یاسوجی ها منتظر شنیدن سوت قطار نباشند!

یاسوجی ها منتظر شنیدن سوت قطار نباشند! به گزارش زمین دار شو معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار كهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: راه آهن «اقلید- یاسوج» با این روند اعتبارات حالا حالاها بعید است كه به بهره برداری برسد.


"عزیزی فیلی" در گفتگو با خبرنگار ایسنا اضافه كرد: این پروژه ملی الان نیمه فعال است و با این روند اختصاص اعتبارات حالا حالاها بعید است كه تا ۱۰ سال دیگر به بهره برداری برسد.
وی اظهار نمود: اعتبار اولیه این پروژه ملی ۱، ۰۰۰ میلیارد تومان است كه الان سالی ۱۵ یا ۲۰ میلیارد تومان اختصاص می یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار كهگیلویه و بویراحمد تصریح كرد: پیشرفت فیزیكی پروژه راه آهن «اقلید- یاسوج» الان به ۱۵ درصد نمی رسد.
فیلی خاطرنشان كرد: پروژه ملی راه آهن «اقلید- یاسوج» نیازمند توجه ویژه مسئولان كشوری است.
وی افزود: حداقل سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان به این پروژه مهم و پرارزش برای استان كهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شود تا بتوانیم ظرف پنج سال آینده افتتاح و به بهره برداری برسانیم.
"عباس خطیبی"، مدیركل وقت ساخت و توسعه راه آهن منطقه ای كشور هم در بازدید از پروژه راه آهن اقلید – یاسوج در روز ۱۷ شهریور سال ۹۴ زمان اتمام این پروژه را ۲۴ ماهه عنوان نمود و اظهار داشت: در صورتیكه شرایط جوی مساعد باشد، عملیات اجرایی آن زودتر به بهره برداری می رسد.
وی اضافه كرد: طبق قانون باید تمام مراكز استان های كشور به خط ریلی مجهز شوند.
به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، عملیات اجرایی پروژه راه آهن «اقلید- یاسوج» به طول حدود ۱۴۵ كیلومتر از سال ۹۵ شروع شده است. این پروژه مهم و اساسی می تواند نقش بسزایی در توسعه و رشد وضعیت اقتصادی و گردشگری شهر یاسوج، مركز استان كهگیلویه و بویراحمد داشته باشد و مردم این استان محروم و توسعه نیافته بویژه شهر یاسوج چند سال است كه منتظر نگاه ملی و تدبیر مسئولان برای شنیدن سوت قطار هستند و مسئولان دولت تدبیر و امید می توانند با توجه ویژه به این پروژه مهم در استانی كه با محرومیت مواجه می باشد، یادگاری ماندگار به جای بگذارد.
این پروژه هفت ایستگاه و ۱۱ دستگاه تونل به طول ۲۰ كیلومتر، ۱۰ دهانه پل در چارچوب سه كیلومتر دارد.
در افق ۲۰۱۵ راه آهن «اقلید- یاسوج» جابجایی ۴ میلیون تن بار و ۴۰۰ هزار مسافر در نظر گرفته شده است.
با بهره برداری از طریق آهن «اقلید- یاسوج» و متصل كردن این خط به راه آهن «شیراز – خوزستان» استان كهگیلویه و بویراحمد از بن بست خط آهن شبكه ارتباطی خارج می شود.




منبع:

1398/03/27
16:38:37
5.0 / 5
3255
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک