رئیس سازمان هواپیمایی در پاسخ به زمین دار شو اعلام كرد

ادامه مذاکره برای از سرگیری پروازهای عمره

ادامه مذاکره برای از سرگیری پروازهای عمره به گزارش زمین دار شو، رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره ی از سرگیری پروازهای ایران و عربستان، اظهار داشت: مقدمات از سرگیری پروازها انجام شده و برای پروازهای برنامه ای، مقاصدی مورد نظر هر دو طرف ایران و عربستان است که پس از نهایی کردن توافق نامه و اجرائی شدن، اعلام خواهد شد.


به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، محمد محمدی بخش در نشست خبری اولین نمایشگاه صنعت هوایی پیام اظهار داشت: در اجلاس آی کن بیش از ۱۰۰ کشور دنیا در سطح وزارت هوانوردی یا سازمان هواپیمایی کشوری شرکت نمودند. امسال به دلیلهای مختلف برنامه ریزی کردیم که با حدود ۲۰ کشور دنیا در حاشیه این اجلاس، جلسه دوجانبه برگزار نماییم.
وی افزود: ما هم اکنون مقصد پروازی نداریم که با آن کشور تفاهم نامه یا توافق نامه نداشته باشیم، چون به تعداد زیادی از کشورهای اروپایی پرواز داریم که باید مورد توافق باشند و بدین جهت جلساتی با مسئولان هوایی این کشورها برگزار کردیم تا دغدغه هایمان همچون تامین سوخت و ارائه خدمات مسافری رفع گردد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال ایسنا درباره ی از سرگیری پروازهای ایران و عربستان، بیان کرد: در این اجلاس با وزیر هوانوردی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری عربستان جلسه داشتیم و تفاهم نامه کشور درحوزه هوانوردی منعقد و قرار شد پس از جلسات و تایید تیم های کارشناسی، این موافقت نامه به مراجع ذیصلاح برسد.
محمدی بخش با اشاره به اینکه مذاکراتی را برای از سرگرفتن پروازهای حج عمره شروع کردیم، اضافه کرد: مقدمات از سرگیری پروازها انجام شده و فعلا با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و معراج، پروازها آغاز می شود، درخواستمان را بصورت رسمی به سازمان هواپیمایی کشوری عربستان ارسال کردیم.
وی افزود: برای قدمهای بعدی هم اعلام آمادگی کردیم که جلسات برگزار کرده و برای افزایش پروازهای عمره، تمتع و برنامه ای به ظرفیت لازم برسیم. برای پروازهای برنامه ای، مقاصدی مورد نظر هر دو طرف ایران و عربستان است که پس از نهایی کردن توافق نامه و اجرائی شدن، اعلام می شود.

آمار را از شروع دولت تا الان مقایسه کنید
رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره ی ناوگان فعال کشور بیان کرد: ما بنا به دلایلی شاید نخواهیم ورود هر هواپیما را رسانه ای نماییم، اما باید آمار را از شروع دولت تا الان مقایسه کنید. باید به آمار ناوگان و آمار نشست و برخاست ها توجه کنید، این که پروازهای یک مسیر پروازی ۲ درصد کم شده باشد، معیار درستی برای سنجش افزایش یا کاهش پروازها نیست، بلکه تعداد مسافر مورد توجه است؛ گو اینکه طبق اعلام فرودگاه مهرآباد، رکورد پروازهای مسافری ماه گذشته به بالای ۴۰ هزار نفر در روز رسید و به رکود پیش از کرونا و اوج پروازها برگشت، تعداد پروازهای عبوری هم به پیش از کرونا برگشت.
محمدی بخش ضمن اشاره به مشکلات صنعت هوایی اظهار داشت: پس از کرونا همه اقتصاد هوایی جهان گرفتار مشکل شد که ایران را هم تحت تاثیر قرار داد، به علت تحریم ها هم این مشکل مضاعف شد. امروز پس از دو سال باردیگر به شرایط قابل قبول، استاندارد و ایمن می رسیم. اما این که ناوگان را به سطحی برسانیم که همه مردم رضایت داشته باشند و بلیت به وفور تهیه شود، به علت عدم تناسب عرضه و تقاضا تا به ۵۰۰ فروند برسیم، گرفتار مشکل خواهیم بود و ناترازی وجود دارد.
وی تصریح کرد: امروز نسبت درخواست مردم برای بهره برداری از پروازها افزایش پیدا کرده است. با مقایسه آمار نوروز و اربعین متوجه این افزایش درخواست ها می شوید و تعداد زیادی از پروازها اکنون صورت می گیرد. در عین حال که سازمان هواپیمایی کشوری عالی ترین و معتبرترین مرجع اعلان آمار و تایید تعداد هواپیما و نشست و برخاست در همه فرودگاه ها است و تا پایان آذر هم ناوگان عملیاتی را اعلام خواهیم کرد، تا آخر سال هم این که چه تعداد صندلی به مجموعه هوایی کشور اضافه شده، اعلام می شود.

هفته گذشته، ایرباس ۳۲۰ با تعمیر به ناوگان برگشت
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه توسعه ناوگان چند مرحله دارد، اظهار داشت: یک مرحله این است که هواپیماهای زمینگیر از دو سال به بالا را به چرخه برگردانیم؛ کمااینکه حالا برخی از تعمیرات سنگین که باید فقط در بعضی از مراکز خاص صورت گیرد، توسط شرکت های هواپیمایی صورت می گیرد، همچون ایرباس ۳۲۰ که هفته گذشته رونمایی شد؛ کار بزرگی بود که توسط دانشگاه های معتبر دانش بنیان در عرصه تعمیر و نگهداری هواپیما انجام شد و به چرخه عملیاتی برگشت.
محمدی بخش افزود: یک مرحله هم واردات است که هواپیماهای دست دوم همچنان وارد می شود، اما بنا به دلایلی در وضعیت تحریمی اینها را رسانه ای نمی نماییم. ما یک کشور تحریمی هستیم و در اصل در جنگ تحریمی هستیم؛ کوچک ترین قطعه هواپیما و مواد مصرفی هم اجازه حمل به ایران ندارد و گاهی اعلام یک مسیر واردات، آنرا گرفتار اشکال خواهدنمود. این موجب می شود که در وضعیت جنگی ملاحظات خودرا داشته باشیم.
ادامه دارد...



منبع:

1402/09/21
13:52:59
0.0 / 5
240
تگهای خبر: استاندارد , بهره برداری , پرواز , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک