مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین:

زیرسازی و آسفالت راههای روستایی قزوین 800 میلیارد تومان نیاز دارد

زیرسازی و آسفالت راههای روستایی قزوین 800 میلیارد تومان نیاز دارد به گزارش زمین دار شو مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهار داشت: در استان 5400 كیلومتر راه روستایی داریم كه زیرسازی، آُسفالت و بهسازی آنها به 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم روز پنجشنبه با حضور در اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با مدیرکل و معاونان این اداره گفتگو و تبادل نظر کرد. جواد حق لطفی در این جلسه اظهار داشت: استان قزوین از لحاظ راه ارتباطی موقعیت ویژه ای دارد و ترافیک عبوری ۱۳ استان کشور را بر عهده دارد و سالانه حدود ۲۰۰ میلیون خودرو از محورهای آن عبور می کنند و در ردیف سه استان شاخص از نظر حجم ترافیک محسوب می شویم. وی افزود: راه های ارتباطی استان قزوین هم سنگ ۱۲ هزار کیلومتر است و این وضعیت نشان میدهد بدون نگاه ویژه وزارتخانه نمی توان پروژه های این بخش را بموقع به سرانجام رساند.
حق لطفی اشاره کرد: وجود ۶۷۰ کیلومتر راه در استان قزوین که ۲۱۷ کیلومتر آن آزاد راه، ۳۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، و ۵۶۰ کیلومتر راه فرعی و در مجموع ۱۳۸۸ کیلومتر راه شریانی داریم که سه آزادراه استان شامل قزوین به تهران، قزوین به زنجان و قزوین به رشت بسیار پر تردد است. بهسازی و به روز سازی راه های روستایی ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد مدیرکل راداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین تصریح کرد: همین طور ۵۴۰۰ کیلومتر از راه های استان قزوین روستایی است که حدود ۲۵۰۰ کیلومتر آن روکش آسفالت شده و مابقی خاکی و شوسه است. وی بیان کرد: همین طور ۳۰ درصد راه های روستایی آسفالت شده در استان به سبب تردد کامیون های حمل سنگ معدن و گذشت زمان تخریب شده که نیازمند نوسازی و روکش است.
حق لطفی اضافه کرد: لکه گیری راه های آسفالت شده روستایی در استان قزوین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار و ۷۰۰ کیلومتر راه خاکی هم برای روکش آسفالت به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است. وی گفت: در مناطق کوهستانی و صعب العبور برای راه اندازی و آسفالت هر کیلومتر راه روستایی بیش از ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز د ارد که این هزینه در مناطق هموار و دشت هر کیلومتر ۴۰۰ میلیون تومان است. حق لطفی تصریح کرد: زیرسازی، آسفالت و به روز سازی جاده های روستایی استان قزوین ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امسال ۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که تخصیص ان ۵ میلیارد تومان است که نمی تواند جوابگوی نیازها باشد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: ۷ هزار دستگاه پل در استان قزوین وجود دارد که همه سال بر اثر سیلاب لطمه های زیادی به زیرساخت ها و ابنیه راهی مناطق وارد می شود که در سال های گذشته در کوهین، طارم و الموت به پل ها و تأسیسات جاده ای بیش از ۲۷ میلیارد تومان و امسال ۱۲ میلیارد تومان خسارت وارد شد.
وی اظهار داشت: تجهیزات و دستگاه های راهداری استان ۲۷۰ دستگاه است که باید وضعیت موجود را حفظ و نگهداری نماییم و برای ایمن سازی، نصب تابلو، خط کشی، تعمیر و اصلاح و لکه گیری و روکش آسفالت هم اقدام نماییم. حق لطفی افزود: در صورتیکه ساخت جاده ها با تجهیزات راهداری صورت گیرد قادریم تا ۳۰ درصد در هز ینه ها صرفه جویی نماییم. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین بیان کرد: برای نگهداری تجهیزات و خودرو های راهداری سالانه ۱۱ میلیارد تومان هزینه می شود. جابجایی ۱۰ میلیون تن کالا و دو میلیون مسافر وی اظهار داشت: در بخش حمل و نقل جاده ای بیش از ۱۰ هزار دستگاه کامیون و تریلر در جابجایی بار و کالا مشارکت دارند که در این راستا ۸۷ شرکت حمل و نقل در استان ثبت شده و فعالیت می کند.
حق لطفی تصریح کرد: ۱۵ هزار راننده دارای کارت هوشمند کار سخت و خطیر حمل و نقل کالا را بر عهده دارند که سالانه ۱۰ میلیون تن کالا را از استان جابجا می کنند. وی فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده ای را از مهمترین مشکلات این بخش دانست و اشاره کرد: در صور ت کمک دولت می توانیم با خرید خودرو های سنگین جدید ناوگان قدیمی را از چرخه خارج و میلیون ها لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی و به محیط زیست هم کمک کرد. حق لطفی گفت: برای نوسازی ناوگان به صور ت کلید به کلید (تحویل خودروی فرسوده و دریافت خودروی جدید) با تسهیلات مناسب آماده همکاری هستیم. وی بیان کرد: در بخش مسافری هم ۴۳ شرکت فعال شده و بیش از یک هزار اتوبوس، مینی بوس و سواری در جابجایی شهروندان خدمت رسانی می کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اشاره کرد: سالانه ۲ میلیون نفر با ناوگان مسافری استان جابجا می شوند که به سبب شیوع ویروس کرونا و توقف مسافرتها و تعطیل شدن مدارس و دانشگاه ها ضربه سنگینی به معیشت و اقتصاد رانندگان اتوبوس وارد شده است که انتظار کمک دولت را داریم. در ادامه معاونان اداره نیز دیدگاه ها و مشکلات حوزه خودرا مطرح نمودند.



منبع:

1399/02/12
22:41:18
5.0 / 5
2429
تگهای خبر: تسهیلات , جاده , حمل و نقل , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک