رئیس كانون عالی شوراهای كار سراسر كشور:

باید حداقل دستمزد كارگران را به ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان نزدیك نماییم

باید حداقل دستمزد كارگران را به ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان نزدیك نماییم به گزارش زمین دار شو رئیس كانون عالی شوراهای كار سراسر كشور با اشاره به اینكه باید تلاش نماییم حداقل دستمزد كارگران به رقم سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان نزدیك شود، اظهار داشت: ۱۳ میلیون كارگر در كشور داریم كه خیلی از آنها به لحاظ معیشت در شرایط بدی هستند.


اولیا علی بیگی در گفتگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینكه هر سال در هفته های پایانی اسفندماه شاهد برگزاری جلسات شورای عالی دستمزد با هدف تعیین تكلیف دستمزد سال آینده هستیم، اضافه كرد: امیدواریم امسال هم در فرصت باقی مانده در هفته منتهی به آخر سال شاهد تعیین تكلیف دستمزد سال ۹۸ باشیم.
علی بیگی تصریح كرد: اگر در این مدت هم به نتیجه نرسیم جای نگرانی وجود ندارد، چونكه دستمزدی كه تعیین می شود برای ۲۵ فروردین سال آینده به بعد است و تا آن زمان فرصت تعیین تكلیف دستمزد وجود دارد.
رئیس كانون عالی شوراهای كار سراسر كشور با اشاره به جلسه روز گذشته (۲۱ اسفند) دستمزد كه در آن كارفرمایان پیشنهاد افزایش ۲۳.۵ درصدی حداقل دستمزد سال ۹۸ را مطرح نمودند كه مورد موافقت نماینده كارگران قرار نگرفت، افزود: در این بین دولت هم تلاش می كرد توافق لازم بین كارگران و كارفرمایان برقرار شود.
وی با اشاره به اینكه بر مبنای قانون افزایش دستمزد بر مبنای دو شاخص سبد معیشت خانوار و نرخ تورم تعیین می شود، تصریح كرد: پیشنهاد نماینده كارگران این بود كه بر مبنای قانون عمل شود.
علی بیگی با اشاره به اینكه بر مبنای بررسی های كمیته دستمزد حداقل سبد معیشت خانوار كارگری سه و نیم نفره حدود سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان برآورد شده است، افزود: این رقم به تأیید و امضای نماینده كارگران، كارفرمایان و دولت رسیده و تقاضا داریم كارفرمایان به همین رقمی كه پای آنرا امضا كرده اند، پایبند باشند.
وی عنوان كرد: درخواست ما این است كه حداقل دستمزد كارگران به رقم سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان نزدیك شود، در شرایطی كه الان حداقل دستمزد با ملحقات آن در نهایت به یك میلیون و پانصد هزار تومان می رسد.
دبیر اجرایی خانه كارگر استان كرمانشاه بر ضرورت ترمیم این فاصله و بهبود وضعیت معیشتی كارگران تصریح كرد و خاطرنشان كرد: معتقدم این فاصله یك ساله اصلاح نخواهد شد و برای اصلاح آن باید یك برنامه سه یا پنج ساله داشته باشیم، اما باید به این برنامه پایبند باشیم و هر سال دوباره شاهد چالش و مشكل برای افزایش دستمزد كارگران نباشیم.
علی بیگی در پاسخ به این پرسش كه آیا این افزایش دستمزد سبب ایجاد تورم و یا ورشكستگی كارفرمایان نخواهد شد، اظهار نمود: چندین سال است به خاطر تورم زایی و یا تعدیل نیروی كارگران اصلاح فاصله دستمزد و سبد معیشت خانوارهای كارگری انجام نشده و الان به این وضعیت رسیده ایم.
وی عنوان كرد: به هر حال افزایش دستمزد مانند یك عمل جراحی است كه امكان دارد پیامدهایی داشته باشد و باید تا حدودی آنرا بپذیریم.
رئیس كانون عالی شوراهای كار سراسر كشور با اشاره به اینكه وضعیت معیشتی خیلی از حدود ۱۳ میلیون كارگر كشور حالا در شرایط بحرانی است، تصریح كرد: قبلاً كارگران در شرایط دشواری زندگی می كردند، اما حالا به وضعیت بحرانی رسیده اند و باید تصمیم درستی برای وضعیت معیشت آنها اتخاذ شود.
علی بیگی اظهار داشت: تقاضا داریم شورای عالی كار یك تصمیم ملی برای وضعیت معیشت همه كارگران اتخاذ كند كه مورد اجماع همه شركای اجتماعی باشد.



1397/12/22
17:52:36
5.0 / 5
4174
تگهای خبر: راه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک