قطع اینترنت چه مشكلاتی برای حمل و نقل بار و مسافر به وجود آورد؟

قطع اینترنت چه مشكلاتی برای حمل و نقل بار و مسافر به وجود آورد؟ زمین دار شو: درپی قطع شدن اینترنت در هفته گذشته كه اختلال هایی را در كسب و كار برخی شركت ها ایجاد كرد، یكی از بخش های مهمی كه تحت تاثیر قرار گرفت خرید و فروش اینترنتی بلیت سفرهای دریایی، ریلی و جاده ای بود. اما مسئولان و فعالان بخش های مختلف حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی می گویند در صورت بروز برخی مسائل آنرا با روشی غیر از استفاده از اینترنت حل و فصل كرده اند.


به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، به دنبال قطعی اینترنت ناشی از ناآرامی های اخیر در هفته گذشته، به سراغ بخش های مختلف حمل و نقل رفتیم تا ببینیم در این مدت با چه مشكلاتی دست به گریبان بوده اند و در صورت بروز این مشكل چگونه آنرا حل كرده اند.
رضا جعفر زاده - سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری - در پاسخ به این پرسش اینگونه توضیح داد كه الان هیچ مشكلی برای فروش اینترنتی بلیت هواپیما نیست و محاسبه دقیق میزان لطمه وارد شده به بخش هوایی نیاز به آنالیز دقیق تر دارد.
وی اضافه كرد: معمولا از اوایل مهر ماه كه مدارس باز می شود سفرهای هوایی نیز خود به خود كاهش پیدا می كند و می توان اظهار داشت كه الان در زمان پر تقاضا قرار نداریم و بنا بر این قیمت بلیت هواپیما در سفرهای مختلف بسیار پایین بوده و در گاهی اوقات كمتر از كف نرخ تعیین شده به فروش می رسد.
آژانس ها در هفته گذشته بلیت فروشی كردند
مهرداد تقی زاده - دبیر انجمن صنفی شركت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته- نیز درباره میزان و چگونگی این لطمه ها به بخش ریلی به ایسنا اظهار داشت: همواره بخش بزرگی از فروش بلیت قطار به صورت اینترنتی صورت می گیرد اما از آنجائیكه در كنار فروش اینترنتی آژانس ها نیز این كار را انجام می دهند به نظر نمی رسد مشكل جدی به وجود آمده باشد.
وی اضافه كرد: تا كنون هیچ گزارشی از لطمه و خسارات به بخش حمل و نقل ریلی نداشتیم و اگر در هفته گذشته اختلالی هم به وجود آمده باشد، حل شده است.
همچنین محمد سعیدنژاد – مدیرعامل اسبق شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و عضو هیات مدیره انجمن صنفی شركت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته- نیز در این زمینه اظهار داشت: مسلما قطع شدن اینترنت به حوزه حمل و نقل ریلی كه بخش قابل توجهی از معاملات در این صنعت به صورت آنلاین صورت می گیرد، لطمه زده است و به صورت طبیعی قطعی اینترنت می تواند به همه حوزه های در رابطه با اینترنت ضربه بزند اما میزان دقیق آن هنوز معین نمی باشد و بنظر می رسد سفرهای ریلی از طرق دیگر برنامه ریزی و انجام شده است چونكه آژانس های مسافرتی دایر بودند و مردم اگر می خواستند از آن طریق اقدام می كردند.
آمار دقیقی از خسارات قطع اینترنت نداریم
همچنین داریوش باقرجوان مدیركل حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اظهار داشت: گرچه فروش بلیت شركت ها و تعاونی های مسافری، بین شهری به صورت اینترنتی هم انجام می شد اما در روزهایی كه اینترنت قطع بود اطلاع رسانی لازم از طرف آنها به صورت پیامكی و... صورت گرفت و چیزی كه محرز است اینكه فروش بلیت اینترنتی قالبا در امتداد افزایش رضایت و آسایش مسافران است اما اگر مسافری بخواهد به مقصدی حركت نماید به هر شكل ممكن این كار را انجام می دهد.
وی اضافه كرد: در آینده نیاز داریم كه مسافر بیشتری جذب نماییم تا بتوانیم ظرفیت حمل و نقل و جابجایی مسافر را در حوزه ناوگان عمومی افزایش دهیم. بدین سبب باید همه شرایط را مانند بستر فروش اینترنتی گسترش دهیم.
وی با اشاره به اینكه هنوز آمار دقیقی از افزایش یا كاهش تعداد حمل و نقل مسافر در هفته ای كه اینترنت قطع بود نداشته ایم، اظهار داشت: آخرین آمار انتشار یافته در این زمینه به مهر ماه امسال بر می گردد كه بیشتر از ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مسافر جابجا شده اند و این میزان ۳ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه افزایش داشته است.
بارنامه های اینترنتی آفلاین شد
غلامحسین دغاغله مدیركل دفتر حمل و نقل كالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز درباره مشكلاتی كه قطعی اینترنت در این زمینه به وجود آورد به ایسنا اظهار داشت: همه بارنامه های ناوگان حمل و نقل جاده ای به صورت آنلاین صادر می شد و در آن موارد مختلفی همچون زمان صدور بارنامه، مشخصات راننده، مبدأ، مقصد، شماره ناوگان، كرایه، كمیسیون دریافتی و... به مركزی در دفتر حمل و نقل كالا ارسال می شد و نهایتا كد رهگیری برای راننده صادر می كردیم كه به صورت پیامكی برای او ارسال می شد.
وی اضافه كرد: این كد رهگیری سبب می شد تا سهمیه سوخت، بیمه بار، لاستیك و خدمات دیگر را برمبنای آن كد رهگیری و عملكرد و پیمایش آینده به او ارائه دهیم و بدین سبب راننده تا از ثبت شدن بارنامه اش به صورت آنلاین مطمئن نمی شد حركت نمی كرد اما در هفته ای كه اینترنت قطع بود به همه اتحادیه ها و شركت های زیر مجموعه اعلام كردیم كه بارنامه را به صورت آفلاین صادر كنند و بعد از وصل شدن اینترنت كد پیگیری همه آنها را برایشان ارسال می نماییم كه همین اتفاق از روز گذشته رخ داده است.
مدیركل دفتر حمل و نقل كالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: به صورت میانگین سالانه ۳۰ میلیون برگ سالنامه برای ماشین های حمل و نقل بار و كالا در كشور صادر می شود كه به حدود ۴۸۰ میلیون تن كالا می رسد. این بارنامه ها در هر روز بین ۹۰ هزار تا ۱۰۰ هزار برگ است كه در ایام تعطیل و جمعه كاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی پیدا می كند.



1398/09/04
23:11:34
5.0 / 5
3788
تگهای خبر: اینترنت , بیمه , جاده , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک