مدیرعامل شركت راه آهن:

تنها 5 درصد قطارهای ایران پنج ستاره اند

تنها 5 درصد قطارهای ایران پنج ستاره اند به گزارش زمین دار شو معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی خاطرنشان كرد: هم اكنون قطارها به سه دسته پنج ستاره، چهار ستاره و سه ستاره تقسیم بندی می شود كه تنها پنج درصد قطارها پنج ستاره بوده و مابقی سه ستاره و چهار ستاره هستند.


به گزارش خبرنگار ایسنا، سعید رسولی امروز (20 شهریور) بعد از بازدید از مسیر راه آهن ملایر-كرمانشاه در نشست با استاندار و تعدادی از مدیران استان با اشاره به اینكه همواره اتصال مراكز استان ها به شبكه ریلی كشور در دستور كار قرار داشته، اظهار داشت: خوشبختانه در این دولت چهار مركز استان همچون كرمانشاه به شبكه ریلی كشور متصل شدند.

رسولی، اقتصادی شدن مسیر ریلی را منوط به جابجایی بار دانست و اضافه كرد: در همین راستا تیم بهره برداری به استان كرمانشاه اعزام شدند وچشمه های بار شناسایی شده و تلاش بر این است بتوانیم چشمه های بار استان را به مسیر ریلی متصل نماییم تا استفاده از این مسیر صرفه اقتصادی لازم را پیدا كند.

وی به جابجایی ریلی بار در بسیاری بنادر و دهكده های خشك دنیا اشاره نمود وافزود: ما به هیچ عنوان رقیب جاده نستیم اما قاعدتا جابجایی بارهای حجیم آن هم در مسافت های طولانی تنها بوسیله قطار توجیه پذیر خواهد بود.

وی به تلاش های شركت راه آهن برای افزایش جابجایی ریلی بار اشاره نمود وافزود: در گذشته صاحبان بارهای عمده برای استفاده از مسیر ریلی باید سرمایه گذاری در ساخت این مسیر می داشتند، اما امروزه با عنایت به بحث نیاز اقتصادی كه به جابجایی ریلی بار داریم، از دولت و مجلس خواسته ایم كه اجازه دهند این سرمایه گذاری توسط خود دولت صورت گیرد تا مشوقی جهت استفاده صاحبان بار از مسیر ریلی شود.

سرعت حركت قطارهای كرمانشاه 2 برابر می شود

ایشان در ادامه در مورد سرعت پایین حركت قطارها در راه كرمانشاه-ملایر، اظهار داشت: برخی مسائل فنی این مسیر باقی مانده كه با عنایت به بحث نزدیكی ایام اربعین ظرف یك ماه آینده عملیات جهادی در این راه خواهیم داشت.

رسولی خاطرنشان كرد: به نظر می آید با این اقدامات ظرف مدت كوتاهی سرعت حركت قطارها در بخش هایی از این مسیر افزایش می یابد و با ادامه كارهای باقی مانده، ظرف مدت كوتاهی زمان حركت قطارها در این راه به بیشتر از نصف كاسته می شود.

وی ادامه داد: از الان این آمادگی را داریم كه سرعت قطارها را افزایش دهیم، اما با عنایت به اینكه بخشی از عملیات عمرانی در این راه باقی مانده، ترجیح می دهیم كارهای خط تمام شود و بعد سرعت قطارها را افزایش دهیم.

قطار كرمانشاه 4 ستاره است

رسولی در مورد فرسوده بودن واگن های قطارها در راه كرمانشاه-ملایر هم اظهار داشت: تمام تلاشمان این است كه قطارهای با كیفیت در این راه تردد كنند.

وی با اشاره به واگذاری ناوگان حمل و نقل ریلی كشور به بخش خصوصی، اظهار داشت: ما تنها ناظر بر وضعیت فعالیت آنها هستیم و امسال بسیاری واگن ها به علت فرسودگی و عدم توانایی شركت های مسافربری در تعمیر آنها از گردونه استفاده خارج شدند.

وی ادامه داد: از آغاز امسال هم طرح رتبه بندی قطارهای مسافری به اجرا درآمده تا مسافرین متوجه كیفیت قطارها و امكانات آنها شوند.

رسولی خاطرنشان كرد: هم اكنون قطارها به سه دسته پنج ستاره، چهار ستاره و سه ستاره تقسیم بندی میشود كه تنها پنج درصد قطارها پنج ستاره بوده و مابقی سه ستاره و چهار ستاره هستند.

وی ادامه داد: قطاری كه در راه كرمانشاه تردد می كند از نوع چهارستاره است و تلاش ما این است كه بتوانیم در تمام مسیرهای كشور سبدی از قطارهای سه تا پنج ستاره را داشته باشیم تا مسافران امكان انتخاب داشته باشند.


معاون وزیر راه در مورد راه اندازی اداره كل راه آهن در استان كرمانشاه هم اظهار داشت: شاخص هایی جهت راه اندازی اداره كل راه آهن تعیین كرده ایم، همچون بحث میزان بار و مسافر و طول خط و... و كرمانشاه باید تلاش كند خصوصیت های تردد در راه ریلی خویش را به این شاخص ها نزدیك كند.
وی افزود: با عنایت به قطبیت استان در غرب كشور و ادامه مسیر تا مرز خسروی و پتانسیل بالایی كه از الان این مسیر در جذب بار دارد، در حد اختیارات خود بزودی مدیری برای راه آهن كرمانشاه در استان منصوب می نماییم. این مدیر در استان اختیار تام داشته و میتواند تمام مشكلات در حوزه راه آهن را رفع كند.

رسولی خاطرنشان كرد: در مورد راه اندازی اداره كل راه آهن اختیاری نداریم و مربوط به سازمان امور استخدامی است كه باید مصوب كنند، اما تعیین مدیر از جانب شركت راه آهن می تواند كارهای استان در حوزه راه آهن را تسریع كرده و مشكلات را برطرف كند.

معاون وزیر راه در ادامه با اشاره به تردد قطار گردشگری دربسیاری مسیرهای ریلی كشور و استقبال از آن، اظهار داشت: این آمادگی را داریم كه در استان كرمانشاه هم این قطار به حركت در بیاید و فعال شود و امیدواریم بخش خصوصی در این زمینه در استان پای كار بیاید.

رسولی خاطرنشان كرد: همینطور آمادگی داریم بخش خصوصی در زمینه راه اندازی مراكز خرید و فرهنگی و... در محدوده ایستگاه راه آهن كرمانشاه ورود كند.

14 هزار كیلومتر "خط ریلی" در كشور داریم

مدیرعامل شركت راه آهن در ادامه با اشاره به اینكه توسعه راه آهن همواره بعنوان یكی از شاخصهای توسعه یافتگی كشور ها مطرح است، اظهار داشت: توسعه راه آهن به علت برخی خصوصیت های ذاتی و منحصر به فرد همچون صرفه جویی در مصرف سوخت، كاهش تلفات جاده ای و هم كاهش آلاینده های زیست محیطی همواره مورد توجه دولت ها قرار داشته است.

وی ادامه داد: كلنگ راه آهن سراسری در ایران هم در سال 1306 زده شده و نخستین مسیر راه آهن سراسری در سال 1317 به بهره برداری رسید، هرچند قبل از آن در بعضی مناطق همچون "جلفا" راه آهن منطقه ای فعالیت می كرد.

رسولی تصریح كرد: تا قبل از انقلاب حدود 4000 كیلومتر مسیر راه آهن در كشور به بهره برداری رسیده و امروزه شاهد بهره بردازی از حدود 14 هزار كیلومتر مسیر ریلی در كشور هستیم.

معاون وزیر راه در ادامه از ساخت واگن و لوكومتیو در كشور اطلاع داد و اضافه كرد: یك تفاهم نامه 2000 میلیارد تومانی در این زمینه با سازمان برنامه و بودجه داریم و بر مبنای آن امسال 974 دستگاه واگن و لوكومتیو در كشور در حال ساخت است.

وی ادامه داد: آمادگی كامل را برای ورود بخش خصوصی به این حوزه داریم و از تمام فعالان بخش خصوصی استان كرمانشاه هم در مورد ساخت ناوگان ریلی دعوت به همكاری می نماییم.






منبع:

1398/06/21
12:47:22
5.0 / 5
3114
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک