در گفت وگو با زمین دار شو اعلام شد

افزایش ۱۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس های اربعین تخلف است

افزایش ۱۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس های اربعین تخلف است به گزارش زمین دار شو، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای اظهار داشت: بعد از اعلام وزیر راه در خصوص افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس، افزایش قیمتی تصویب نشده و درصورت تخلف از این مبلغ، با متخلف برخورد می شود.


داریوش باقرجوان در گفتگو با ایسنا درمورد اخبار منتشرشده در خصوص افزایش ۱۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس های اربعین، اظهار نمود: این مورد حقیقت ندارد و همان مبلغی که ستاد مرکزی اربعین اعلام نموده بود باید از مسافران گرفته شود. ابتدا قرار بود افزایش ۷۵ درصدی صورت گیرد، اما بعد از اعلام وزیر راه در خصوص افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس، دیگر افزایش قیمتی تصویب نشده و مبلغ بالاتر از آن مجاز نمی باشد و درصورت تخلف از این مبلغ، با متخلف برخورد می شود.
وی با اشاره به اینکه به علت یک سر خالی بودن اتوبوس ها چنین تصمیمی گرفته شده بود، اظهار داشت: سفرهای دوره رفت زائرین به صورت یک طرفه انجام شده و هم اکنون ناوگان مسافری برای بردن زائرین از ایران به عراق متوقف شده است. از روز شنبه هفته جاری، زائرین درحال بازگشت به کشور هستند و با عنایت به اعلام ستاد مرکزی اربعین، ناوگان برگشت باردیگر به صورت خالی گسیل می شوند تا بتوانیم زائرانی را که هر روز وارد کشور می شوند، به مقصدشان برسانیم.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای در ادامه توضیح داد: زائرانی که وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شوند، اگر متقاضی حمل و نقل عمومی هستند، درخواست می دهند و بر مبنای میزان تقاضا به درخواست ها پاسخ داده می شود؛ بخشی از ظرفیت ناوگان به صورت آماده باش در مرزها حضور دارند که بتوانند سریع تر زائرین را به شهرهایشان برسانند و مشکل کمبود وجود نداشته باشد.
باقرجوان در رابطه با مواجهه زائرین با قیمت های نامتعارف بیان نمود: همکاران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم در محل پایانه های مسافری در سفرهای رفت و هم در برگشت در محل پایانه های مرزی، حضور دارند و مسافران می توانند نه تنها افزایش قیمت های نامتعارف، بلکه هر شکایت و انتقادی که در حوزه حمل و نقل وجود دارد را اعلام کنند. همینطور تلفن گویای ۱۴۱ برای ارتباط زائرین با سازمان راهداری فراهم است.
وی افزود: این تلفن گویا پیشنهادات، انتقادات و شکایات را دریافت می کند و مشخصات سفر و زائر، ثبت می شود و کد رهگیری به زائر عرضه می شود، برپایه این مشخصات، اطلاعات بررسی و رای صادر می شود؛ هر اجحاف و اضافه دریافتی که از زائرین گرفته شده باشد، اولا شرکت حمل و نقل باید پول زائر را برگرداند و رضایت زائر را کسب کند و در کنار آن، برخورد و محدودیت های حمل ونقلی هم جهت شرکت در نظر گرفته می شود.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای با اشاره به اینکه روز گذشته ورود زائرین به کشور از خروج آنها در پایانه های مرزی بیشتر بود، اظهار داشت: اگر ورود یک باره باشد که از روز گذشته شدت گرفته، امکان دارد در مواردی با کمبود اتوبوس مواجه شویم. برای سفرهای رفت تقاضا شده بود که از ناوگان نهادها کمک بگیریم که تا کنون ناوگانی اعلام نشده، اما هر زمانی که اعلام کنند، ما از ظرفیت ها استفاده می نماییم.



1401/06/21
23:23:38
0.0 / 5
304
تگهای خبر: جاده , حمل و نقل , راه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک