از سوی سازمان هواپیمایی كشوری؛ گزارش مقدماتی سقوط هواپیمای تهران - یاسوج منتشر گردید زمین دار شو: سازمان هواپیمایی كشوری گزارش مقدماتی سقوط هواپیمای ای تی آر در حوالی فرودگاه یاسوج را منتشر نمود. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی كشوری گزارش اولیه سانحه سقوط هواپیمای ای تی آر شركت آسمان در ۲۹ بهمن ماه امسال را منتشر نمود.این هواپیما كه از تهران عازم یاسوج بود، در نزدیكی فرودگاه این شهر بعد از برخورد با رشته كوه دنا دچار سانحه شد و همه ۶۵ سرنشین آن كشته شدند.در گزارش مقدماتی سازمان هواپیمایی كشوری، در بخش نتیجه گیری گفته شده كه تیم كارشناسان بررسی سانحه نمی تواند نتیجه گیری قطعی خود از سانحه را اعلام نماید و نتیجه گیری منوط به بررسی های مضاعف و دقیق تر كارشناسان سانحه خواهد بود.با این حال در بخش تحلیل و آنالیز این گزارش آمده: خلبانان تنزل ارتفاع پرواز به ۱۷ هزار پا را مطابق درخواست مركز كنترل انجام دادند ولی كاهش مجدد ارتفاع پروازی به ۱۵ و سپس ۱۴ هزار پا خلاف مقررات بوده است.خلبان اول محدودیت پزشكی برای پرواز داشته است.خلبان اصلی مجاز به پرواز همزمان با یك كمك خلبان نبوده است.خلبان می بایست تا بالای فرودگاه با ارتفاع ۱۷ هزار پا پرواز می كرد.سیستم اخطار یخ زدگی بال ها و بدنه هواپیما به خلبان قابل قبول نبوده و باید در آخرین تعمیرات كلی (چك C) در آبان امسال صورت می گرفته است كه این قصور شركت تعمیراتی قابل چشم پوشی نیست. اگر سیستم ضد یخ بال ها و بدنه هواپیما فعال می شد، امكان كنترل هواپیما محتمل بود.خلبان دارای محدودیت های پروازی بوده است كه در صفحات ۸ و ۹، همینطور در بخش آنالیز گزارش در صفحه ۳۱ به آن اشاره شده است ولی این محدودیت توسط واحد برنامه ریزی شركت آسمان در نظر گرفته نشده است.آرایش فنی 0170-2009; No A این هواپیما به علت تحریم شركت آمریكایی انجام نپذیرفته بوده با این حال شركت آسمان بر مبنای دستورالعمل كارخانه اقدام به انجام یك راه حل مقطعی یا AMOC كرده است. این راه حل باید به اطلاع سازمان هواپیمایی كشوری می رسیده كه نرسیده است.خلبان پرواز با اذعان به سقف پوشش ابر ۱۵۰۰۰ پایی در منطقه، در تماس با برج یاسوج قصد خویش را ادامه مسیر تا روی فرودگاه برپایه طرح تقرب و پرواز به حالت VMC از سمت چپ باند برای فرود بیان كرده است. (صفحه ۱۷)پرواز برای كاهش ارتفاع به ۱۷۰۰۰ پایی مجاز شده بوده است ولیكن كرو ابتدا با تنظیم ارتفاع ۱۵۰۰۰ پا روی خلبان خودكار اقدام به آغاز كاهش ارتفاع كرده و سپس ارتفاع ۱۴۰۰۰ پا را روی اتوپایلوت ست كرده اند و از ارتفاع مجاز شده و ارتفاع ایمن منطقه پایین تر آمده اند. (صفحات ۲۹ تا ۳۱)سیستم های هواپیما همچون موتورها و سیستم یخ زدایی طبق خواست خلبان ها كار می كرده و مشكل فنی تا این لحظه دیده نشده است. (صفحه ۳۱)كرو در ساعت ۹: ۳۱: ۱۴ اخطار استال دریافت كرده اند. سرعت هواپیما در این لحظه ۱۱۷ نات و گشتاور موتورها روی ۶۷٪ بوده است. هواپیما سپس اخطار GPWS دریافت كرده است.با توجه به اینكه این گزارش نهایی نیست، سازمان هواپیمایی كشوری هنوز نتیجه گیری خویش را اعلام نكرده است.متن گزارش اینجا قابل مشاهده می باشد. 1396/12/21 14:19:06 5.0 / 5 4480 تگهای خبر: راه , شركت , فرودگاه این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط بازاریابی و فروش تلفنی آغاز نوسازی مسکن در بیشتر از ۹۲ هزار نقطه کشور باید در حوزه آمار عملکرد مسکن با مردم صادق باشیم جزئیات دستورالعمل جدید پرداخت خسارت افت قیمت خودرو نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۴