شناسایی بیشتر از ۳۶۲ هزار هکتار زمین در چارچوب شهر های جدید ساحلی

شناسایی بیشتر از ۳۶۲ هزار هکتار زمین در چارچوب شهر های جدید ساحلی به گزارش زمین دار شو، شرکت عمران شهر های جدید اظهار داشت: شرکت عمران شهر های جدید برای توسعه اقتصاد دریا محور و در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن، مبادرت به شناسایی بیشتر از 362 هزار هکتار مساحت در شهر های جدید ساحلی جنوب کشور کرد.



به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، اظهار داشت: با ابتکار وزارت راه و شهرسازی و هم زمان با اجرای برنامه نهضت ملی مسکن و با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری برای توسعه اقتصاد دریا محور، شرکت عمران شهرهای جدید کشور، مبادرت به شناسایی بیش از ۳۶۲ هزار هکتار مساحت در قالب شهرهای جدید ساحلی در سواحل جنوب کشور کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این مساحت علاوه بر ۱۰۲ هزار هکتار مساحت تامین شده برای نهضت ملی مسکن بوده و بستری برای رفع دغدغه مردم و دولتمردان درباب تامین زمین و مسکن پایدار برای سالهای آتی است.
وی اشاره کرد: علاوه بر این موارد، تنوع بخشی به کارهای اقتصادی و اشتغال زا در سواحل جنوبی کشور، افزایش توان رقابتی کشور در اقتصادی منطقه ای و بین المللی، توانمندسازی جامعه محلی و ایجاد فرصت های پایدار برای توسعه شهری و روستایی در کشور از دستاوردهای این ابرپروژه ملی در آینده خواهد بود.
غفوری تصریح کرد: طی یک سال گذشته، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی، پیرامون اجرائی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی، مطالعات ساختاری فضای این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه های پرچم دار، آماده شده و با تهیه طرح های اجرائی، مراحل عملیاتی آنها شروع شده است.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اعلان اینکه در موج اول طی چهار سال آینده این سکونتگاه ها می تواند، پذیرای بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت از اقصی نقاط کشور باشد، اظهار داشت: انتظار می رود در موج های بعدی، این سکونتگاه ها، بزرگ ترین کارگاه تولید مسکن و شهرسازی کشور و جاذب جمعیت چند میلیون نفری و کارهای مختلف باشد.
به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، با اجرای این طرح علاوه بر تضمین تامین نیاز آینده زمین و مسکن در کشور، متضمن توسعه پایدار اقتصادی و زیست محیطی کشور و جامعه محلی در بلندمدت خواهد بود.


منبع:

1403/03/20
10:05:07
0.0 / 5
267
تگهای خبر: اشتغال , تولید , راه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک