رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی:

۱۷۰۰ واحد مسكونی در روستاهای زلزله زده باید راه اندازی شود

۱۷۰۰ واحد مسكونی در روستاهای زلزله زده باید راه اندازی شود به گزارش زمین دار شو رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی با اشاره به اینكه ارزیابی واحد به واحد از روستاهای زلزله زده انجام شد، اظهار داشت: 1700 واحد مسكونی در روستاهای زلزله زده باید راه اندازی شود.


به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، علیرضا تابش عصر امروز شنبه در بازدید از روستاهای مناطق زلزله زده سراب و میانه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: از روز گذشته برآورد خسارت های زمین لرزه بامدادان جمعه در روستاهایی كه تخریبی داشتیم آغاز شد.
وی افزود: با بررسی وضعیت توسط كارشناسان بنیاد مسكن مشخص شد كه ۲ هزار و ۷۰۰ واحد زلزله زده به تعمیر و ساخت مجدد نیاز دارند.
تابش با اشاره به اینكه هزار و ۷۰۰ واحد مسكونی روستایی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی باید راه اندازی شود، افزود: بیشتر از هزار واحد مسكونی روستایی نیز نیاز به تعمیر و بازسازی دارد.
وی همین طور درانتها اضافه كرد: پرونده های بنیاد مسكن برای واحدهای تخریبی و تعمیری تشكیل شده است. آواربرداری نیز از روز یك شنبه شروع می شود. پرداخت وام و مبلغ بلاعوض نیز همزمان انجام می شود.
گفتنی است زلزله ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۲.۱۷ دقیقه بامدادان روز گذشته، حوالی شهر تَرك در شهرستان میانه را لرزاند و علاوه بر روستای ورنكش، روستاهای ورزقان، هلمسی، برزریق، اشتینار، قشلاق نیز گرفتار تخریب شده اند. این زمین لرزه موجب جان باختن ۵ نفر شد. شدت این زلزله به قدری بالا بود كه در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و زنجان نیز احساس شد.


منبع:

1398/08/20
11:05:14
5.0 / 5
4471
تگهای خبر: احداث , بازسازی , بنیاد مسكن , راه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک