مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی:

2350 کیلومتر از راه های خراسان رضوی بازسازی می شود

2350 کیلومتر از راه های خراسان رضوی بازسازی می شود به گزارش زمین دار شو، مشهد ـ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار داشت: بر مبنای طرح تحول بهسازی راه های خراسان رضوی حداقل 2350 کیلومتر از طریق های استان در دوره دو ساله بازسازی می شود.



به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، جعفر شهامت اظهار داشت: برمبنای طرح تحول بهسازی راه های استان هم اکنون بیش از ۸۰ قرارداد در عرصه بهسازی روکش آسفالتی راه ها در دست اجرا است و حداقل ۲۳۵۰ کیلومتر از راه های استان در دوره دو ساله بازسازی می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با اشاره به این نکته که در بررسی وضعیت روسازی راه ها در سامانه مدیریت روسازی راه دو شاخص سطح خدمت روسازی (PCI) و شاخص ناهمواری راه (IRI) ملاک عمل است، اضافه کرد: به سبب قدمت شبکه راه های استان و پیر شدن روسازی راه ها، متأسفانه از سال ۹۸ تا سال ۱۴۰۱، کیفیت روکش آسفالت راه ها به طور متوسط بین ۱۲ تا ۲۰ درصد افت داشته و جبران خسارت وارده به راه ها و بازسازی آن با اقدامات طرح تحول بهسازی راه های مورد نیاز از تیرماه سال ۱۴۰۱ شروع شده است.
وی با اشاره به بازسازی ۵۴۵ کیلومتر روکش راه ای استان از شروع تیرماه سال قبل تا حالا با هزینه کرد ۱۵۰۰ میلیارد تومان، تاکید نمود مسیرهای کامیون رو بیشترین نیاز به بهسازی راه را دارند که تمرکز آنها در دو شهرستان سبزوار و خواف است که امسال بیشترین حجم عملیات در مسیرهای شریانی این دو شهرستان اجرا خواهد شد.
به گفته شهامت امسال در ۴۵ روز کاری بعد تعطیلات نوروزی، ۲۰۵ کیلومتر روکش راه شامل ۶۶ کیلومتر لکه گیری سنگین و ۱۳۹ کیلومتر روکش سازه ای و حفاظتی اجرا شده و درباب محور سبزوار - نیشابور نیز گفت با تلاش راهداران و افزایش کارخانجات آسفالت دارای استاندارد در عرصه شهرستان و همین طور تیم های فعال اجرای آسفالت، مشکل محور سبزوار- نیشابور تا ابتدای سفرهای تابستانی برطرف خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اشاره کرد: در کریدور شمالی و در آخر حوزه استحفاظی استان چاله ها و ناهمواری های محور قوچان - فاروج در این ماه بطور کامل برطرف و در شهرستان خواف نیز دو اکیپ آسفالت مشغول فعالیت هستند که در هفته های پیش رو متناسب با توان تولید آسفالت شهرستان، تیم های اجرائی افزایش خواهد یافت.
وی از تصویب تامین اعتبار ملی برابر حداقل ۱، ۰۰۰ میلیارد تومان در سال مالی ۱۴۰۲ در جلسه ستاد بودجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور جهت بهسازی روکش آسفالتی راه ها با محوریت مسیرهای کامیون رو آگاهی داد و بر پیگیری جذب منابع مورد نیاز از سایر منابع جهت اجرائی کردن کامل مصوبات سفر دولت و بهسازی راه ها با مساعدت ویژه مقامات استانی و ملی تاکید نمود.
شهامت ضمن تشکر از صبر رانندگان و پوزش بابت زمان بر بودن بازسازی راه ها به سبب لزوم رعایت استانداردهای کاری همچون شرایط تثبیت دمای هوای بالای ۱۰ درجه و ترافیک سنگین محورها و تدارک کارخانجات آسفالت استاندارد، از سرعت گرفتن عملیات بهسازی راه ها در صورت تامین بموقع قیر و نقدینگی مورد نیاز پیمانکاران آگاهی داد و هدفگذاری اجرای ۱۰۰۰ کیلومتر بهسازی راه امسال را همچون با اهمیت ترین برنامه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام نمود.


منبع:

1402/03/07
11:35:54
0.0 / 5
257
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک