دستورالعمل عرضه و فروش بلیت هواپیما برای زیارت اربعین ۱۴۰۴ به گزارش زمین دار شو، سازمان هواپیمایی کشور با هدف تأمین حداکثری زیرساخت های حمل و نقل هوایی و ارتقاء کیفیت خدمات پروازی به زائرین، مقررات الزامی ناظر بر موارد ذیل به شرکتهای هواپیمایی ابلاغ نمود. به گزارش زمین دار شو به نقل از وزارت راه و شهرسازی، پیرو بخشنامه شماره ۲۴۱۲۰۴۱۷۸۴۸ مورخ ۲۵ تیر سالجاری در مورد شرایط عملیات پروازی اربعین ۱۴۰۴ و به منظور تسهیل دسترسی زائرین معزز به بلیت و رفع نقاط صدمه پذیر شبکه فروش جهت مواجهه با سوءاستفاده سوداگران، همه شرکتهای هواپیمایی موظف اند با نظارت دقیق بر زیرمجموعه ها و نمایندگان فروش، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از ورود دلالان به کانالهای فروش بلیت اربعین را اجرایی کنند. بر همین اساس و در جهت تأمین حداکثری زیرساخت های حمل و نقل هوایی و ارتقا کیفیت خدمات پروازی به زائرین، مقررات الزامی ناظر بر موارد ذیل به شرکتهای هواپیمایی ابلاغ گردید. ۱. اعتبار بلیت و شرایط استرداد - کلیه بلیت های خریداری شده و صادره پیش از تاریخ ۲۶ تیر سال جاری برای انجام پرواز دربازه زمانی ۱۷ لغایت ۲۶ مرداد ۱۴۰۴ مشمول شرایط این دستورالعمل نمی شوند و مطابق شرایط مندرج در بلیت معتبر است. - استرداد این بلیت ها به درخواست مسافر، تابع شرایط جریمه استرداد مندرج در بلیت و معتبر در زمان فروش است. - همه بلیت های صادره در تاریخ ۲۶ تیر سال جاری و پس از آن تابع مقررات این بخشنامه و دستورالعمل های آتی سازمان است. ۲. سقف نرخ بلیت - نرخ کلاس تجاری می تواند حداکثر معادل ۷۵ درصد بالاتر از نرخ تعیین شده در کلاس اکونومی باشد. - نرخ پریمیوم اکونومی: می تواند حداکثر معادل ۵۰ درصد بالاتر از نرخ تعیین شده در کلاس اکونومی باشد. ۳. کانالهای مجاز فروش - فروش بلیت های اربعین منحصراً از راه کانالهای ذیل مجاز است: - وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی و دفاتر فروش آنلاین(OTA)که الزامات تعیین شده توسط سازمان را تأمین کنند. - دفاتر خدمات مسافرتی هوایی منتخب شرکت هواپیمایی که اسامی آنها به سازمان معرفی و مورد تأیید این سازمان قرار گرفته اند. ۴. پایداری سامانه فروش آنلاین - وب سایت فروش شرکت ها باید به شکل ۲۴ ساعته قابلیت صدور، اصلاح و کنسلی بلیت های اربعین را دارا باشد. ۵. پایش و گزارش دهی تخلفات - پایش روزانه داده های فروش جهت شناسایی الگوهای مشکوک (شامل: تکرار نام کاربری، شماره تماس، کارت بانکی) الزامی است. - در صورت شناسایی دسترسی غیر مجاز یا تخلف، برخورد اصلاحی فوری اعمال گردد - گزارش مستند تخلفات بدون وقفه به سازمان ارسال شود. - تذکر: اقدامات اصلاحی شرکت نباید منجر به ابطال بلیت یا جلوگیری از پرواز مسافران مربوطه شود. ۶. نگهداری داده های فروش - ثبت و نگهداری روزانه اطلاعات فروش بلیت های اربعین در سامانه رزرواسیون جهت عرضه فوری به سازمان و سایر مراجع ذیصلاح الزامی است ۷. همکاری با بازرسان سازمان - کلیه مدیران ایستگاه ها و واحدهای بازرگانی موظف اند همکاری کامل با بازرسان سازمان در فرودگاه ها، دفاتر فروش و پلت فرم های آنلاین را داشته باشند. ۸. درخواست های سازمان های دولتی - شرکتهای هواپیمایی باید درخواست های کتبی دریافتی از نهادهای دولتی شامل هلال احمر و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایرین جهت ابتیاع بلیت را به این سازمان ارسال و بعد از تأیید سازمان مبادرت به صدور بلیط کنند. ۹. مواجهه با فروش غیرمجاز - عرضه بلیت خارج از کانالهای مجاز: اعلامی ممنوع و مشمول برخورد قانونی می باشد. - نمایندگان مجاز: در صورت تخلف، حسب مورد مجوز فعالیت آنها تعلیق / لغو می شود. - فروشندگان غیرمجاز: پرونده جهت پیگرد قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده می شود. به کارگیری حداکثر توان تخصصی و اجرایی توسط شرکتهای هواپیمایی و سایر نهادهای ذیربط، در برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم عظیم ملی-مذهبی مورد انتظار است. هموطنان و زائرین عتبات عالیات اربعین حسینی توجه داشته باشند که فهرست شرکتهای هواپیمایی و نمایندگان فروش بلیت اربعین حسینی در ایام آینده از راه سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.caa.gov.ir اطلاع رسانی و قابل مشاهده خواهد بود. سفارش می شود به هیچ وجه از مبادی غیر مجاز بلیت تهیه نکنید. 1404/05/04 18:17:18 0.0 / 5 239 تگهای خبر: بانك , پرواز , حمل و نقل , خدمات این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط برفروبی 68 هزار کیلومتر از جاده های کشور تاکید وزرای راه و شهرسازی ایران و قزاقستان بر گسترش همکاریهای دو کشور طلا و دلار جای خرید خانه را گرفت محور قیدار – سلطانیه – کبودرآهنگ از پروژه های اولویت دار است نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۳