معاون وزیر راه و شهرسازی:

برآورد سرمایه گذاری در راه آهن اهواز - اصفهان حدود ۵ میلیارد دلار است

برآورد سرمایه گذاری در راه آهن اهواز - اصفهان حدود ۵ میلیارد دلار است زمین دار شو: معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: خوزستان در بخش باری رتبه دوم كشور و در بخش مسافری رتبه چهارم را دارد اما از لحاظ راه ها در رتبه ششم قرار دارد و این نشانه این است كه باید به توسعه بخش راه و همینطور اتصالات مسیرهای ریلی توجه گردد.



به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی در جلسه ای كه امروز (۲ اسفندماه) در استانداری برگزار گردید با اشاره به ظرفیت ها و راه های استان خوزستان، اظهار نمود: امروز برنامه ریزی با استاندار خوزستان در مورد زیرساخت های حمل و نقلی این استان و احداث مسیرهای جدید در بخش بزرگراهی، آزادراهی و در بخش های توسعه ریلی انجام شد.

وی با بیان این كه خوزستان یك استان ترانزیتی، باری و مسافرخیز است، اضافه كرد: خوزستان در بخش باری رتبه دوم كشور و در بخش مسافری رتبه چهارم را دارد اما از لحاظ راه ها در رتبه ششم قرار دارد و این نشانه این است كه باید به توسعه بخش راه و همینطور اتصالات مسیر ریلی توجه گردد و باید بتوانیم با برنامه ریزی منظم توسعه زیرساخت ها را ارتقاء دهیم.

معاون وزیر راه با بیان این كه پروژه های خوبی در محورهای مختلف استان خوزستان شروع شده است، اظهار داشت: یكی از موارد مهم برای خوزستان مسیرهای منتهی به سایر استان ها است كه باید افزایش ظرفیت در آنجا تولید شود.

خادمی ادامه ادامه داد: در بخش شمال خوزستان به سمت لرستان احداث آزادراه انجام شده و هم اكنون ظرفیت ترافیكی مناسبی دارد. همینطور چهارخطه كردن مسیری كه به سمت ایذه و از آنجا به چهارمحال و بختیاری و در نهایت به سمت اصفهان می رود، شروع شده كه با روند خوبی عملیات اجرایی آن در حال انجام می باشد و امیدواریم بتوانیم توسعه ای در بخش انتهای مسیر ایذه به سمت لردگان هم انجام دهیم.

وی با اشاره به مسیر شیراز ادامه داد: ما یك كریدور شرقی - غربی از استان خوزستان به سمت استان فارس و در نهایت به كرمان و سیستان داریم كه سرتاسر بخش خوزستان تا فارس قراردادها منعقد شده اند و امیدواریم كریدور از جنوب غربی كشور به سمت جنوب شرقی كشور فعال تر شود.

خادمی اضافه كرد: در محدوده خوزستان تا خیرآباد، تنها ۱۱ كیلومتر قرارداد منعقد نشده كه امیدواریم قرارداد این ۱۱ كیلومتر هم در اسرع وقت منعقد شود. همینطور در بعضی محورها مشكلاتی همچون كندی روند اجرای پروژه توسط پیمانكارها وجود دارد كه امیدواریم در این زمینه برنامه ریزی صورت بگیرد تا در سال ۹۷ كارها با روند بهتری صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به كریدورهای سراسری ترانزیتی خوزستان، درباره كریدور نخست كه در شمال به جنوب غرب كشور قرار دارد، اظهار داشت: این كریدور، بندرامام و در نهایت خوزستان و از آنجا لرستان، كرمانشاه، سنندج و در نهایت آذربایجان غربی و شرقی را به هم متصل می كند. این كریدور بعنوان كریدور شماره ۱۰ تعریف شده كه بخشی از آن در خوزستان وجود دارد و امیدواریم حلقه های ناپیوسته در خوزستان را به هم متصل نماییم تا این كریدور ترانزیتی كه نزدیكترین مسیر كریدور جاده ای از آب های خلیج فارس به سمت مرز بازرگان و سپس به تركیه و اروپا است را بعنوان كریدور توسعه ای داشته باشیم.

وی بیان كرد: كریدور دیگری تحت عنوان كریدور بزرگراهی ساحل خلیج فارس وجود دارد كه از شلمچه آغاز و بعد از پیمودن استان خوزستان به سمت بوشهر، هرمزگان و در نهایت به سیستان و چابهار می رسد. هدف نظام و دولت از اجرای این پروژه این است تا سواحل خلیج فارس فعال شوند و در این مكان تثبیت جمعیتی داشته باشیم.

خادمی ادامه داد: یكی از ضروریات این است كه بتوانیم زیرساخت این محدوده را آماده نماییم كه خوشبختانه بخش بزرگراهی این محدوده در خوزستان در مرحله انتهایی است و تنها كمربندی آبادان و خرمشهر باقی مانده است و بین ماهشهر به سمت هندیجان حدود ۲۰ كیلومتر باقی مانده و امیدواریم این مرحله تا اوایل سال ۹۷ به آخر برسد.

وی اضافه كرد: این كریدور بعنوان یك كریدور توسعه برای سواحل جنوب كشور است كه برای آن برنامه ملی پیش بینی شده و امیدواریم با این برنامه بتوانیم این سواحل را از لحاظ بزرگراهی برای سایر توسعه های صنعتی و اقتصادی آماده نماییم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به خط ریلی خوزستان به اصفهان و جاده پاشنه زاگرس خاطرنشان كرد: حدود ۲۲ پروژه مختلف در خوزستان در قالب ۱۱ طرح مصوب پیوسته قانون بودجه در حال كار كردن هستند كه یكی از این مسیرها، مسیر پاشنه زاگرس است كه به علت اینكه تازه شروع شده پیشرفت فیزیكی آن پایین است و امیدواریم این پروژه را بعنوان مسیر توسعه ای برای شمال خوزستان داشته باشیم كه مسیر حسینیه، دزفول و سردشت به اندیكا را بهم متصل می كند تا در آینده خط ترانزیتی در شمال استان داشته باشیم اما منابع اعتباری این پروژه محدود است كه امیدواریم با برنامه ریزی از جانب ما و استاندار خوزستان این مسیر فعال شود.

خادمی خاطرنشان كرد: در بحث ریلی هم یكی از مسیرهای ریلی مورد نظر ما مسیر ریلی خوزستان به سمت استان چهارمحال و بختیاری و از آنجا به اصفهان است كه بدین سان خوزستان را با استفاده از مركز به پایتخت اتصال می دهیم. این پروژه بسیار حجم بالایی دارد و كه برآورد آن حدود ۵ میلیارد دلار است و شاید بزرگترین پروژه كشور باشد ازاین رو باید برنامه ریزی خوبی برای این پروژه صورت گیرد.

وی اضافه كرد: مطالعات این پروژه با دستور ریاست جمهور در استان چهارمحال و بختیاری و پیگیری استانداران و مسئولین استان های مختلف انجام شد. یك شركت كره ای مطالعات سرتاسر مسیر را انجام داده و چند كریدور پیشنهاد كرده است كه هم اكنون در حال كار كردن در این زمینه هستیم و امیدواریم در آینده بتوانیم روند اجرایی آن را هم انجام دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بودجه ای كه از منابع ملی برای امسال در خوزستان تخصیص داده شده بود، اظهار داشت: مجموع پروژه های راهسازی، راهداری و راه روستایی كه امسال از منابع ملی به خوزستان اختصاص داده شده، بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است.




1396/12/03
14:43:31
5.0 / 5
4339
تگهای خبر: احداث , ترانزیت , جاده , راه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک