عضو هیئت مدیره راه آهن خبر داد:

تخفیف راه آهن به بارهای صادراتی

تخفیف راه آهن به بارهای صادراتی به گزارش زمین دار شو معاون سیر و حركت راه آهن اظهار داشت: به صادركنندگان كالا، بر مبنای حجم و وزن بار، تخفیف هایی تا ۵۰ درصد تعرفه حمل ریلی بار عرضه می گردد.



به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حسین عاشوری با اشاره به اینكه صادرات كالای ایرانی با شبكه ریلی سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشت، اظهار داشت: حمل بار و صادرات با استفاده از ریل، اقتصادی و ایمن ترین روش است و شركت راه آهن از دو سال قبل با هماهنگی كشورهای مقصد، برای افزایش صادرات و رونق حمل بار روی ریل، تخفیف های تعرفه ای تا سقف ۵۰ درصد در نظر گرفته كه سبب شده است صادرات ریلی افزایش یابد.
وی اضافه كرد: در شش ماه نخست امسال، تبادلات مرزی با استفاده از ریل، با پاكستان با استفاده از مرز میرجاوه ۱۵۰ درصد و با تركیه ۹۰ درصد رشد داشته و ۶ میلیون تن كالای صادراتی با شبكه ریلی حمل شده است.
به گفته عضو هیئت مدیره شركت راه آهن، اتصال راه آهن ایران با آلمان برقرار شده است و از ابتدای ۲۰۱۸، قطار برنامه ای در این مسیر راه اندازی می گردد.
وی با اشاره به اینكه راه آهن ایران با استفاده از سرخس و اینچه برون به تركمنستان، از مرز جلفا به جمهوری آذربایجان، از مرز رازی به تركیه و با استفاده از میرجاوه به پاكستان متصل است، اضافه كرد: مسیر ریلی تا مرز افغانستان و عراق رفته است كه در افغانستان تا ۵۰ كیلومتر در داخل خاك آن كشور راه آهن در دست ساخت است و تا چند ماه دیگر به بهره برداری می رسد.
در مورد عراق نیز، تا شلمچه خط ریلی داریم و امیدواریم با كمك دولت عراق، خط ریلی شلمچه تا بصره ساخته شود تا اتصالات كریدورهای ریلی را برای صادرات و ترانزیت تكمیل كنیم.
عاشوری اضافه كرد: همینطور سه بندر شهید رجایی، خرمشهر و امام خمینی در خلیج فارس و بندر امیرآباد در خزر هم به شبكه ریلی متصل است و امیدواریم برای افزایش جابجایی بار، هرچه سریع تر با همكاری سازمان بنادر و دریانوردی، بنادر بوشهر، چابهار و انزلی به شبكه ریلی متصل شود.
وی با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی برای افزایش سهم ریل در جابه جایی بار بنادر به ۴۵ درصد اظهار داشت: هم اكنون سهم ریل در جابجایی بار بنادر كمتر از ۱۰ درصد است و افزایش ان نقش مهمی در تسهیل فرایند انتقال و جابجایی بار و كاهش هزینه خواهد داشت.
عضو هیئت مدیره شركت راه آهن مزیت زمان كمتر را در كنار هزینه پایین تر حمل بار، یكی دیگر از عوامل استقبال بیشتر صادركنندگان به استفاده از ریل دانست و تاكید كرد: پیشتر حمل بار از مسیر سرخس تا بندرعباس به طول هزار و ۶۲۰ كیلومتر یك هفته طول می كشید اما هم اكنون كمتر از سه روز طی می گردد و شركت راه آهن به صاحبان كالا تضمین زمانی می دهد كه اگر به تعهد عمل نشود، جریمه پرداخت خواهد نمود و صادركنندگان می توانند با اطمینان از زمان بندی دقیق، كالای خویش را به راه آهن بسپارند.
 

1396/07/29
20:02:18
5.0 / 5
3235
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک