انتقادات تند وزیر راه از فساد گسترده مالی در وزارت راه و شهرسازی

انتقادات تند وزیر راه از فساد گسترده مالی در وزارت راه و شهرسازی به گزارش زمین دار شو وزیر راه و شهرسازی با اشاره به در جریان بودن سه طرح تحقیق و تفحص مجلس از زیرمجموعه های این وزارتخانه اظهار داشت: سرنوشت ۶۰ هزار تن قیر تحویلی به وزارت راه وشهرسازی نامعلوم است.



به گزارش زمین دار شو به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در نشست با مدیران حراست های تابعه وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینكه وظیفه حراست وظیفه مهمی است خاطرنشان كرد: هیچ تردیدی نباید داشت كه مهم ترین عاملی كه می تواند به انقلاب ضربه بزند از بین بردن مشروعیت نظام است و دشمن از بدو پیروزی انقلاب همواره كوشش كرد تا مشروعیت نظام جمهوری اسلامی را زیر سؤال ببرد و سال ها تلاش كرد تا بگوید كه نظام ایران دارای مشروعیت نبوده و این نظام حاكم خواست تمامی مردم نیست.
وی با اشاره به اینكه رانت و رانت خواری، امضاءهای طلایی و فامیل بازی جلوه های زشت فساد هستند خاطرنشان كرد: یك راه خدشه به مقبولیت نظام، برهم زدن مناسبات رسمی و انتقال دادن این مناسبات به كانال های غیر رسمی بود كه در چارچوب تحریم صورت گرفت.
برجام، ایران را از شمول قطعنامه های سازمان ملل خارج كرد
اسلامی خاطرنشان كرد: دولت در این چند ساله تمهیداتی در پیش گرفت تا بتواند از فضای تحریم خارج شده و بهانه ها را از دشمن بگیرد؛ اوج این تمهیدات در برجام خویش را نشان داد و ما را از فصل ۷ منشور ملل متحد خارج كرده و به لغو قطع نامه های سازمان ملل متحد انجامید كه می توان این مسئله را مهم ترین دست آورد برجام دانست.
وی با اشاره به برخی اتفاقات گذشته در وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: اتفاقاتی كه در گذشته در این وزارت خانه افتاده است به عملكرد كشور لطمه زده و به همین خاطر ۳ تحقیق و تفحص در مجلس شورای اسلامی در مورد عملكردهای سازمان های تابعه و خود وزارت خانه در مجلس در جریان است كه باید به آنها رسیدگی شود.
۶۰ هزار تن قیر به وزارت راه دادند اما فقط به ۳ پیمانكار داده شد
وزیر راه و شهرسازی مهم ترین این بحث های غیرشفاف را مبحث اختصاص قیر دانست و اضافه كرد: مبحث تخصیص قیر بسیار سؤال برانگیز شده است چونكه در چند سال قبل ۶۰ هزار تن قیر به وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته بااین حال بر اساس گزارش ها همه این میزان فقط به ۳ پیمانكار اختصاص یافته است و حواله قیرهای تحویلی هم در حساب این پیمانكاران منظور نشده است كه همین عامل مشخص است كه فسادی در كار بوده و باید توسط حراست تذكر داده می شد.
چرا اقدامات گذشته وزارت راه پُر ابهام است؟
وی با طرح این پرسش كه چرا باید اعمال ما غیرشفاف باشد و پاسخ درستی به دستگاه های نظارتی هم ندهیم، خاطرنشان كرد: چرا درگذشته اجازه داده شده است كه مسائل آن مقدار پر ابهام باشد و اقدامات به گونه ای صورت گیرد كه راهی جز تحقیق و تفحص برای مجلس باقی نگذارد البته این تحقیق و تفحص ها یك سالی است كه در مجلس در جریان اند و پاسخ های گذشته قانع كننده نبوده كه همین امر سبب شده تا این مسئله به صحن برود و رای گیری برای آن صورت گیرد.
سازمان بازرسی هم در كنار مجلس به وزارت راه ایراد وارد كرده است
اسلامی افزود: در كنار تحقیق و تفحص های مجلس باید دقت كرد كه بازرسی كل كشور هم موارد بسیاری را از این وزارت خانه سوال كرده اما وزارت خانه به سوالات آنها جواب نداده و سبب تنش در این حوزه هم شده است.
این عضو كابینه دولت دوازدهم بابیان اینكه اتفاقات روی داده از دو عامل مدیریت ناآگاه و یا مشكلات سیستم خارج نیست اضافه كرد: درصورتی كه مدیر ناآگاه باشد به وسیله تذكر متوجه اشتباه خود خواهد شد ولی اگر سیستم دارای ایراد است این مسئله به حراست بازمی گردد كه چرا نتوانسته به مسائل اشراف داشته باشد؟
وی خاطرنشان كرد: درواقع پذیرفته نیست كه حراست از مسائل مختلف و گوناگونی كه در حوزه وزارت راه و شهرسازی می گذرد بی خبر باشد البته گاهی دیده شده است كه مردم زودتر از حراست به مسئولین مسائل را گوشزد كرده اند كه این مسئله با ماهیت حراست كه باید همیشه و ۲۴ ساعته بر مسائل اشراف داشته باشد مغایر بوده چونكه اگر اتفاقی در شرف تكوین باشد از اتفاقات كوچك شروع خواهد شد و اگر در همان وهله اول جلوی آن گرفته شود به بزرگ شدن مسئله منجر نخواهد شد.
اسلامی با تاكید بر اینكه باید حراست به دنبال عوامل بعضی از اتفاقات باشد و در صورت یافتن عامل اصلی به سمت اصلاح آن گام بردارد اظهار نمود: اتفاقی نباید روی دهد كه الزامات ایمنی در آن رعایت نشده باشد و در شرایط عادی در مسائل یومیه باید همه مسائل طبق چك فهرست انجام شوند.
حراست هیچ ملاحظه ای در برخورد با فساد نداشته باشد
وی با اشاره به اینكه هیچ ملاحظه ای نباید با فاسد داشت و باید طبق سیستم و ضوابط به گونه ای رفتار شود كه فساد در نطفه خفه شده و از بین برود اظهار داشت: همه عملیات و مسائل باید به صورت درست در وزارت راه و شهرسازی رعایت شود به این خاطر كه اگر مشكلی وجود دارد یا در مدیریت فردی یا در سیستم معیوب است كه باید به وسیله شما این مشكلات یافته و حل شوند.
اسلامی نكته بعدی حائز اهمیت را انگیزه خدمتی در نیروهای وزارت خانه خصوصاً حراست دانست و تاكید كرد: نباید بگذاریم در انتصابات و برخورداری ها تبعیضی رواج یابد و شایسته سالاری باید محقق شود چونكه این عمل را ما در وزارت خانه با آغاز به كار كمیسیون انتصابات شروع كرده ایم و بدون تصویب این كمیسیون هیچ انتصابی را انجام نمی دهیم. كاركرد كمیسیون مربوطه بر مبنای یك ضابطه شكل گرفته و آن شایسته سالاری و دوری از فساد است البته باید این كمیسیون ها در سازمان های تابعه و استان ها هم شكل بگیرد و جلسات آن با حضور رئیس حراست برگزار گردد.
ورود حراست وزارت راه به پرونده های زمین خواری
وزیر راه و شهرسازی دیگر وظیفه حراست را كمك به تحقق وعده دولت و وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسكن در كشور دانست و اضافه كرد: بعضی از پرونده های مسكن و زمین در كشور امكان دارد معارضین ۳۰ ساله داشته باشد كه در آنها مردم گرفتارشده اند و باید روشی اتخاذ شود كه با شناسایی مشكل و گیر مبحث توسط حراست و یافتن عامل گرفتاری مردم به رفع آنها مبادرت شود تا از رفت وآمدهای اضافی مردم كه سبب زحمت برای آن هاست جلوگیری شود.
وی بابیان اینكه در حوزه ریل، جاده، هوایی و دریایی هم ما با مردم در ارتباط مستقیم هستیم، اظهار داشت: باید به دنبال آن باشیم كه مشكلات در این حوزه ها به سرعت حل شوند به صورت مثال در حوزه هوایی باید در مورد تأخیرهای به وجود آمده در پروازها به مردم پاسخگو باشیم و اگر فردی مردم را در بی اطلاعی قرارداد كه سبب اعتراض و از دست رفتن سرمایه های انسانی خواهد شد این رفتار ناپسند توسط حراست گوشزد شده تا مسئله كوچك به یك بحران تبدیل نشود همینطور در حوزه حفظ اموال و رسیدگی به وسایل همراه مسافران هم حراست مسئول است تا در كمترین زمان امنیت كامل وسایل سپرده شده به هواپیما یا راه آهن و یا هر وسیله نقلیه عمومی را كه زیر نظر وزارت راه و شهرسازی به فعالیت می پردازد به دست مردم برساند.
اعتراضات كامیونداران به خاطر غفلت از پاسخگویی به آنها بود
اسلامی با اشاره به اینكه در بحث كامیون داران هم همین غفلت از رسیدگی و پاسخ گوئی سبب آن مشكلات شد، اضافه كرد: نباید ما اجازه دهیم كه این مشكلات دوباره تكرار شوند و مهم ترین نكته ای كه در حوزه سرمایه انسانی و مقبولیت عمومی وجود دارد مسئله پیش بینی و پیشگیری است كه این دو مسئله مهم از كانال حراست پیگیری می شوند.

1397/11/03
13:50:57
5.0 / 5
3191
تگهای خبر: پرواز , جاده , دستگاه , راه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک