تأمین مالی 14 میلیارد یوان پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران

تأمین مالی 14 میلیارد یوان پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران زمین دار شو: مجری قطار سریع السیر اصفهان - تهران اظهار داشت: كل ابر پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران نیازمند 44 میلیارد یوان اعتبار است كه 14 میلیارد یوان آن تامین شده و با تامین بقیه اعتبارات تا چهار سال آینده روی ریل قرار خواهد گرفت.


به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا و به نقل از اداره كل راه و شهرسازی استان اصفهان، امیر بهادر عبدالمحمدی در كمیته پیگیری عملیات اجرایی قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان، با اشاره به اینكه تأمین مالی پروژه كماكان با چین است، اظهار نمود: مبلغ كل مورد نیاز این پروژه 44 میلیارد یوان است كه 14 میلیارد یوان آن تامین مالی شده و این ال سی متمركز بر خدمات محدوده قم – اصفهان و بخش هایی از محدوده قم – تهران است كه تأمین مالی پروژه نیاز به ستاندن مجوزهای لازم داخلی نظیر شورای اقتصاد است و این مهم در حال پیگیری در مجموعه وزارت راه و شهرسازی بوده، همین طور از جانب چینی باز تأمین مالی در حال انجام می باشد.
وی ادامه داد: دوره زمانی اجرای این پروژه چهار ساله است كه مجموع كل آن 410 كیلومتر و دارای چهار ایستگاه تهران، فرودگاه بین المللی امام(ره)، قم و اصفهان است و تلاش می شود به قطار شهری اصفهان متصل شود.
مجری این پروژه در مجموعه وزارت راه و شهرسازی افزود: این قطار با 250 كیلومتر در ساعت زمان سفر را به 2 ساعت كاهش خواهد داد و تابحال پیشرفت كلی آن 12 درصد است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان باز در ادامه این نشست، اظهار نمود: خوشبختانه امروز مشكلات مربوط به آب، برق، سوخت و مشكلات زیرسازی این پروژه برطرف شد و 2 كارگاه باید در حوزه اصفهان راه اندازی شود كه یك كارگاه راه اندازی و كارگاه دوم در حال دریافت مجوزات لازم است.
حجت الله غلامی با تاكید بر اجرایی و عملیاتی شدن هرچه سریعتر این ابر پروژه در استان، اظهار داشت: قطار سریع السیر اصفهان – قم – تهران پروژه ای است كه تمام كشور منتظر تكمیل و به بهره برداری رسیدن آن هستند و ما باز در اصفهان پیگیر اجرایی شدن آن هستیم.
حمیدرضا امیرخانی مدیركل راه و شهرسازی استان اصفهان همین طور در این جلسه، اظهار داشت: این پروژه سال قبل از معاونت شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل كشور به شركت راه آهن جمهوری اسلامی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی منتقل شد كه در صورت گشایش اعتبار بطور كامل تا چهار سال آینده در این فاز قطار بر روی ریل قرار خواهد گرفت.



1397/11/16
13:47:34
5.0 / 5
4505
تگهای خبر: بهره برداری , خدمات , راه , راه آهن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک