مقایسه رشد قیمت مسكن در سال های ۹۷ و ۹۸

مقایسه رشد قیمت مسكن در سال های ۹۷ و ۹۸ به گزارش زمین دار شو نمودار ۱۲ ماهه روند رشد قیمت مسكن شهر تهران منتهی به آذرماه ۱۳۹۸ از كاهش ۴.۲ درصدی سرعت رشد قیمت ها نسبت به سال قبل حكایت دارد.


به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، رشد ماهانه قیمت مسكن شهر تهران از حدود هفت درصد پارسال به ۲.۸ درصد امسال رسیده است. میانگین رشد متوسط قیمت مسكن به صورت ماه به ماه قبل برای یك دوره ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه ۱۳۹۸ در شهر تهران ۲.۹ درصد بوده و این در شرایطی است كه این شاخص در اسفند سال گذشته هفت تا هشت درصد اعلام گردید.
مقایسه نمودار رشد نقطه به نقطه سالانه قیمت هم از كند شدن روند افزایش قیمت حكایت دارد. آذرماه سال ۱۳۹۷ متوسط قیمت هر متر مربع مسكن شهر تهران ۹ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بود كه نسبت به ماه مشابه سال پیش از آن ۹۳ درصد افزایش یافت؛ در حالیكه این عدد برای آذر سال جاری ۴۰ درصد بوده است.
دفتر اقتصاد مسكن، متوسط قیمت مسكن در تهران طی آذرماه ۱۳۹۸ را متری ۱۳ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان اعلام نمود.
در ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه در شهر تهران، بیشترین رشد ماهانه معادل ۱۱.۴ درصد در اردیبهشت و كمترین رشد ماهانه در شهریورماه معادل منفی ۳.۵ درصد بوده است.
نمودار نشان داده است از خردادماه روند رشد ماهانه قیمت، نزولی بوده اما در آذرماه به عدد ۶.۸ درصد رسید.



با وجود نگرانی ها از افزایش قیمت مسكن در ماه گذشته، بررسی كلی بازار با عنایت به ظرفیت آن، قرار گرفتن بازار مسكن در یك روند صعودی قیمت را دور از ذهن می سازد؛ هرچند با عنایت به آمار اتحادیه املاك از رشد ماهانه ۱۲۸ و ۱۱ درصدی معاملات مسكن در آذر و دی، نشانه هایی از افزایش نسبی توان متقاضیان مصرفی دیده می شود.
البته چهار ماه پایانی سال با عنایت به ذهنیت تورم سیستماتیك برای سال آینده معمولا ماه های پرمعامله ای در بازار مسكن هستند كه افزایش معاملات و به تبع آن افزایش نسبی قیمت را به دنبال دارد.
افزایش معاملات مسكن در بین التهابات
دی سال جاری معاملات ملك در تهران و كل كشور به ترتیب ۱۱ و ۱۹ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. این در شرایطی است كه پیشبینی می شد شاهد افت موقت خرید و فروش مسكن باشیم. رشد نسبی قراردادهای خرید و فروش مسكن در حالی اتفاق افتاده كه ماه قبل رشد ماهانه معاملات در تهران و كل كشور به ترتیب ۱۲۸ و ۵۲ درصد به ثبت رسید.
آمار سالانه هم گویای افزایش ۳۵ و۱۲ درصدی خرید و فروش ملك در تهران و ایران طی دی ۱۳۹۸ نسبت به دی ۱۳۹۷ است.
بر مبنای اعلام اتحادیه مشاوران املاك تهران، دی سال جاری بالغ بر ۱۲ هزار و ۴۸ قرارداد خرید و فروش ملك در پایتخت امضا شده كه نسبت به ماه قبل ۱۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد نشان داده است.
هم چنین دیماه ۱۳۹۸ در كل كشور ۵۶ هزار و ۳۹۳ مبایعه نامه امضا شده كه نسبت به ۴۷ هزار و ۹۹ قرارداد خرید و فروش در ماه قبل ۱۹ درصد و نسبت به ۵۰ هزار و ۱۵۸ معامله دیماه ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۲ درصد افزایش یافته است. آمار قیمت دیماه هنوز از جانب وزارت راه و شهرسازی و بانك مركزی اعلام نشده است.



1398/11/04
23:32:45
5.0 / 5
4344
تگهای خبر: بانك , خرید و فروش , راه , سرعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک