معاون وزیر راه:

واگذاری بندر چابهار به هندی ها شایعه است

واگذاری بندر چابهار به هندی ها شایعه است زمین دار شو: معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: تمامی فعالیت های اپراتور هندی-ایرانی تحت نظر اداره كل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان انجام می گیرد.



به گزارش زمین دار شو به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد تقی زاده در برنامه چهارسو شبكه سه سیما درمورد واگذاری بندر چابهار به هندی ها تصریح كرد: هیچگاه بندر چابهار به هندی ها واگذار نشده است.
وی اضافه كرد: در واقع فعالیت های اپراتوری بخشی از بندر چابهار به یك اپراتوری هندی-ایرانی بر مبنای توافقی در سال ۱۳۹۲ سپرده شده است.
معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی تصریح كرد: باید در نظر داشت كه اپراتوری اسكله های نفتی، معدنی و جنرال كارگو در اختیار حاكمیت و توسط سازمان بنادر و دریانوردی مدیریت می گردد.
تقی زاده خاطرنشان كرد: تمامی فعالیت های اپراتور هندی-ایرانی تحت نظر اداره كل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در چارچوب سیاست ها و استراتژی های وزارت راه و شهرسازی در زمینه های تخلیه و بارگیری، انبار داری و نگهداری از تجهیزات انجام می گیرد.
وی خبر واگذاری بندر چابهار را شایعه خواند و اظهار داشت: سپردن بخشی از فعالیت های بنادر به یك اپراتور و سرمایه گذار خارجی امری رایج در دنیای امروز است و می توان به اقدام مشابه كشوری مختلف مانند آلمان و سوئد حتی قطر در منطقه خاورمیانه اشاره نمود.
معاون وزیر راه و شهرسازی هدف از این اقدام را استفاده از ظرفیت های حمل ونقلی سایر كشورها خواند و اظهار داشت: با عنایت به تجارت گندم بین هند و افغانستان در سال قبل كه بنا بر ترانزیت این محصول از خاك ایران شاهد رونق اقتصادی و تولید كسب وكار در منطقه چابهار بودیم، وقتی سرمایه گذار هندی درگیر فعالیت های اپراتوری شود به علت كوشش برای بازگشت سرمایه در مدت كوتاه تر خویش را موظف به عبور بار بیشتر از بندر چابهار خواهد دانست.
تقی زاده این اقدام وزیر راه و شهرسازی را یك ابتكار مدیریتی خیلی خوب در سطح بین المللی دانست كه هم اكنون خیلی از كشورهای جهان از آن بهره می برند.
وی با اشاره به مزیت های استفاده از سرمایه گذاری خارجی و جایگاه بهره گیری از توان داخلی در این توافق بیان كرد: همانطور كه مردم مستحضر هستند هم اكنون اپراتورهای ایرانی در سایر بنادر كشور به فعالیت های اقتصادی می پردازند اما در مورد بندر چابهار، هدف انگیزه دادن به طرف هندی برای عبور بار بیشتر از مسیر ترانزیتی ایران و كاهش هزینه های مختلف برای كشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: با نگاهی به رفتار مشابه ایران در كشورهای ثروتمند جهان درمی یابیم كه آنها به دنبال توسعه ارتباطات و پایبند كردن سایر كشورها برای عبور جریان بار از داخل كشور خود هستند.
تقی زاده با اشاره به سهم این توافق در اشتغال زایی برای نیروی كار بومی خاطرنشان كرد: شركت های خارجی به علت هزینه بالای انتقال نیروی انسانی از كشور خود به پروژه های برون مرزی و همینطور درخواست دستمزدهای بیشتر از جانب آن ها، همواره از نیروی انسانی بومی اطراف همان پروژه استفاده می نمایند كه اشتغال زایی را در منطقه چابهار به همراه خواهد داشت.

1397/06/24
15:14:35
5.0 / 5
5216
این پست زمین دار شو را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک