مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف اعلام كرد

قالیبافان با پرداخت ۶۰۰ هزار تومان خودرا بیمه كنند

قالیبافان با پرداخت ۶۰۰ هزار تومان خودرا بیمه كنند زمین دار شو: مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف از بهره مندی قالیبافان و بافندگان فرش دستباف از مزایای بیمه تكمیلی و درمان تامین اجتماعی اطلاع داد.



عبداله بهرامی در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: همه قالیبافان كشور حتی كسانی كه فاقد بیمه پایه باشند، می توانند با پرداخت مبلغ ۶۰۰ هزار تومان برای مدت یكسال از خدمات بیمه تكمیلی و درمان تامین اجتماعی استفاده كنند و از مزایای بیمه عمر، پس انداز، حوادث و بازنشستگی بهره مند شوند.

وی افزود: روند بیمه قالیبافان از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ با روند كاهشی مواجه گردید به نحوی كه از تعداد ۴۵۰ هزار نفری كه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته بودند كاسته شد و این رقم حالا به ۳۲۰ هزار نفر رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف كشور دلیل عدم پوشش بیمه همه قالیبافان را دلایل مختلفی همچون عدم تامین منابع مالی عنوان نمود و اظهار داشت: عدم اختصاص منابع مالی مورد نیاز توسط دولت به سازمان مربوطه و برخی مسایل حاشیه ای كه به سبب ناتوانی بافندگان در پرداخت اقساط یا عدم حضور بافنده در كارگاه در زمان بازگشت بازرس كار بود، سبب شد تا بیمه قالیبافان با كندی مواجه شود اما هم اكنون ۳۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند.

به گفته بهرامی، در دو پارسال برای جبران این نقیصه و احداث حاشیه امن برای دست اندركاران حوزه فرش دستباف، سوژه بیمه درمانی قالیبافان را با همكاری شركت بیمه تعاون در پیش گرفتیم كه امسال برای سومین سال متوالی تمدید گردید تا همه بافندگان فرش دستباف حتی كسانی كه فاقد بیمه پایه هستند می توانند از مزایای بیمه درمانی برخوردار شوند.

به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، برمبنای آیین نامه اجرایی قانون بیمه های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار مصوب سال ۱۳۸۸، همه بافندگان كشور می توانند با دریافت گواهی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای و تایید ادارات صنعت، معدن و تجارت، از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند. دولت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ در بخش توزیع اعتبارات برای بیمه قالیبافان رقم سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را پیشنهاد كرد. در برنامه ششم توسعه دولت مكلف شده توسعه و احداث خانه فرش در بازارهای هدف، ارتقای كیفیت تولید، سفارش پذیری و پشتیبانی از احداث و توسعه و تجهیز كارگاه های متمركز و غیرمتمركز اتحادیه ها و شركت های تعاونی فرش دستباف روستایی و شهری كشور را در دستور كار قرار دهد.




1397/09/03
15:41:15
5.0 / 5
4106
تگهای خبر: احداث , بیمه , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک