معاون وزیر راه خبر داد؛

بهره برداری از آزادراه تهران-شمال آخر شهریور

بهره برداری از آزادراه تهران-شمال آخر شهریور زمین دار شو: مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور از افتتاح آزادراه تهران-شمال تا آخر نیمه نخست امسال اطلاع داد.



به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، خیرالله خادمی در نشست خبری تشریح برنامه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور با اشاره به اینكه سال ۹۶ از نظر عمرانی سال خاصی برای این شركت به حساب می آید، اظهار داشت: از یك سو با تنگنای شدید مالی دولت روبرو بودیم و از جانب دیگر توانستیم ۵۰۰ كیلومتر در بخش ریلی پروژه ها را به اتمام برسانیم.
وی ادامه داد: باآنكه تعهداتی كه ما در مورد پروژه های عمرانی به دولت داده بودیم بر مبنای مصوبات قانونی تخصیص بودجه بود اما با عنایت به تنگنای مالی دولت، در سال قبل انجام این تعهدات با دشواری روبرو شد و تنها ۸۵ درصد منابع به ما پرداخت گردید.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: بیش از ۹۰ درصد منابع اختصاص داده شده به شركت ساخت و توسعه در سال قبل اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشاركت بود كه تبدیل آنها به نقدینگی مشكل بود. ما برای بخشی از اجرای پروژه ها مانند خرید مصالح و تملك اراضی محل اجرای پروژه چاره ای جز خرید نقدی نداشتیم.
وی با اشاره به احداث ۵۰۰ كیلومتر ریل جدید در سال ۹۶ اظهارداشت: در محور میانه-تبریز از مجموع ۱۳۲ كیلومتر، ۱۲۲ كیلومتر ریل گذاری شده و تنها ۱۰ كیلومتر پایانی آن باقی مانده كه مرحله بالاست گذاری آن به آخر رسیده و فقط نصب ریل باقی مانده است. امیدواریم ظرف ۱۰ روز آینده این پروژه به آخر برسد.
خادمی خاطرنشان كرد: بنا بود در سال قبل ۵ مركز استان به شبكه ریلی متصل شود كه همدان و كرمانشاه به شبكه ریلی وصل شده و ۳ مركز استان دیگر در ۶ ماهه اول امسال افتتاح می گردد. ضمن اینكه پروژه ریلی قزوین-رشت هم حداكثر تا نیمه اول اردیبهشت تمام می شود.
به گفته معاون وزیر راه: علت تاخیر پروژه خط آهن قزوین-رشت اصرار بر خرید از تولیدكنندگان داخلی فولاد بود و یكی از ورق های فولادی مورد نیاز برای ساخت پل، تنها از جانب یك شركت تولیدكننده ساخته می گردد. بنابراین ۸ ماه از برنامه به خاطر تاخیر در تحویل ورق های فولادی عقب افتادیم.
وی اضافه كرد: ساخت این محور ریلی و اتصال آن به كریدر شمال به جنوب برای كشورهای واقع در شمال ایران بسیار حیاتی می باشد به گونه ای كه مقامات جمهوری آذربایجان اصرار زیادی بر تسریع بر پروژه رشت-آستارا دارند. با افتتاح كریدر ریلی شمال-جنوب زمان ترانزیت بار از روسیه به عراق به یك سوم و هزینه جابجایی بار تا ۴۰ درصد كاسته می شود.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت آزادراه ها اشاره و خاطرنشان كرد: در بخش آزاد راهی ۷۰ درصد پروژه هایی كه پیش بینی كرده بودیم اجرا شد ولی به بهره برداری نرسید چون باید در بخش آزادراهی همه قطعات به یكدیگر متصل شود تا زیر بار ترافیك برود. مهمترین آنها آزادراه كمربندی جنوبی تهران بود كه در سال قبل ۴۰ كیلومتر آسفالت شد و امیدواریم تا آخر امسال ۴۰ كیلومتر دیگر هم تكمیل شده و به بهره برداری برسد.
خادمی اظهارداشت: ۳۰ كیلومتر از آزاد راه اصفهان – شیراز روكش بتنی شد و این آزادراه هم اكنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیكی دارد. همینطور در آزادراه اراك-بروجرد-خرم آباد هم طولانی ترین طونل آزادراهی ۳ خطه كشور به طول ۳.۲ كیلومتر در حال احداث است.
معاون وزیر راه خاطرنشان كرد: در آزادراه تهران-شمال هم سرعت پروژه خیلی خوب بود و امیدواریم قطعه یك این آزادراه تا آخر نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.
خادمی عنوان كرد: در سال قبل ۱۱۰۰ كیلومتر بزگراه هم به بهره برداری رسید و امیدواریم پروژه های بزرگراهی در سال جدید هم ادامه یابد.

1397/01/28
14:56:42
5.0 / 5
4975
تگهای خبر: احداث , بهره برداری , حمل و نقل , راه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک