بدهی حمل و نقل ریلی، به سبب تصدی گری راه آهن است زمین دار شو: دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی درباره ی بدهی های حمل و نقل ریلی اظهار داشت که این بدهی ها به سبب تصدی گری راه آهن است و اگر رویکرد مدیرعامل راه آهن و وزیر راه این باشد که این تصدی گری را حفظ کنند، این بدهی برای آیندگان هم انباشته خواهد شد. سبحان نظری در گفت و گو با ایسنا درباره ی نقش بودجه عمومی کشور در خرج های حمل و نقل ریلی بیان کرد: بخش راه آهن دولتی تصدی گر است و تصدی زیادی در زمینه حمل و نقل ریلی دارد و هنوز ۷۹ درصد ناوگان لوکوموتیو کشور در اختیار راه آهن است که راندمان اندکی هم دارد؛ در این شرایط، بودجه عمومی تحمل خرج های حمل و نقل ریلی را ندارد. وی افزود: باتوجه به راندمان پایین در شیوه دولتی، طبق مقرات و قوانین از حدود ۱۵ سال قبل، راه آهن موظف بوده مالکیت تمام ناوگان ریلی را شامل واگن و لوکوموتیو باری و مسافری، به بخش خصوصی منتقل کند؛ اما این کار را نکرده و در طول این مدت با شیوه دولتی مدیریت شده است. دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی اشاره کرد: اگر همین لوکوموتیوها برای بخش خصوصی باشد، اساسا راندمان بیشتری داشته و سودده می شود، در آن صورت به بودجه عمومی اتکا ندارد و با بودجه خصوصی مدیریت می شود. الان در دولت بودجه ای برای تعمیر این لوکوموتیوها در زمینه مسافری و حمل و نقل ریلی وجود ندارد. تنها چاره ممکن این است که اینها به بخش خصوصی واگذار شود. نظری با اعلان اینکه بخش خصوصی علاقمند است که حمل و نقل ریلی را در اختیار بگیرد، اضافه کرد: زودبازده ترین کاری که راه آهن می تواند کند این است که لوکوموتیوهای زمین گیر را تعمیر کند، در کشورهای دیگر هم اینطور نیست که لوکوموتیو و واگن را در ۲۰ سالگی دور بیندازند، بلکه تا جای ممکن از این دستگاهها استفاده می نمایند. در اروپا هم واگن ها و لوکوموتیوهای ۴۰ ساله بازسازی می شود و و باردیگر از آنها استفاده می نمایند. وی با اعلان اینکه صنایع فولادی با گلوگاهی مواجهند که مشتاقند در زمینه حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری کنند؛ اظهار داشت: راه آهن می تواند به زودبازده ترین روش ممکن با کمک همین صنایع فولاد، واگن ها و لوکوموتیوها را تعمیر کند. راه آهن می تواند به مدیریت حمل و نقل بپردازد و نه تصدی گری؛ بودجه اش را هم بخش خصوصی دارد می تواند تزیق کند. دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی درباره ی بدهی هایی که حمل و نقل ریلی دارد، توضیح داد: تحلیل ما در بخش خصوصی این است که بدهی هایی که از دولت قبل مانده به سبب تصدی گری راه آهن است؛ اگر رویکرد مدیرعامل راه آهن و وزیر راه این باشد که این تصدی گری را حفظ کنند و بدتر این که آنرا بالا برند، این بدهی برای آیندگان هم انباشته خواهد شد. منبع: zamindarsho.ir 1401/08/29 14:52:19 0.0 / 5 413 تگهای خبر: بازسازی , حمل و نقل , دستگاه , راه این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط وقوع رگبار و باد شدید در ۳ استان کشور ورود سامانه بارشی جدید آخرین مهلت ثبت نام در دومین دوره تجربه محور تاجر دانش بنیان پایان نیم قرن انتظار شروع واگذاری سند منازل ۷۰۰ دستگاه بندر امام سفر با حیوان خانگی به شمال نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۲