سهم بالای زنان اروپایی از اشتغال در بخش علم و تكنولوژی

سهم بالای زنان اروپایی از اشتغال در بخش علم و تكنولوژی زمین دار شو: در سال ۲۰۱۶ از ۱.۷ میلیون دانشمند اروپایی، ۶۰ درصد مرد و ۴۰ درصد زن بوده اند.


به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت مركز آمار اتحادیه اروپا، مردان اروپایی بیشترین نیروی كار بخش تولید را تشكیل داده اند ( ۸۳ درصد مهندسان تولید، مرد و ۱۷ درصد زن هستند) در حالیكه بخش خدمات متعادل تر بوده است و در این بخش ۵۵ درصد كاركنان را مرد و ۴۵ درصد را زنان تشكیل داده اند.
در بین اعضای اتحادیه اروپا، بیشترین تعداد دانشمندان و مهندسان زن به ترتیب در كشورهای لیتوانی با ۵۸ درصد، بلغارستان با ۵۴ درصد و لتونی با ۵۲ درصد بوده اند. از سوی دیگر در بعضی از كشورهای اروپایی كمتر از یك سوم مهندسان و دانشمندان را زنان تشكیل داده اند كه لوكزامبورگ با ۲۵ درصد كمترین درصد دانشمندان و متخصصان زن را دارد و بعد از آن فنلاند با ۲۸ درصد، مجارستان با ۳۱ درصد، اتریش با ۳۲ درصد و آلمان با ۳۳ درصد قرار دارند.
به طور میانگین در اتحادیه اروپا حدود ۴۰ درصد متخصصان و مهندسان را زنان تشكیل می دهد. بعد از لیتوانی و بلغارستان و لتونی كشورهای سوئد، لهستان، ایرلند، دانمارك و پرتغال بیشترین سهم از متخصصان زن را در میان اعضای اتحادیه اروپا دارند.
در بین كشورهای اروپایی كه عضو اتحادیه اروپا نیستند، نروژ دارای بیشترین تعداد متخصصان زن است و بعد از آن ایرلند و سوئیس قرار دارند. یازدهم فوریه روز جهانی حضور زنان در عرصه علم است.



1396/11/23
14:14:23
5.0 / 5
5030
تگهای خبر: اشتغال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک