معاون راه و شهرسازی اعلام كرد:

نقاط حادثه خیز و گلوگاه های ترافیكی در اولویت پروژه های راهسازی

نقاط حادثه خیز و گلوگاه های ترافیكی در اولویت پروژه های راهسازی زمین دار شو: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به كمبود منابع مالی اظهار داشت: شناسایی نقاط حادثه خیز، گلوگاه های ترافیكی و شریان های محور در راس پروژه های راهسازی باید قرار گیرند.


به گزارش زمین دار شو به نقل از شركت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، نخستین جلسه هم اندیشی با مدیران كل راه و شهرسازی استان ها در شركت ساخت وتوسعه برگزار گردید و برنامه ریزی در مورد پروژه های تفویضی راه و بزرگراه به اداره كل راه و شهرسازی استان از مهمترین موضوعات این جلسه بود. خیراله خادمی در این جلسه تفكر همسان و همراهی تمام بخش های وزارت راه و شهرسازی را عامل اصلی اجرایی شدن برنامه ها دانست و اظهار داشت: به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده باید تفكر سیستمی در تمام مراحل كار جاری شود كه رسیدن به این هماهنگی از عوامل اساسی توسعه در كشور است. معاون وزیر راه و شهرسازی توسعه اجتماعی و اقتصادی كشور را منوط به توسعه زیرساخت های حمل و نقل كشور دانست و تصریح كرد: برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد كه توسعه فراتر از منطقه در نظر گرفته شود و احداث زیرساخت ها منجر به گسترش ترانزیت كشور، گردشگری، كاهش ترافیك و سوانح رانندگی می گردد. معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: هم اكنون از ظرفیت های توسعه زیرساخت ها برای بهره مندی در توسعه اقتصادی كشور استفاده نمی گردد و این امر نیازمند تغییر رویكرد در این حوزه است. وی تصریح كرد: راه های كشور در جریان توسعه جایگاه خویش را پیدا نكرده اند بنابراین ضروریست با جذب سرمایه گذاران از ظرفیت های حاشیه راه ها با احداث مجتمع های خدمات رفاهی، هتل و... حداكثر بهره را برد. مدیرعامل شركت ساخت وتوسعه ایستگاه های راه آهن را یكی از مهمترین مناطق موثر در توسعه همه جانبه كشور دانست و عنوان كرد: هم اكنون ایستگاه های راه آهن در دنیا یكی از مكان های مناسب برای تولید اشتغال و جذب توریست به حساب می آید و می تواند بعنوان یكی از عوامل توسعه شهری با ظرفیت سازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی كشو ر تبدیل گردد. خادمی تصریح كرد: مدیران كل راه و شهرسازی استان ها ضروریست در توسعه راه ها بافت تاریخی، اقلیم، هویت، مسایل اجتماعی و... را مد نظر قرار دهند تا توسعه زیرساخت ها منجر به توسعه همه جانبه گردد. وی اضافه كرد: در همین راستا كریدورهایی در كشور تعریف شده است و توسعه و تكمیل زیرساخت های حمل و نقل در كریدورها علاوه بر توسعه استان هایی كه در این كریدورها قرار دارد بایستی منجر به تكمیل شبكه حمل و نقل كشور با رویكرد جذب ترانزیت منطقه ای و جهانی شود. خادمی با تاكید بر كمبود اعتبارات عمرانی بخصوص در سالجاری بیان داشت: با در نظر گرفتن كمبود منابع مالی باید با اولویت بندی پروژه ها با كمترین هزینه بیشترین طول راه ها ساخته شود و در این زمینه شناسایی نقاط حادثه خیز، گلوگاه های ترافیكی و شریان های محوری در راس اجرای پروژه های راهسازی است. مدیرعامل شركت ساخت و توسعه بالا بردن كیفیت اجرا و نظارت بر كارهای مشاوران و پیمانكاران را بسیار مهم ارزیابی كرد و اضافه كرد: كنترل دقیق مطالعات در كمیسیون ها با استفاده از توان علمی اهل فن و اساتید دانشگاه بسیار حایز اهمیت و اثربخش است. در ادامه این جلسه مستندسازی مسایل مرتبط به تملك اراضی، بدهی به پیمانكاران راه روستایی و كمبود قیر برای پروژه ها همچون مسایلی بود كه از جانب مدیران كل راه وشهرسازی استان ها عنوان شد و معاون وزیر راه و شهرسازی به آنها پاسخ داد.

1396/12/01
16:31:15
5.0 / 5
4461
تگهای خبر: احداث , ترانزیت , حمل و نقل , راه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک