معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

مسكن ملی برای كاركنان شهرداری ایجاد می شود

مسكن ملی برای كاركنان شهرداری ایجاد می شود به گزارش زمین دار شو معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به زودی دو تفاهم نامه ساخت مسكن برای كاركنان شهرداری ها، دهیاری ها و همین طور كاركنان وزارت جهاد كشاورزی در چارچوب طرح اقدام ملی مسكن امضا می شود.


محمود محمودزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: پیرو ماده ۶ قانون ساماندهی، اخیراً وزارت جهاد کشاورزی پاپیش گذاشته و در قالب انعقاد قرارداد با دستگاه های دولتی، تقاضای ساخت مسکن برای کارکنان این وزارتخانه را داده که ما نیز آنرا اجابت کردیم. مقرر است طی یکی دو هفته آینده تفاهم نامه ای به این منظور امضا شود.
وی ادامه داد: در همین قالب شهرداری ها نیز مذاکراتی بمنظور راه اندازی مسکن ملی برای کارکنان شهرداریها و دهیاریها داشته اند و انشاالله به زودی هر دو تفاهمنامه منعقد خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلان اینکه هر دو دستگاه مذکور امکانات خودرا برای راه اندازی مسکن اختصاص می دهند اظهار داشت: شرط قرارداد با دستگاه های دولتی آن است که هم وزارت راه و شهرسازی و هم دستگاه مربوطه زمین، امکانات و منابع خودرا برای ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی بیاورند.

مسکن ملی «اندیشه» و «تهرانسر» در حال اجراست
محمودزاده درباره آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در محله تهرانسر و شهر جدید اندیشه اظهار داشت: با توجه به این که بخش خصوصی این طرح ها را اجرا می کند و هزینه ساخت با آنها است باید واحدها به میزانی از پیشرفت برسند تا امکان تقسیم سهم آورده بین دولت و شریک برقرار شود. برآورد می شود اگر پروژه به پیشرفت حدود ۷۰ درصد برسد امکان تقسیم سهم طرفین فراهم می شود ولی هنوز به پیشرفت ۷۰ درصد نرسیده است.
وی با اعلان اینکه طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شقوق مختلف در حال پیشرفت است اضافه کرد: قسمتی از پروژه های مسکن ملی به صورت مشارکتی اجرا می شود که با پیشرفت های مختلفی در حال اجراست. قالب دیگر این طرح واگذاری به تعاونی ها است. یک نوع هم واگذاری ۹۹ ساله است که به گروه های ۲ تا ۴ نفره واگذار می شود. در چارچوب این چارچوب خیلی از پروژه ها مراحل مختلف همچون انعقاد قرارداد و اجرا را طی می کنند و بخشی هم به مرحله اتمام رسیده اند.
به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، شهریور ۱۳۹۸ با حضور رئیس جمهوری شروع شد. البته در بعضی از مناطق از اختتام سال ۱۳۹۷ کلید خورده بود. در چارچوب این طرح تا نیمه اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برای ۳۰۰ هزار واحد تامین زمین شده و ۲۳۰ هزار واحد مراحل اجرایی را طی می کند. برمبنای اعلام اسلامی وزیر راه و شهرسازی، نخستین واحدهای مسکن ملی در بعضی مناطق کشور، خرداد یا تیرماه امسال تحویل می شود. قبل از این هم محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی به ایسنا گفته بود که ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای کوچک آماده واگذاری است. همین طور روز ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید دستور داد که ۲۰۰۰ واحد مسکن ملی پرند تا پیش از هفته دولت (شهریور ماه) امسال به متقاضیان تحویل داده شود.





منبع:

1399/03/18
21:38:33
5.0 / 5
2213
تگهای خبر: تولید , دستگاه , راه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک