وزیر راه و شهرسازی:

ظرفیت بندر چابهار ۴ برابر شده است

ظرفیت بندر چابهار ۴ برابر شده است به گزارش زمین دار شو زاهدان ــ وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: روند توسعه و بهره برداری از بندر شهید بهشتی چابهار از سال 1396 تابحال افزایش 4 برابری داشته كه این امر یك ركورد شمرده می شود.



به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر محمد اسلامی که بمنظور شرکت در آئین آغاز ریل گذاری راه آهن «زاهدان - چابهار» وارد فرودگاه زاهدان شده بود در بدو ورود به زاهدان در جمع خبرنگاران گفت: امروز در پروسه تحقق یکی از وعده های دولت، تأکیدات رئیس جمهور و مقام معظم رهبری که ریل گذاری زاهدان چابهار بوده هستیم.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این پروژه راه آهن چابهار زاهدان یکی از محورهای اصلی کریدور شمال جنوب است که تنها بندر اقیانوسی ما را به شبکه ریلی کشور متصل و معاهدات منطقه ای به خصوص معاهده سه جانبه ایران، افغانستان و هندوستان را تقویت می کند.
وی با اشاره به اینکه پروژه راه آهن «چابهار- زاهدان» بهره برداری حداکثری از بندر شهید بهشتی چابهار را به دنبال دارد اضافه کرد: از سال ۱۳۹۶ تابحال روند توسعه و بهره برداری از بندر شهید بهشتی افزایش ۴ برابری داشته است که این امر یک رکورد شمرده می شود و این یک نقطه تکیه گاهی اساسی در ترانزیت، صادرات و واردات کشور خواهد بود.
اسلامی عنوان کرد: در گام های تکمیلی که به زودی عملیات اجرایی و قراردادی آن دنبال می شود اتصال راه آهن زاهدان به بیرجند را در حال رایزنی داریم و مذاکراتی نیز در این خصوص انجام شده است همین طور قرارداد خط آهن بیرجند و تربت حیدریه بسته و کار یک قطعه از آن نیز شروع شده است.
وزیر راه و شهرسازی با اعلان اینکه اتصال شبکه ریلی به منطقه سیستان و مرز میلک در دست برنامه است، اشاره کرد: یک قطعه به مسیر زابل شروع شده است و امیدواریم با اجرای این پروژه های کلیدی در محور شرق شکوفایی اقتصادی با توسعه زیربنایی حمل و نقل سریع تر به دست آید و مردم ما بتوانند از ثروت خدادادی که در این منطقه است بهره برداری حداکثری را ببرند.


منبع:

1399/04/17
23:26:41
5.0 / 5
2374
تگهای خبر: بهره برداری , ترانزیت , حمل و نقل , راه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک