یك مقام مسئول:

مردم برای خرید مسكن دست نگه دارند، شرایط موجود دوام ندارد

مردم برای خرید مسكن دست نگه دارند، شرایط موجود دوام ندارد زمین دار شو: یك مقام مسئول در بانك عامل بخش مسكن اظهار داشت: خریداران واقعی مسكن تا حد امكان در شرایط فعلی نسبت به خرید اقدام نكنند چون كه روند فعلی حاكم بر بازار مسكن نمی تواند دوام داشته باشد.



به گزارش زمین دار شو به نقل از بانك عامل بخش مسكن، محمدرضا امینی درباره عوامل افزایش غیرطبیعی قیمت مسكن اظهار داشت: بخشی از این افزایش قیمت به تحولات بازارهای موازی همچون بازار ارز برمی گردد چون كه بخشی از نهاده های ساختمانی همچون میلگرد وابستگی شدید به ارز دارند و در برابر تغییر و تحولات این بازار واكنش نشان می دهند.
وی ادامه داد: افزایش قیمت ارز در نهایت سبب رشد قیمت تمام شده مسكن شد تا یك افزایش قیمتی قابل توجه را در این بازار شاهد باشیم.
وی اضافه كرد: از طرفی بازار سپرده های بانكی همچنان جذاب است و در بازار پولی گاها سودهای بالا به سپرده گذاران پرداخت می گردد.
امینی خاطرنشان كرد: به نظر می رسد تحولات بازار پول در قالب تغییرات احتمالی در نرخ سود سپرده های بانكی در نیمه اول سال جاری مهمترین پارامتر اثرگذار بر بازار مسكن باشد كه می تواند با كاهش یا افزایش نسبت به ورود سرمایه ها به بازار مسكن یا خروج سرمایه از بازار مسكن موثر باشد. هر چند سایر عوامل درونی و بیرونی هم در این زمینه موثر است و بازار مسكن از مولفه های متعددی تاثیر می پذیرد.
امینی با اشاره به اینكه علاوه بر این، تقاضای غیرواقعی در بخش مسكن هم منجر به رشد قیمت در بازار مسكن شده است، با سفارش به متقاضیان واقعی خرید مسكن، اظهار داشت: هم اكنون قیمت مسكن با فاصله قابل توجه نسبت به نرخ تورم افزایش پیدا كرده كه این رشد قیمتی خارج از شرایط عادی حاكم بر نرخ تورم است و این روند نمی تواند دوام داشته باشد.
این مقام مسئول تصریح كرد: ازاین رو به خریداران و مصرف كنندگان واقعی سفارش می گردد به علت افزایش غیرطبیعی قیمت مسكن، در صورت امكان صبور باشند و فعلا نسبت به خرید مسكن اقدام نكنند تا شرایط غیرواقعی حاكم بر بازار مسكن منطقی تر شود.
امینی درباره نقش دولت در شرایط كنونی، ادامه داد: طبیعتا دولت نقش سیاست گذاری دارد و در این راستا هم باید در حوزه مشوق های حمایتی برای رونق در سمت عرضه سیاست گذاری كند چون كه در سمت تقاضا سیاست های تشویقی همچون تسهیلات برای گروه های مختلف میان درآمدی وجود دارد.
وی اضافه كرد: رونق بازار مسكن علاوه بر آنچه كه در حوزه سیاست گذاری باید صورت گیرد، وابسته به عوامل دیگری همچون تنظیم سطح تورم عمومی، اجرای برنامه های حمایتی در بخش مسكن از گروه های خاص به منظور حل مشكل مسكن خانوارهای بی بضاعت و همینطور اندیشیدن تدابیری برای اختصاص تسهیلات مناسب و مورد تقاضای خانوارهای با سطح درآمد بالاتر برای خرید واحدهای مسكونی با متراژ بیشتر از الگوی مصرف است.

1397/03/21
15:00:44
5.0 / 5
4280
تگهای خبر: بانك , تسهیلات , قیمت , مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک