دستورالعمل عرضه و فروش بلیت هواپیما برای زیارت اربعین ۱۴۰۴ به گزارش زمین دار شو، سازمان هواپیمایی کشور با هدف تأمین حداکثری زیرساخت های حمل و نقل هوایی و ارتقاء کیفیت خدمات پروازی به زائرین، مقررات الزامی ناظر بر موارد ذیل به شرکتهای هواپیمایی ابلاغ نمود. به گزارش زمین دار شو به نقل از وزارت راه و شهرسازی، پیرو بخشنامه شماره ۲۴۱۲۰۴۱۷۸۴۸ مورخ ۲۵ تیر سالجاری در مورد شرایط عملیات پروازی اربعین ۱۴۰۴ و به منظور تسهیل دسترسی زائرین معزز به بلیت و رفع نقاط صدمه پذیر شبکه فروش جهت مواجهه با سوءاستفاده سوداگران، همه شرکتهای هواپیمایی موظف اند با نظارت دقیق بر زیرمجموعه ها و نمایندگان فروش، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از ورود دلالان به کانالهای فروش بلیت اربعین را اجرایی کنند. بر همین اساس و در جهت تأمین حداکثری زیرساخت های حمل و نقل هوایی و ارتقا کیفیت خدمات پروازی به زائرین، مقررات الزامی ناظر بر موارد ذیل به شرکتهای هواپیمایی ابلاغ گردید. ۱. اعتبار بلیت و شرایط استرداد - کلیه بلیت های خریداری شده و صادره پیش از تاریخ ۲۶ تیر سال جاری برای انجام پرواز دربازه زمانی ۱۷ لغایت ۲۶ مرداد ۱۴۰۴ مشمول شرایط این دستورالعمل نمی شوند و مطابق شرایط مندرج در بلیت معتبر است. - استرداد این بلیت ها به درخواست مسافر، تابع شرایط جریمه استرداد مندرج در بلیت و معتبر در زمان فروش است. - همه بلیت های صادره در تاریخ ۲۶ تیر سال جاری و پس از آن تابع مقررات این بخشنامه و دستورالعمل های آتی سازمان است. ۲. سقف نرخ بلیت - نرخ کلاس تجاری می تواند حداکثر معادل ۷۵ درصد بالاتر از نرخ تعیین شده در کلاس اکونومی باشد. - نرخ پریمیوم اکونومی: می تواند حداکثر معادل ۵۰ درصد بالاتر از نرخ تعیین شده در کلاس اکونومی باشد. ۳. کانالهای مجاز فروش - فروش بلیت های اربعین منحصراً از راه کانالهای ذیل مجاز است: - وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی و دفاتر فروش آنلاین(OTA)که الزامات تعیین شده توسط سازمان را تأمین کنند. - دفاتر خدمات مسافرتی هوایی منتخب شرکت هواپیمایی که اسامی آنها به سازمان معرفی و مورد تأیید این سازمان قرار گرفته اند. ۴. پایداری سامانه فروش آنلاین - وب سایت فروش شرکت ها باید به شکل ۲۴ ساعته قابلیت صدور، اصلاح و کنسلی بلیت های اربعین را دارا باشد. ۵. پایش و گزارش دهی تخلفات - پایش روزانه داده های فروش جهت شناسایی الگوهای مشکوک (شامل: تکرار نام کاربری، شماره تماس، کارت بانکی) الزامی است. - در صورت شناسایی دسترسی غیر مجاز یا تخلف، برخورد اصلاحی فوری اعمال گردد - گزارش مستند تخلفات بدون وقفه به سازمان ارسال شود. - تذکر: اقدامات اصلاحی شرکت نباید منجر به ابطال بلیت یا جلوگیری از پرواز مسافران مربوطه شود. ۶. نگهداری داده های فروش - ثبت و نگهداری روزانه اطلاعات فروش بلیت های اربعین در سامانه رزرواسیون جهت عرضه فوری به سازمان و سایر مراجع ذیصلاح الزامی است ۷. همکاری با بازرسان سازمان - کلیه مدیران ایستگاه ها و واحدهای بازرگانی موظف اند همکاری کامل با بازرسان سازمان در فرودگاه ها، دفاتر فروش و پلت فرم های آنلاین را داشته باشند. ۸. درخواست های سازمان های دولتی - شرکتهای هواپیمایی باید درخواست های کتبی دریافتی از نهادهای دولتی شامل هلال احمر و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایرین جهت ابتیاع بلیت را به این سازمان ارسال و بعد از تأیید سازمان مبادرت به صدور بلیط کنند. ۹. مواجهه با فروش غیرمجاز - عرضه بلیت خارج از کانالهای مجاز: اعلامی ممنوع و مشمول برخورد قانونی می باشد. - نمایندگان مجاز: در صورت تخلف، حسب مورد مجوز فعالیت آنها تعلیق / لغو می شود. - فروشندگان غیرمجاز: پرونده جهت پیگرد قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده می شود. به کارگیری حداکثر توان تخصصی و اجرایی توسط شرکتهای هواپیمایی و سایر نهادهای ذیربط، در برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم عظیم ملی-مذهبی مورد انتظار است. هموطنان و زائرین عتبات عالیات اربعین حسینی توجه داشته باشند که فهرست شرکتهای هواپیمایی و نمایندگان فروش بلیت اربعین حسینی در ایام آینده از راه سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.caa.gov.ir اطلاع رسانی و قابل مشاهده خواهد بود. سفارش می شود به هیچ وجه از مبادی غیر مجاز بلیت تهیه نکنید. 1404/05/04 18:17:18 0.0 / 5 4 تگهای خبر: بانك , پرواز , حمل و نقل , خدمات این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط بزرگراه پردیس - هراز تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد ساخت وساز مسکن در غیاب کارگران افغانستانی دوازدهمین اجلاس جهانی راه آهن سریع السیر در پکن استرداد وجه ۸۰۰ هزار بلیت هواپیما در پی جنگ ۱۲ روزه تحمیلی نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۵