آخرین وضعیت پروژه های جاده های مازندران

آخرین وضعیت پروژه های جاده های مازندران به گزارش زمین دار شو استاندار مازندران از تكمیل پروژه واریانت راه دسترسی به فرودگاه ساری در جهت نصب سامانه كمك ناوبری با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی اطلاع داد.


به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، احمد حسین زادگان در جلسه ای با حضور وزیر راه و شهر سازی جهت پیگیری و جذب اعتبار پروژه های مرزن آباد دزدبن، تعریض و ایمن سازی جاده گهربان میاندرود، محور كناره بابلسربهنمیر، تعریض محور مرزن آباد كلاردشت عباس آباد، چهاربانده محور سوادكوه، راه دسترسی فرودگاه ساری در جهت نصب سامانه كمك ناوبری و تكمیل چهار خطه كردن محور ساری _تاكام و چند طرح پیشنهادی برگزار شد، اظهار نمود: دستورات لازم جهت تخصیص مابقی بودجه مورد نیاز جهت ارتقای فرودگاه ساری صادر شده تا این پروژه هر چه زودتر تمام شود.
وی با اشاره به فرسایشی شدن پروژه چهار خطه كردن محور ساری_تاكام خاطرنشان كرد: این پروژه در دو بخش ۱۳ و هشت كیلومتر توسط دو پیمانكار در حال اجرا بوده كه به علت عدم تخصیص منابع مورد نیاز پس از سال ها هنوز به پایان نرسیده است.
استاندار مازندران تصریح كرد: وضعیت فعلی پروژه سبب افزایش تصادفات و معضلات اجتماعی شده و وزیر راه و شهرسازی هم جهت تأمین بودجه ۱۵۰۰ میلیارد ریالی دستورات ویژه ای صادر كرده است تا هر چه زودتر شاهد بهره برداری از این طرح ملی باشیم.
حسین زادگان به تسریع در تكمیل ۲.۵ كیلومتر از ۱۵ كیلومتر محدوده مرزن آباد به دزدبن تصریح كرد و اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی نسبت به تكمیل این پروژه و طرح تعریض محور مرزن آباد، كلاردشت و عباس آباد جهت رفع مشكلات ترافیكی منطقه بویژه در روزهای تعطیلات حساسیت ویژه ای داشته و دستورات خوبی با مشخص نمودن محل اعتبار صادر گردیده است.
وی با اشاره به اینكه اعتبار ۸۰ میلیارد ریال از منابع ملی جهت عملیات تعریض و چهار خطه شدن باقی مانده محور بابلسر _بهنمیر لازم است، بیان كرد: از سال ۸۱ تابحال برای این پروژه ۵۵ میلیارد ریال هزینه شده اما اجرای آن هم طولانی و نارضایتی مردم را فراهم آورده است ازاین رو تكمیل این پروژه توسط پیمانكار وزارت دفاع اجرایی می شود.
استاندار مازندران به تاكید وزیر راه و شهرسازی نسبت به تكمیل پروژه چهار بانده محور سوادكوه، اشاره و تصریح كرد: حدود ۱۰ سال از اجرای این پروژه می گذرد و بعد از سیل های اخیر هم وضعیت در بعضی نقاط این محور صدمه پذیرتر شده كه امیدواریم با دستورات لازم وزیر راه شاهد اتمام این پروژه مهم باشیم.
نماینده مردم نوشهر چالوس و كلاردشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تكمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان های نوشهر، چالوس و كلاردشت نیازمند تخصیص اعتبار است.
به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، قاسم احمدی در جلسه مشترك مدیران كل ادارات راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با فرمانداران نوشهر، چالوس و كلاردشت كه به همت نماینده مردم این سه شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهداف این نشست در جهت تسریع در روند اجرای پروژه های حوزه انتخابیه، اظهار نمود: در مازندران اقدامات خوبی در حوزه راه و شهرسازی و راهداری انجام شده اما در حوزه این سه شهرستان همچنان شاهد پروژه های نیمه تمام بوده كه برخی نیازمند تخصیص اعتبار است.
وی خاطرنشان كرد: مهم ترین پروژه های نیمه تمام شامل پل كمربندی نوشهر بر روی رودخانه ماشلك، سرعت كم در اجرای پروژه روشنایی كمربندی نوشهر چالوس و وضعیت چهار خطه شدن مسیر مرزن آباد به دزدبن است.
عبدالصمد صفرنژاد فرماندار نوشهر در ادامه جلسه با اشاره به اینكه در تخصیص اعتبارات و ماشین آلات سهم غرب مازندران بویژه نوشهر باید به صورت برابر دیده شود، اظهار داشت: در شهرستان نوشهر از سیلی كه ۱۳ مهرماه در غرب استان صورت گرفت به دو روستای كوهپر و نیمور خسارات زیادی وارد شد.
وی تصریح كرد: سیل مهرماه علاوه بر تخریب پل كمربندی نوشهر به ۲۲ روستای بخش مركزی هم خسارات زیادی وارد كرد اما تنها نامی كه از نوشهر در سیل برده می شود، بواسطه تخریب پل بوده در حالیكه این سیل ۷۰ میلیارد تومان به نوشهر خسارت وارد كرد.
صفرنژاد اضافه كرد: تخریب پل ماشلك بارها از جانب متخصصان فن پیشبینی شد اما به علت تساهل برخی مدیریت های موجود شاهد ریزش و حادثه ناگوار پل ماشلك بودیم و الان هم پل روستای ملكار به علت خروجی نامناسب آب، شرایط بحرانی داشته و در صورت تخریب سبب قطع شدن محور ترانزیتی غرب به شرق استان خواهد شد.
فرماندار نوشهر با اشاره به اینكه با تخریب پل كمربندی نوشهر بر روی رودخانه ماشلك، قرار بود این پل تا آخر سال و نهایتاً فروردین به اتمام برسد و هنوز به بهره برداری نرسیده، بیان كرد: در ایام پایانی اسفند به خاطر كم كردن بار ترافیك ظرف ۲۵ روز پل آب نما با امكانات شهرستانی بوجود آمد در غیر این صورت توان پاسخگویی به افكار عمومی وجود نداشت.
محمد ناصر زندی، فرماندار چالوس هم در این نشست با اشاره به اینكه كندی روند اجرای روشنایی كمربندی نوشهر به چالوس از پروژه های مشترك با نوشهر است، اظهار نمود: از منتهی الیه استان مازندران تا ابتدای نوشهر وضعیت روشنایی متفاوت بوده و نوشهر سهم اندكی از روشنایی دارد.
وی باغ بیان اینكه محور كندوان بعنوان یك محور ملی دارای مشكلات فروان مانند ریزش سنگ بوده كه باید برطرف شود چونكه جان مسافران زیادی را گرفته است، اضافه كرد: جاده چالوس به مرزن آباد با پیچ و خم های فراوان محل عبور كامیون های حمل شن و ماسه به بالادست است و خطرات زیادی را برای مسافران به وجود آورده كه باعث تصادفات زیادی شده است.



1398/03/15
22:15:45
5.0 / 5
4414
تگهای خبر: بهره برداری , ترانزیت , جاده , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک