یك كارشناس صنعت هوایی مطرح كرد

جابجایی اولویت ها در خرید هواپیماهای دست دوم

جابجایی اولویت ها در خرید هواپیماهای دست دوم زمین دار شو: یك كارشناس صنعت هوایی معتقد می باشد با عنایت به شرایط خاصی كه از نظر تحریم های بین المللی اقتصاد ایران را تهدید می كند، می توان در زمینه خرید هواپیماها اولویت ها را عوض كرد.



حمید نجف در گفت وگو با ایسنا خاطرنشان كرد: با وجود گذشت ماه های نسبتا طولانی از آغاز فرآیند اجرایی برجام، سنگ اندازی های آمریكا در طول ماه های گذشته ادامه داشته و خیلی از توافقات ایران همچون قراردادهای خرید هواپیما با اما و اگر رو به رو شده اند.

وی با اشاره به اینكه با وجود ورود تعدادی هواپیما هنوز اجرای كامل توافق های ایران با هواپیماسازان بین المللی در هاله ای از ابهام قرار دارد، تصریح كرد: تصمیمات جدید دولت ترامپ كه تحریم ها را برای سه ماه دیگر تعلیق كرده، نشان داده است كه هنوز نمی توان برای یك برنامه طولانی مدت به توقف تحریم ها امیدوار بود. این در شرایطی است كه ما تمام تخم مرغ هایمان را در سبد هواپیماهای نوساز گذاشته ایم و این مورد می تواند برای ما مشكل ساز شود.

این كارشناس صنعت هواپیمایی ادامه داد: ما مجبور شدیم با عنایت به عدم همكاری بانك های بزرگ بین المللی هواپیماهای وارد شده را به شكل نقدی خریداری نماییم و در این راستا مصوبه ۳۳۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی را خرج كرده ایم كه اگر قرارداد به صورت كامل اجرا نشود، به معنای آن است كه ما هواپیماهای وارد شده را بالاتر از نرخ قیمت جهانی خرید كرده ایم.

نجف با اشاره به اینكه برای عبور از بحران های احتمالی آینده باید نسبت به تنوع برنامه ریزی درباره حضور ایران در بازار جهانی اقدام نمود، توضیح داد: یكی از این برنامه ها می تواند خرید هواپیماهای دست دوم باشد. هواپیماهایی كه با میانگین سنی كمتر از ۱۰ سال و حتی پایین تر امكان وارد شدن به ایران با قیمتی كم را دارند و خرید آنها هم برای خیلی از ایرلاین های ایرانی ممكن خواهد بود. در چنین فضایی دیگر بحث درباره فاینانس یا محدودیت های تجاری جهانی وجود ندارد و ایران می تواند ناوگان خویش را نوسازی كند.

وی تصریح كرد: باید توجه داشته باشیم كه دولت ترامپ سیاست های خویش را به شكل پیش بینی ناپذیر اجرایی كرده و هر لحظه امكان افزایش فشارها به هواپیماسازهای بین المللی وجود دارد. از این رو در كنار امیدواری به نهایی شدن قراردادهای خرید هواپیما با ایرباس و بوئینگ باید سیاست های جانبی مانند هواپیماهای دست دوم و وارد كردن آنها به ایران را هم در نظر بگیریم.




1396/10/23
23:08:10
5.0 / 5
4908
تگهای خبر: صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک