یك فعال كارگری تاكید كرد

متولیان اشتغال برای بیكاری جوانان برنامه ریزی كنند

متولیان اشتغال برای بیكاری جوانان برنامه ریزی كنند به گزارش زمین دار شو یك فعال كارگری بر ضرورت استفاده از منابع و سرمایه های انسانی در كشور تصریح كرد و اظهار داشت: با عنایت به بالا بودن نرخ بیكاری دانش آموختگان، دستگاه های متولی اشتغال باید برای ساماندهی جوانان بیكار برنامه ریزی كنند.



عبداله مختاری در گفتگو با ایسنا، با اشاره به آمار بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی و بیكاری كشور درباره اعزام نیروهای متخصص به خارج ابراز عقیده كرد و اظهار داشت: برای آنكه بتوانیم نیروی عظیم و زبده جوان و فارغ التحصیل دانشگاهی را ساماندهی نماییم باید دستگاه های متولی در این زمینه اقدام نمایند. این بحثی است كه به سیاست خارجه ما مربوط است و باید آنرا تقویت نماییم.

وی با اشاره به آمار اندك كارمندان كشورهایی همچون ژاپن اظهار داشت: تعداد كارمندان ژاپن كم و حدود ۳۵۰ هزار نفر است ولی ما در هر سازمان و دستگاه و اداره ای كه پا می گذاریم كلی نیرو به اسم كارمند استخدام كرده ایم. استخدام كارمند ایرادی ندارد ولی باید آنها را هدفمند به كار بگیریم تا بهره وری داشته باشند. دولت بررسی كند ببیند با بودجه ای كه برای كارمندانش هزینه می كند دستگاه های دولتی چقدر كارایی و بهره وری دارند؟

این فعال كارگری افزود: امروز در داخل كشور با نیروی كارهای خارجی زیادی مواجهیم و همانطور كه به دنبال اعزام نیروی كار هستیم باید شهروندان بیگانه ای كه در داخل كشور مشغول كار هستند را ساماندهی نماییم. منتها این افراد باید از مبادی قانونی و به صورت مجاز وارد كشور شوند تا كارفرما ملزم به رعایت حقوق قانونی و بیمه كردنش باشد.

به گفته مختاری، باید جلوی فرار قانون در كشور گرفته شود و شهروندان بیگانه مجازی كه مجوز كار و اشتغال دارند وقتی ارز از كشور خارج می كنند، بدون عوارض و مالیات به خدمت گرفته نشوند.

مختاری در انتها بر لزوم استفاده از سرمایه های انسانی بعنوان یكی از ابزارهای توسعه كشور تصریح كرد و اظهار داشت: تجربه كشورهای پیشرفته صنعتی نشان داده است كه در رشد اقتصادی این كشورها، منابع و سرمایه انسانی نقش مهمی داشته است.

به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، وزارت كار اخیراً با چند كشور اروپایی نظیر آلمان و كرواسی برای اعزام نیروی كار ایرانی به خارج مذاكره كرده و از ایجاد دفاتر حفظ امنیت شغلی نیروهای كار شاغل در كشورهای تركیه و كانادا اطلاع داده است.




1398/02/29
15:09:13
5.0 / 5
4678
تگهای خبر: اشتغال , بیمه , دستگاه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک