حجم تجاری جاده ابریشم به ۵ تریلیون دلار رسید

حجم تجاری جاده ابریشم به ۵ تریلیون دلار رسید زمین دار شو: چین اخیرا اعلام نموده است كه میزان حجم تجاری صورت پذیرفته از طریق پروژه جاده ابریشم به پنج تریلیون دلار رسیده است.



به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، طرح توسعه كمربند جاده ای موسوم به جاده ابریشم چین را به كشورهای آسیای مركزی و سایر نقاط جهان متصل می كند و سبب میگردد كه محموله های كالایی با سرعت بیشتری به بازار كشورهای دیگر منتقل شود كه این امر بدون شك تاثیر بسزایی بر روی اقتصاد چین و جهان خواهد گذاشت.

با توجه به آنكه از زمان توسعه پروژه چند تریلیون دلاری كمربند جاده ای موسوم به جاده ابریشم توسط چین حدود پنج سال می گذرد، شركت های چینی بسیاری پروژه های متعددی را در مناطق و كشورهای در راه این پروژه كلید زده اند كه همه این پروژه های همكاری، بالغ بر ۲۴۰ هزار فرصت شغلی را در این مناطق بوجود آورده است.

حالا در تازه ترین گزارش های انتشار یافته، چین اعلام نموده است كه از سال ۲۰۱۳ میلادی تابحال یعنی عرض مدت پنج سال، حجم تجارت میان چین و كشورهای در راه كمربند جاده ای به رقمی بالغ بر پنج تریلیون دلار رسیده است. طبق اظهارات یانگ جیئچی، رئیس اداره امور خارجی در چین، سرمایه گذاری های مستقیم خارجی این پروژه باز از مرز ۷۰ میلیارد دلار عبور كرده است.

در پروژه راه اندازی و راه اندازی كمربند جاده ای موسوم به جاده ابریشم بالغ بر ۱۱ هزار قطار باری در بین مناطق اروپا و آسیا در حال حركت، تردد و جابجایی محصولات و كالاهای مختلف است كه صدها شهر را باز به یكدیگر متصل می كند.

بر اساس گزارش راشا تودی، چین یكی دیگر از مواردی كه در راه اندازی و برقراری جاده ابریشم بر روی آن تمركز كرده و به نظر می آید كه می خواهد آنرا به مرحله اجرا برساند، ادامه و تكمیل این كمربند جاده ای به مناطق قطبی در شمال روسیه است تا بتواند فروش، جابجایی و انتقال كالا و محصولات میان كشورهای در راه جاده ابریشم را تسهیل بخشد.

از سال ۲۰۱۳ میلادی تابحال كه این پروژه كلید زده شد، بیشتر از ۱۴۰ كشور و شركت بین المللی و خارجی با چین قراردادهای متعددی را منقعد كرده اند كه با تقویت اتصال و تسهیل ارتباط كشورهای آسیای شرقی، اروپایی و شمال آفریقا به امضا رسیده و اجرایی شده است تا هزینه های ناشی از تجارت و فروش خودرو را به نصف كاهش دهند.




1397/10/04
14:37:46
5.0 / 5
4696
تگهای خبر: جاده , راه , سرعت , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک