معاون شركت ساخت و توسعه:

۴۰۰ كیلومتر راه آهن سال جاری به بهره برداری می رسد

۴۰۰ كیلومتر راه آهن سال جاری به بهره برداری می رسد به گزارش زمین دار شو معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شركت ساخت و توسعه اظهار داشت: تا آخر سال در صورت تأمین منابع لازم بیشتر از ۴۰۰ كیلومتر دیگر به طول شبكه ریلی كشور افزوده خواهد شد.



به گزارش زمین دار شو به نقل از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس خطیبی تصریح کرد: امسال ۹ پروژه ریلی به طول هزار و ۶۶۶ کیلومتر در اولویت اجرایی قرار دارد و چند مرکز استان دیگر هم به شبکه ریلی کشور متصل می شود.
وی از بهره برداری بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر راه آهن در سالجاری اطلاع داد و اضافه کرد: در سال جدید محور یزد-اقلید به طول ۲۷۰ کیلومتر، محور خواف-هرات به طول ۱۲۰ کیلومتر، محور بستان آباد –تبریز (خاوران) به طول ۴۴ کیلومتر و محور رشت-کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.
معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها بهره برداری از این خطوط را در سطح ملی و بین المللی مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: بهره برداری از محور خواف- هرات علاوه بر رونق اقتصادی، دسترسی ریلی کشور افغانستان به کشورهای همجوار ایران و آب های آزاد در جنوب ایران را به همراه دارد و نقش مهمی در توسعه ترانزیت بین ایران با دیگر کشورها، دریاهای آزاد و اروپا دارد.
خطیبی بهره برداری از طریق آهن یزد- اقلید را از دیگر اهداف سالجاری ذکر کرد و تصریح کرد: این مسیر ریلی بخشی از کریدور ریلی شمال شرقی- جنوب غربی کشور است که استان های فارس و بوشهر را از راه مسیر میانبر به استان های یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، سیستان و بوچستان و هرمزگان متصل می کند.
وی با اشاره به راه آهن بستان آباد- تبریز و بهره برداری از آن در سالجاری افزود: این خط ریلی به طول ۴۴ کیلومتر باعث اتصال مرکز استان آذربایجان شرقی به شبکه ریلی کشور است و ترابری ریلی به مرزهای جلفا و رازی از این مسیر برقرار خواهد شد و هم اکنون از میانه تا بستان آباد افتتاح شده و در سالجاری با تکمیل بخش بستان آباد تا خاوران خدمات مسافری و باری به شهر تبریز میسر خواهد شد.
معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها بهره برداری خط ریلی رشت- کاسپین در سالجاری را یکی دیگر از اقدامات در جهت توسعه شبکه ریلی کشور دانست و اظهار داشت: این پروژه برای اتصال بندر و منطقه آزاد کاسپین به شبکه ریلی راه اندازی می شود که علاوه بر رونق تجاری منطقه با ایجاد پس کرانه ریلی امکان صادرات و واردات به کشورهای حاشیه خزر و ترانزیت از این کشورها به کشورهای همجوار ایران و آب های آزاد در جنوب ایران را فراهم می آورد.
وی در مورد هدف گذاری سالجاری توضیح داد و اظهار داشت: ۲۳۰ کیلومتر روسازی، ۳۰۰ کیلومتر زیرسازی و بیشتر از ۱۴ هزار متر مربع عملیات در بخش ایستگاه ها هدف گذاری سالجاری در توسعه خطوط ریلی کشور است که تخصیص نقدی و بموقع اعتبارات نقش مهمی در تحقق اهداف خواهد داشت.
خطیبی با اشاره به اولویت توسعه شبکه ریلی کشور در سیاست گذاری های دولت خاطرنشان کرد: به منظور تحقق اهداف لازم است روش ها و تضمین های کافی برای هماهنگی برنامه های اجرایی با سیاست های کلی حمل و نقل تدوین و تصویب شود.

1399/02/09
13:12:02
5.0 / 5
2466
تگهای خبر: بهره برداری , ترانزیت , حمل و نقل , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک