ایران مسیر ترانزیت كدام كشورهاست؟

تردد آمریكایی ها از مسیرهای ترانزیتی ایران

تردد آمریكایی ها از مسیرهای ترانزیتی ایران زمین دار شو: گزارش های رسمی گمرك گویای آن می باشد كه تا روزهای پایانی سال بیش از ۹.۵ میلیون تن كالا از مسیر ایران ترانزیت شده است كه عراق، چین و امارات اصلی ترین كشورهایی هستند كه از مسیرهای ترانزیتی ایران تردد می كنند. آمریكا هم از این ظرفیت برای جابجایی حدود ۱۶ هزار تن كالا بهره برده است.


به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، تا دهم اسفند ماه سال جاری عراق نخستین كشور در بهره گیری از ظرفیت ترانزیت ایران بوده و از ابتدای امسال حدود دو و نیم میلیون تن كالا را با استفاده از ایران به كشورهای مختلف ارسال كرده است.

چین دومین كشوری است كه از ظرفیت های ترانزیتی ایران بهره برده و تا دهم اسفند بالغ بر ۱.۷ میلیون تن كالا را از این طریق ترانزیت كرده است.

امارات متحده عربی هم به میزان ۱.۱۲ میلیون تن كالا از ظرفیت ترانزیت ایران بهره گرفته و بعد از آن تركمنستان با بیش از ۱.۱۱ میلیون تن از ظرفیت ترانزیت ایران بهره گرفته است.

پس از آن جمهوری آذربایجان پنجمین كشوری است كه بیش از ۷۶۸ هزار تن كالا را از مسیر ایران ترانزیت كرده است.

تركیه هم در این مدت به میزان ۶۲۳ هزار تن كالای صادراتی خویش را از مسیر ایران جابجا كرده است.

هند و ازبكستان از دیگر كشورهایی بوده اند كه با ترانزیت بیش از ۴۰۰ هزار تن از این ظرفیت استفاده به نسبت بیشتری داشته اند.

پاكستان، كره جنوبی، اتریش، ژاپن، افغانستان، ایالات متحده، آلمان، سنگاپور، ارمنستان، تاجیكستان و روسیه دیگر كشورهایی هستند كه بدون لحاظ میزان استفاده تا دهم اسفند ماه امسال در جدول ۲۰ كشور عمده مبدأ ترانزیت خارجی ایران به شمار می روند.

نكته جالب اینكه آمریكا هم از این ظرفیت برای جابجایی حدود ۱۶ هزار تن كالا بهره برده است.










1396/12/13
17:32:17
5.0 / 5
4479
تگهای خبر: ترانزیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک