گمرك اعلام كرد:

تسویه الكترونیكی حواله بارگیری بعد از آخر تشریفات گمركی

تسویه الكترونیكی حواله بارگیری بعد از آخر تشریفات گمركی پنجره واحد تجارت فرامرزی، صدور حواله بارگیری را تنها برای محموله هایی امكان پذیر كرده است كه تشریفات گمركی را انجام داده باشند.


به گزارش زمین دار شو به نقل از گمرك ایران، ️بر اساس هماهنگی انجام شده میان این دو سازمان تمامی شركت های حمل و نقل از تاریخ ۲۰ آبان موظفند در پنجره واحد تجارت فرامرزی حواله های بارگیری شده خویش را در گمركات شهید باهنر، لنگه، بوشهر و جلفا تسویه كنند. این اقدام به دنبال اجرای تفاهم نامه تبادل الكترونیكی اطلاعات بین گمرك و سازمان راهداری انجام می گردد و هم اكنون امكان تسویه حواله بارگیری برای شركت های حمل و نقل داخلی فراهم و شركت های حمل و نقل داخلی ملزم شده اند، با رجوع به پنجره واحد تجارت فرامرزی اطلاعات مورد نیاز را ثبت كرده و به تسویه حواله های بارگیری اقدام كنند. این اقدام گام مهمی در مبارزه با قاچاق كالا به حساب می آید.
️پس از ثبت، اطلاعات حواله بارگیری توسط گمرك و اداره گارد و انتظامات برای كنترل و ساماندهی كامیون ها مورد استفاده قرار می گیرد. اقدامی كه پیش بینی می شود، صرفه جویی در وقت و هزینه را برای شركت ها و صاحبان كالا به دنبال داشته باشد. این اقدام هم چنین افزایش سرعت و دقت در كنترل كامیون ها و كاهش ترافیك را به دنبال دارد.
گمرك ایران در خرداد ماه به شركت های حمل و نقل اعلام نمود كه برای تسویه حواله های بارگیری شده با استفاده از پنجره واحد تجارت فرامرزی اقدام كنند و هم اكنون این فرآیند برای گمركات بوشهر، جلفا، لنگه و شهید باهنر الزامی شده است.
️تغییر روند گمرك از روش ها ی سنتی و كاغذی به سمت الكترونیكی شدن در دو سال اخیر، تجارت كشور را دگرگون كرده است. این تحول علاوه بر این كه توانسته سدی بر سر راه تقلب، تخلفات احتمالی، جعل اسناد ودیگر چالش های تجارت كشور باشد، امكان رهگیری آنها را فراهم نموده است. در حالی كه در سیستم سنتی و كاغذی امكان پذیر نبود.
️تبادل اطلاعات الكترونیكی میان گمرك و خیلی از سازمان ها علاوه بر تولید بانك اطلاعاتی به روز از وضعیت تجاری كشور، در كوتاه مدت توانسته، تاثیر چشم گیری در مبارزه با قاچاق داشته باشد، این سازمان در تكمیل فرآیندهای الكترونیكی خود هر گامی كه برداشته، به موازات آن به كاهش قاچاق كمك كرده است تا آنجا كه بر مبنای گزارش سازمان جهانی گمرك ؛ گمرك ایران در مبارزه با قاچاق كالا، توانست مقام دوم را از آن خود كند.
 

1396/08/17
18:04:58
5.0 / 5
4652
تگهای خبر: راه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک