آخوندی؛

عادی شدن پروازها دو تا سه روز زمان می برد، مشكل فقدان دید خلبان

عادی شدن پروازها دو تا سه روز زمان می برد، مشكل فقدان دید خلبان زمین دار شو: وزیر راه و شهر سازی اظهار داشت: پروازها در فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی از سر گرفته شده است اما بازگشت این فرودگاه ها به شرایط عادی دو، سه روز زمان می برد.


به گزارش زمین دار شو به نقل از صدا و سیما، عباس آخوندی در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینكه روزانه از فرودگاه مهرآباد ۴۳۰ پرواز و از فرودگاه امام خمینی ۲۲۰ پرواز صورت می گرفت اضافه كرد: بعد از بارش برف و یخ زدگی این فرودگاه ها كه منجر به بروز اختلالاتی در پروازهای آنها شد، نشست و برخاست هواپیماها در آنها از دوشنبه از سرگرفته شد.

وی اضافه كرد: از ظهر دوشنبه ۸۰ پرواز نشست وبرخاست در فرودگاه مهرآباد انجام شد و ۲۰ پرواز هم در فرودگاه امام صورت گرفت.

وزیر راه وشهر سازی اضافه كرد: آنچه سبب بروز اختلال در پرواز هواپیماها در فرودگاه شد مشكل نبود دید مستقیم خلبان بود.

وی اضافه كرد: خلبان برای بلند شدن از باند هر فرودگاه نیاز به ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر دید مستقیم دارد و برای نشستن هواپیما به ۸۰۰ متر دید مستقیم نیاز است در حالیكه این دید در فرودگاه مهرآباد به ۳۰۰ متر رسیده و در فرودگاه امام وضعیت بدتر بود.

آخوندی همینطور اظهار داشت: تمام جاده ها و مسیرهای شریانی اصلی كشور به جز آزاد راه تهران ساوه و جاده قدیم تهران - قم بازگشایی شده است.

وی اضافه كرد: با پیش آگاهی نیروها زیر مجموعه وزارت راه وشهرسازی آمادگی كامل برای بروز چنین وضعیتی را داشتیم و تمام امكاناتمان را به كارگرفتیم اما به هیچ وجه مدعی نیستیم كه هیچ مشكلی پیش نیامده است.

آخوندی اظهار داشت: برف اخیر نشان داد تهران و شهرهای بزرگ در حمل و نقل متكی به جاده است درحالی كه باید به سمت شهر سازی ریل پایه برویم.

وی افزود: نیازمند تولید یك شبكه ریلی كامل در تهران و شهرهای بزرگ هستیم.

وزیر راه و شهرسازی بااشاره به انتقادهای صورت گرفته به بخشنامه اخیرش در مورد پرداخت ها به سازمان های نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: این سازمان ها در سال قبل یك هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی داشتند كه بخشی از آن را در بانكها سپرده گذاری كردند و از این سپرده گذاری ۱۷۲ میلیارد تومان سود می گرفتند.

آخوندی اظهار داشت: این سازمان ها باید ۷۸۰ میلیارد تومان به مهندسان پرداخت می كردند درحالیكه ۷۳۴ میلیارد تومان در حساب آنها باقی مانده بود.

وی اضافه كرد: سازمان نظام مهندسی به اتكای بخشنامه دولتی از مردم پول می گرفت درحالیكه این سازمان سازمانی مردم نهاد است و درآمدهایش باید از حق عضویت اعضا و كمك های دولت تامین گردد.

او افزود: این بخشنامه كه با لغو بخشنامه ۱۳ سال پیش وزیر وقت صورت گرفت، به نفع مهندسان مالكان و به نفع عموم جامعه است.

وی بااشاره به صدور بخشنامه موسوم به تعارض منافع كه از ابتدای سال ۹۷ اجرایی می گردد اظهار داشت: برپایه این بخشنامه مهندسان ۹ دستگاه دولتی تا زمان خدمت در این دستگاه ها حق عرضه خدمات در بخش خصوصی را نخواهند داشت.

وزیرراه و شهرسازی با اشاره به تلاش ها این وزارتخانه برای رونق بازار مسكن اضافه كرد: ۳۳۰ هزار سپرده گذار بعنوان متقاضیان واقعی مسكن جهت استفاده از تسهیلات خرید مسكن ثبت نام كرده اند.

آخوندی اظهار داشت: به اعتقاد بیشتر كارشناسان بازار مسكن با عنایت به وجود ۲ و نیم میلیون خانه خالی در شهرها كه دو میلیون آن بعنوان خانه دوم است تامدت ها عرضه مازاد در بازار مسكن وجود دارد.

1396/11/10
16:44:06
5.0 / 5
4310
تگهای خبر: جاده , دستگاه , راه , فرودگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک