سومین جلسه كمیته دستمزد هم بی نتیجه ماند!

سومین جلسه كمیته دستمزد هم بی نتیجه ماند! به گزارش زمین دار شو سومین جلسه كمیته دستمزد كه قرار بود به مبحث بررسی رقم هزینه سبد معیشت كارگران بپردازد به علت طرح مباحثی غیر از این مورد بدون نتیجه به پایان رسید.



به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، سومین نشست كمیته دستمزد شورایعالی كار با حضور نمایندگان گروه كارگری و كارفرمایی و دولت در حالی برگزار گردید كه به قول مقامات كارگری این جلسه هدف خاصی را دنبال نكرده و صرفا برگزاری جلسه بوده است.

به گفته نماینده كارگران در شورایعالی كار، در این نشست گروه كارگری به دنبال تعیین رقم سبد هزینه معیشت خانوارهای كارگری بودند و به علت تغییراتی كه به تازگی در قیمت برخی كالاها همچون بنزین صورت گرفته بود بر تعیین رقم هزینه معیشت اصرار داشتند ولی گروه كارفرمایی مسیر جلسه را به سمت و سوی دیگری پیش برده و مباحث دیگری را مطرح نمودند.

سهم دستمزد در قیمت تمام شده كالا موضوعی بود كه كارفرمایان در این نشست پیش كشیده بودند در حالیكه قرار بود این جلسه به تعیین رقم سبد هزینه معیشت كارگران بپردازد.

سومین نشست كمیته دستمزد شورایعالی كار بدون آنكه به مبحث اصلی جلسه و تعیین رقم سبد هزینه كارگران اشاره ای داشته باشد به علت ورود به مباحث غیر مرتبط بدون نتیجه به پایان رسید. پیش از این در دومین جلسه كمیته دستمزد هم قرار بود به راهكارهای ترمیم حقوق و دستمزد و تقویت معیشت جامعه كارگری پرداخته شود اما اختلاف نظر گروه كارفرمایی و كارگری این جلسه را هم بی نتیجه گذاشت.

بی نتیجه ماندن سومین جلسه كمیته دستمزد در شرایطی است كه سال قبل در چهارمین نشست كمیته دستمزد، نمایندگان كارفرمایی، كارگری و دولت طبق گزارش مراجع رسمی آماری، تحقیقات میدانی كمیته های مزد از وضع معیشت خانوار در مناطق و استان های مختلف و محاسبه تورم كالاهای اساسی سبد معیشت كارگران، به عدد سه میلیون و ۷۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان بعنوان هزینه معیشت یك خانوار كارگری با میانگین ۳.۳ نفره رسیده و آنرا مبنای تعیین دستمزد سال ۹۸ كارگران اعلام نموده بودند.





منبع:

1398/10/08
20:11:49
5.0 / 5
4674
تگهای خبر: راه , قیمت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک