مهابادی خبر داد:

فرودگاه یاسوج خاص است، افزایش طول باند به ۳۲۰۰ متر

فرودگاه یاسوج خاص است، افزایش طول باند به ۳۲۰۰ متر زمین دار شو: مدیرعامل شركت فرودگاه ها با انتقاد از برنامه حالا خورشید اظهار داشت: فرودگاه یاسوج به لحاظ موقعیت جغرافیایی جزو فرودگاه های خاص بشمار می رود.



به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، رحمت الله مهابادی در نشست خبری تشریح وضعیت سانحه سقوط هواپیمای ای تی آر اظهار داشت: طبق رویه های حرفه ای شركت فرودگاه ها سكوت كرده و تابع فرامین سازمان هواپیمایی كشوری است تا این لحظه هیچ مصاحبه ای از جانب شركت فرودگاه ها انجام نشده است و مصاحبه با مدیر فرودگاه یاسوج را هم تكذیب می كنم.
وی ادامه داد: شركت فرودگاه ها نقطه شروع اطلاع رسانی بود و متعاقب اطلاعاتی كه فرودگاه یاسوج اعلام نمود در خصوص قطع ارتباط رادیویی خلبان با برج مراقبت ما هم آن را بلافاصله با سازمان هواپیمایی اطلاع دادیم. پس از اطلاع رسانی به مركز كنترل پرواز، واحدهای مربوط به تجسس و نجات تشكیل شد. دو واحد هم در اصفهان و بوشهر گروه تجسس را فعال كردند.
او اظهار داشت: همینطور اطلاع رسانی به شركت هواپیمایی مربوطه انجام شد و سازمان هواپیمایی كشوری در جریان امور قرار گرفت. از این نقطه به بعد سازمان هواپیمایی مسئول اطلاع رسانی و رسیدگی به سانحه بر مبنای قوانین داخلی و بین المللی بود و ما طبق رویه های حرفه ای نباید مصاحبه می كردیم.
مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری ایران ادامه داد: فرودگاه یاسوج از فرودگاه های خاص كشور است، ما فرودگاه بد یا خوب نداریم یا معمولی است یا خاص كه یاسوج به لحاظ موقعیت جغرافیایی آن جزو فرودگاه های خاص بشمار می رود.
به گفته مهابادی فرودگاه یاسوج در دو سال قبل تلاش فراوانی برای بهبود شرایط آن هم در حوزه ناوبری و هم زیرساخت ها انجام شد كه سرمایه گذاری در حدود ۳۰ میلیارد تومان انجام شد.
مهابادی اضافه كرد: برای توسعه فرودگاه یاسوج ۶۰۰ متر طول باند فرودگاه افزایش پیدا كرد، هزار و ۱۰۸ متر از باند موجود كه استفاده نمی شد آزادسازی شد و ۱۱ مانع پروازی كه ایمنی پروازها را تهدید می كرد در دو سال قبل از فرودگاه یاسوج برچیده شد.
این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی تصریح كرد: مجموعا طول باند قابل استفاده فرودگاه یاسوج از دو هزار و ۶۰۰ متر به سه هزار و ۲۰۰ متر افزایش پیدا كرد.
وی ادامه داد: در حوزه مراقبت پرواز و ناوبری هوایی هم سامانه پیشرفته داپلر DVOR نصب و فلایت چك انجام شد، طرح تقرب فرودگاه هم تغییر یافت و مجددا فلایت چك آن انجام شد كه هشت فروردین سال آینده قرار بود از این سامانه ها بهره برداری شود. همینطور با نصب سیستم لایتینگ فرودگاه از حالت روز پرواز به شب پرواز هم تغییر موقعیت داد.
مهابادی با انتقاد از برنامه «حالا خورشید» اظهار داشت: رسانه ملی به جای آنكه ابزار اطلاع رسانی برای مردم باشد در یكی از برنامه ها یاس و ناامیدی را به مردم تزریق كرد.
مدیرعامل شركت فرودگاه ها ادامه داد: رادارها ابزاری برای افزایش ظرفیت فضا هستند و ما برای ارتقا كیفیت كنترل هوایی از رادار استفاده می نماییم هدف اصلی ما از تجهیز فرودگاه ها به رادار، اجرای هدف بالاتری در مراقبت پرواز است كه جلوگیری از برخورد هواپیماها با یكدیگر به حساب می آید.
مهابادی با بیان آنچه ایمنی می آورد تجهیزات نیست بلكه اجرای درست دستورالعمل هاست تصریح كرد: فرودگاه یاسوج به رادار نیاز ندارد.


1396/12/02
13:23:15
5.0 / 5
4291
تگهای خبر: فرودگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک