یك مقام مسئول خبر داد؛

افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات بافت فرسوده از ۱۲ به ۱۵ سال

افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات بافت فرسوده از ۱۲ به ۱۵ سال زمین دار شو: عضو هیئت مدیره بانك عامل بخش مسكن اظهار داشت: مدت زمان بازپرداخت تسهیلات خرید مسكن در بافت فرسوده از محل اوراق تسهیلات از ۱۲ به ۱۵ سال افزایش پیدا كرد.



به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، نادر قاسمی اظهار داشت: رونق بخش مسكن سبب تولید رونق در سایر بخش های اقتصادی شده و دیدیم كه خروج این بخش از ركود در ماه های گذشته سبب رشد قیمت آهن، سیمان و دیگر نهاده های ساختمانی شد.
وی اضافه كرد: یكی از برنامه های ما تقویت تقاضای خرید در بافت فرسوده بوده و برپایه طرح جامع مسكن در ۱۳۵ شهر، ۵.۱ میلیون بافت فرسوده وجود دارد كه شبكه بانكی برای احیای آنها باید تأمین مالی كند.
این مقام مسئول ادامه داد: رویكرد دولت، از ساخت و ساز در خارج از شهرها به ساخت و ساز درون شهری و احیای بافت های فرسوده تغییر كرده و بنابراین مسكن مهر متوقف شده است چون كه در مناطق بیرون شهری با مشكل نبود زیرساخت ها مواجه هستیم. بعنوان مثال در مسكن مهر ۱۰۰ هزار واحد آماده داریم ولی به علت نداشتن آب، گاز و برق امكان سكونت در آنها وجود ندارد.
قاسمی خاطرنشان كرد: از جانب دیگر بیش از ۵ میلیون واحد مسكونی در بافت فرسوده وجود دارد كه بانك ها با تضامین دولت می توانند احیاء و ساخت و ساز آنها را تأمین مالی كنند به خصوص اینكه این مناطق با مشكل تأسیسات زیربنایی و روبنایی مواجه نمی باشند.
عضو هیئت مدیره بانك عامل بخش مسكن خاطرنشان كرد: این بانك امسال علاوه بر تأمین مالی سمت تولید، سمت تقاضای مسكن را هم تأمین مالی خواهد نمود. به این منظور امسال برنامه ریزی شده كه از جانب این بانك، برای خرید ۳۸۰ هزار واحد مسكونی و ساخت ۲۲۰ هزار واحد مسكونی تأمین اعتبار صورت گیرد.
وی از دیگر برنامه های این بانك امسال را كمك به تأمین اعتبار واحدهای میان متراژ ویژه دهك های ۴ تا ۷ جامعه عنوان نمود و اظهار داشت: در گذشته كه عمدتاً واحدهای لوكس تأمین مالی می شد، سبب شد تا ۲.۵ میلیون واحد مسكونی فاقد متقاضی داشته باشیم این در شرایطی است كه بیش از سه میلیون نفر تقاضای دریافت تسهیلات خرید واحد مسكونی هستند. ازاین رو تسهیلات ساخت مسكن امسال به سمتی هدایت می گردد كه مطابق الگوی مصرف باشد.
قاسمی ادامه داد: در همین راستا این بانك امسال به انبوه سازان حرفه ای كه ۵ سال ضمانت ساخت به خریدار بدهند، وام ساخت خواهد داد. همینطور به سازندگانی كه مصرف بهینه انرژی در ساختمان را رعایت و از تكنولوژی های جدید ساختمانی بهره برده باشند یك درصد در سود وام آنها تخفیف داده و وام ساخت و ساز با سود ۱۷ درصد اعطا خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول، وام ساخت مسكن برای انبوه سازانی كه با روش های سنتی اقدام به ساخت و ساز می كنند، به ازای هر واحد مسكونی، ۷۰ میلیون تومان و كسانی كه از تكنولوژی های جدید استفاده كنند ۱۱۰ میلیون تومان خواهد بود.
در ادامه این نشست محمدعلی دهقان دهنوی عضو دیگر هیئت مدیره بانك عامل بخش مسكن درباره تسهیلات پرداخت شده از جانب این بانك امسال اظهار داشت: از ابتدای امسال تا ۲۲ اردیبهشت، ۵ هزار و ۹۱۲ فقره تسهیلات مسكن به ارزش دو هزار و ۹۶ میلیارد ریال پرداخت شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۷ درصد رشد داشته است.
وی خاطرنشان كرد: در بخش تسهیلات جعاله مسكن هم در مدت مذكور ۸ هزار و ۶۰۷ فقره وام جعاله به ارزش ۱۱.۳ میلیارد ریال اعطا شده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۴۳ درصد رشد نشان داده است.
دهقان دهنوی تصریح كرد: در این مدت ۱۳ هزار و ۶۶ واحد مسكونی به ارزش ۶۶ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال فروش اقساطی شده اند كه نسبت به سال قبل ۱۳۶ درصد رشد داشته است.
وی با تاكید بر اینكه مدت زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات خرید مسكن با استفاده از اوراق تسهیلات برای كسانی كه در بافت فرسوده اقدام به خرید مسكن بكنند از ۱۲ به ۱۵ سال افزایش یافته است، خاطرنشان كرد: این افزایش زمان بازپرداخت اقساط ویژه وام گیرندگان با استفاده از اوراق است و برای كسانی كه از محل صندوق مسكن یكم، وام مسكن دریافت كنند اعمال نخواهد شد.
دهقان دهنوی به مصوبه شورای عالی پول و اعتبار در مورد كاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسكن خانه اولی ها از محل صندوق یكم اشاره و تاكید كرد: این نرخ سود از ۹.۵ به ۸ درصد در سایر مناطق شهری و از ۸ به ۶ درصد در بافت فرسوده كاهش یافته است.
به گفته این مقام مسئول از ابتدای راه اندازی صندوق پس انداز مسكن یكم تا ۲۰ اردیبهشت ماه امسال، ۴۱۹ هزار و ۳۵۰ فقره حساب پس انداز در این صندوق افتتاح شده كه تابحال بیش از ۵۰ هزار نفر از محل این صندوق تسهیلات دریافت كرده وبه طور میانگین هفته ای ۶۰۰ نفر در این افتتاح حساب می كنند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد احتمال افزایش سقف تسهیلات صندوق پس انداز مسكن یكم اظهار داشت: استقبال از صندوق یكم بسیار بالا بوده و به دلایل شرایط جذابی چون پائین بودن نرخ سود و افزایش تقاضا برای دریافت آن، احتمال دارد با مشكل منابع مواجه شود ازاین رو هم اكنون امكان افزایش سقف تسهیلات از محل منابع داخلی صندوق وجود نداشته و نیازمند تزریق منابع از بخش های دیگر هستیم.
این مقام مسئول ادامه داد: بنابراین این بانك درخواست داده است تا از محل سپرده گذاری ریالی صندوق توسعه ملی، منابع صندوق پس انداز مسكن یكم افزایش یابد.
دهقان دهنوی در پاسخ به این پرسش كه آیا اگر افزایش سقف تسهیلات برای وام گیرندگان صندوق یكم تولید شود، كسانی كه قبلا در این صندوق حساب افتتاح كرده اند، مشمول خواهند شد یا خیر؟ اظهار داشت: در صورت افزایش سقف تسهیلات در صندوق یكم، كسانی كه در گذشته حساب افتتاح كرده اند ولی هنوز تسهیلات را دریافت نكرده اند، هم می توانند یا با افزایش مبلغ سپرده خود و یا با افزایش زمان انتظار مشمول دریافت وام جدید باشند.

1397/02/24
13:52:45
5.0 / 5
4509
تگهای خبر: بانك , تسهیلات , ساخت و ساز , مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک