حضور مجازی قاسمی در اجلاس اکو به گزارش زمین دار شو وزیر راه و شهرسازی که به علت آنچه مبتلا شدن به ویروس کرونا اعلام شده در قرنطینه به سر می برد، به صورت مجازی در یازدهمین اجلاس وزرای حمل و نقل اکو شرکت کرد و پیشنهاد کرد که پروژه ایجاد «دروازه اکو» (ECO GATE) بین کشورهای عضو اکو، برای بهره مندی کشورهای محصور در خشکی از تسهیلات و تخفیفات بندری تسریع شود. به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، رستم قاسمی امروز (۱۳ بهمن) در سخنرانی مجازی خود در یازدهمین اجلاس وزرای حمل و نقل اکو، با تکیه بر اجرایی کردن پروژه ایجاد دروازه مشترک اکو (ECO GATE) بین کشورهای عضو، اظهار نمود: تشکیل کمیته ای ازنمایندگان دولت، شرکتهای کشتیرانی فعال و سازندگان کشتی به منظور افزایش خدمات کشتی های رو-رو در دریای خزر پیشنهاد می شود.وزیر راه و شهرسازی با ابراز خرسندی از شرکت در یازدهمین اجلاس وزرای حمل و نقل سازمان همکاری اقتصادی-اکو و تشکر از کشور ترکیه و تلاشهای کشورهای عضو و مدیریت دبیرخانه اکو برای برگزاری این نشست بیان نمود: انجام تمهیدات لازم برای الحاق به معاهدات و موافقتنامه های بین المللی حمل و نقلی و گمرکی و پیگیری جدی تر برای تسهیل صدور ویزا و همینطور لغو ویزا بین کشورهای عضو اکو درخواست می شود.وی از طریق اندازی مجدد قطار باری اسلام آباد-تهران-استانبول (ITI) در ۳۰ آذر ۱۴۰۰ و وجود ظرفیت ایجاد مسیر ترازیتی جدید در قالب این کریدور از چین به اروپا ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: مساعدت کشور ترکیه در تأمین ناوگان این مسیر و ایجاد تسهیلات مرزی، تعرفه ای و گمرکی توسط سه کشور می تواند مفید باشد.قاسمی با پیشنهاد انجام اقدامات موثر توسط دبیرخانه اکو و کشور پاکستان در جذب سرمایه از بانکها و نهادهای بین المللی برای ساخت مسیر تفتان-کویته با خط استاندارد و خرید ناوگان مناسب برای سیر در این راه، خاطرنشان کرد: رایزنی با نهادهای مالی و کشورها و شرکتهای توانمند برای تأمین مالی پروژه های مسیر کریدور قرقیزستان-تاجیکستان-افغانستان-ایران (KTAI) و برگزاری جلسات منظم بین ذینفعان این کریدور بزرگ و اقتصادی لزوم دارد.وی با ابراز امیدواری از امضای یادداشت تفاهم اجرایی سازی کریدور ریلی قزاقستان-ترکمنسان-ایران معروف به KTI در حاشیه جلسه سران اکو در ۵ آذر ۱۴۰۰ اظهار داشت: تداوم تردد آزمایشی کامیون ها (Test Run) در راه کریدورهای جاده ای KTAL و ITI تحت صحابت تیر، برای شناسایی و رفع موانع پیش روی حرکت منظم کامیون ها مفید خواهد بود.انجام اقدامات لازم جهت راه اندازی قطارهای کانتینری در کریدورهای قدیمی منطقه اکو نظیر کریدور ریلی آلماتی-تهران-استانبول و آلماتی-بندرعباس، عرضه تسهیلات ویژه جهت راه اندازی سرویسهای منظم مسافری در منطقه اکو در کلیه بخش های حمل و نقل و لزوم افزایش رفاه اقتصادی و توسعه تجاری منطقه اکو از راه تکمیل زیربناها، روانسازی بیشتر، روزآمد کردن رویه های ترانزیتی و تجارت درون منطقه ای و تبدیل آمال و آرزو به برنامه ای جامع و عملیاتی از دیگر موارد مطرح شده توسط وزیر راه و شهرسازی در سخنرانی مجازی خود در یازدهمین اجلاس وزرای حمل و نقل اکو بود.در این اجلاس به زیرساخت های مناسب حمل و نقلی و گمرکی جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف و آمادگی عرضه خدمات ترانزیتی به کالاهای عبوری به کشورهای منطقه بخصوص کشورهای محصور در خشکی و اقدامات وزرات راه و شهرسازی برای پیشگیری از انتشار کرونا در پایانه های جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی و مراکز تجمع کالا و مسافر اشاره شد.یازدهمین اجلاس وزرای حمل و نقل اکو چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ به ریاست عادل کارا اسماعیل اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه و شرکت نبی اف، وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل جمهوری آذربایجان، ارکین بک اوسواف، وزیر حمل و نقل و ارتباطات قرقیزستان، ظفر حسن، وزیر ارتباطات پاکستان، عظیم ابراهیم، وزیر حمل و نقل تاجیکستان، ایهام ماخاموف، وزیر حمل و نقل ازبکستان، بریک کمالیف، معاون وزیر صنعت و توسعه زیربنایی قزاقستان، مامتخان چاکیف، مدیرکل حمل و نقل و ارتباطات آژانس تحت مدیریت کابینه وزرای ترکمنستان و نمایندگان سازمان های بین المللی و منطقه ای شامل بانک توسعه و تجارت اکو، ایرو، اوتیف، UNECE، OSJD برگزار شد. منبع: zamindarsho.ir 1400/11/14 13:10:59 0.0 / 5 630 تگهای خبر: استاندارد , بانك , ترانزیت , تسهیلات این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط تاکید وزرای راه و شهرسازی ایران و قزاقستان بر گسترش همکاریهای دو کشور طلا و دلار جای خرید خانه را گرفت انتقاد از داستانهای ناصحیح راه آهن ضعف ها با آمارسازی پوشانده نمی شود زمین برای ساخت مسکن هست اما اراده اجرا در وزارت راه دیده نمی شود نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۳