظر سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) واگذار نماید.الحاق گروههای جدی کارشناسی به تیم بررسی سوانحماده ۹: بررسی سوانح و حوادث هوایی توسط کارگروهی متشکل از کارشناسان و متخصصان مربوطه در ۱۶ گروه با عناوین زیر با نظارت و مدیریت مسئول بررسی انجام می پذیرد: گروه عملیات پروازگروه هواشناسیگروه خدمات شدآمد (ترافیک) هوایی و فرودگاهگروه شاهدان عینیگروه دستگاه های ثبت و ضبط پروازیگروه سازهگروه پیشرانه (نیروی محرکه وسیله پرنده)گروه سامانه (سیستم ) های وسیله پرندهگروه اسناد و مدارک تعمیر و نگهداری وسیله پرندهگروه عوامل انسانی و پزشکیگروه نجاتگروه کارآیی وسیله پرندهگروه بررسی محل (سایت) سانحهگروه بررسی استواری و انسجام وسیله پرنده سانحه دیدهگروه عکس / فیلم ویدئوییگروه ایمنی اتاقک (کابین) هواپیماتیم بررسی سانحه اختیار تام بررسی محل وقوع سانحه را داردماده ۱۰: بمنظور حصول اطمینان از انجام بدون تأخیر، دقیق و کامل بررسی ها توسط اعضای کارگروه بررسی سوانح و حوادث هوایی موضوع ماده ۹ این بخشنامه، مسئول بررسی و یا به تشخیص وی سایر اعضای کارگروه مورد اشاره باید با اختیار تام به محل سانحه اعزام شوند و به صحنه سانحه و لاشه وسیله پرنده، تمام بقایای مربوط از قبیل اطلاعات ثبت و ضبط شده پروازی، گزارش های شاهد یا شواهد عینی و مکالمات ضبط شده مراقبت پرواز و کلیه مستندات مربوط دسترسی و نظارت (کنترل) مستقیم داشته باشد. ماده ۱۱: با شروع پروسه بررسی سانحه یا حادثه، مسئول بررسی باید با اختیار تام، اعضای کارگروه بررسی سوانح و حوادث هوایی موضوع ماده ۹ این بخشنامه را انتخاب و بدون تأخیر و محدودیتی ضمن رعایت قوانین و مقررات مربوط با جمع آوری اطلاعات و مدارک مربوط و در صورت لزوم ارسال قطعات و مواد به آزمایشگاه ها و مؤسسات معتبر داخلی و یا خارجی و تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از دستگاه های ثبت و ضبط پروازی و سایر مستندات مربوط، علل و عوامل وقوع سانحه را تعیین و در صورت لزوم ضمن ارائه سفارش های ایمنی، گزارش های مربوط را تهیه و به مبادی ذی ربط ارسال نماید.گروه بررسی سانحه، مستقل از سازمان هواپیماییمسئول بررسی سانحه، مستقل از دفاتر نظارتی سازمان و سایر ذی نفعان صنعت هوانوردی کشوری مبادرت به بررسی سوانح و حوادث می کند و گزارش نهایی بوسیله دفتر بررسی سوانح و حوادث مستقلاً منتشر می شود.افشای مکالمات پروازی خلبانان ممنوع شدماده ۲۸- گزارش های نهایی مربوط به سوانح و حوادث و مدارک و اسناد مربوط باید در سازمان نگهداری شوند و در صورت لزوم مورد بهره برداری قرار گیرند. سازمان باید از اطلاعات دستگاه ثبت داده های هواپیما، ضبط مکالمات پروازی و رادیویی خلبانان، ثبت تصاویر و کلیه اسناد و سایر اطلاعات مربوط به سوانح و حوادث حفاظت کند و از افشای آن برای مقاصدی غیر از بررسی سوانح و حوادث جلوگیری نماید.





منبع:

1400/09/16
13:16:15
0.0 / 5
830
تگهای خبر: استاندارد , بهره برداری , پرواز , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک