نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

تعادل بازار كار از مسیر توافق كارگران و كارفرمایان درباره دستمزد پدیدار شود

تعادل بازار كار از مسیر توافق كارگران و كارفرمایان درباره دستمزد پدیدار شود زمین دار شو: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: تعادل بازار كار از مسیر توافق كارگران و كارفرمایان درباره دستمزد پدیدار شود.


حسین سلاحورزی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار نمود: بازاركار به علت وجود میلیون ها عرضه كننده نیروی كار از اقشار گوناگون جوامع انسانی و از جانب دیگر عدم تجانس از جانب تقاضای كار بازاری متمایز از بازار كالا بشمار می رود.

وی افزود: قیمت گذاری روی نیروی كار یا همان دستمزد با حساسیت فوق العاد ه ای بخصوص از جانب عرضه كنندگان كار مواجه می گردد.

سلاحورزی افزود: بازار كالا هم البته با شرایط دیگری همراه می باشد كه آن را هم دارای اهمیت می كند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح كرد: این دو بازار باآنكه هر كدام دارای نقاط تعادل جداگانه هستند اما این نقاط تعادل در هر كدام از بازارها بر نقطه تعادل بازار دیگر مؤثر است. به این مفهوم كه اگر نقطه تعادل قیمت نیروی كار با فشار عرضه مواجه و در نقطه ای غیرطبیعی قرار گیرد، هزینه تولید به سمت بالا می كشاند.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان اضافه كرد: وقتی این اتفاق در بازار كار رخ دهد و مزدها برخلاف تعادل طبیعی و با دستكاری و فشار نهادهای كارگری یا فشار احزاب و فعالان سیاسی و یا حتی نهاد دولت در سطحی فراتر از منطق بازار باشد، تولیدكنندگان برای حفظ تعادل در نرخ سود و توانایی ماندن در بازار تا آنجا كه بتوانند بر قیمت فروش كالاهای خود می افزایند.

وی خاطرنشان كرد: این افزایش قیمت تعادل در بازار به هم می زند. یك احتمال این است كه سطح مخارج مصرف كنندگان كاهش پیدا كند و بازار كالاها یا كمبود تقاضا مواجه شود و بعضی از تولیدكنندگان از بازار خارج شده و از سطح اشتغال كل كاسته شود.

سلاحورزی خاطرنشان كرد: یك احتمال دیگر این است كه بخش تولید برای جبران افزایش هزینه تمام شده كالاها كه به علت افزایش غیرطبیعی مزد اتفاق افتاده به بازار پول و اعتبارات فشار بیاورند و آن بازار را از تعادل خارج كنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: با عنایت به این شرایط بهترین اتفاق این است كه تعادل بازار كار از مسیر توافق كارگران و كارفرمایان درباره دستمزد پدیدار می گردد.




1397/04/26
14:23:04
5.0 / 5
4254
تگهای خبر: قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک