افزایش تبادلات ریلی كالا با تركیه

افزایش تبادلات ریلی كالا با تركیه به گزارش زمین دار شو عضو هیات مدیره شركت راه آهن اظهار داشت: امسال حجم مبادلات ریلی كالا میان ایران و تركیه به ۴۱۴ هزار تن رسیده كه رشد ۵۴ درصدی نسبت به گذشته را نشان داده است.



حسین عاشوری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد جلسات دو روز اخیر مدیران راه آهن ایران و تركیه اظهار داشت: این دو كشور طی سال های اخیر همكاری های ریلی رو به رشدی داشته اند و طی سال جاری تابحال ۴۱۴ هزار تن كالا بین ایران و تركیه با استفاده از ریل جابه جا شده است كه نسبت به سال قبل ۵۴ درصد رشد نشان داده است.
عضو هیات مدیره شركت راه آهن اضافه كرد: در جلساتی كه در دو روز گذشته داشتیم هدف گذاری نهایی برای جابه جایی كالا با استفاده از راه آهن بین دو كشور یك میلیون تن در سال تعیین شد كه برای دستیابی به این هدف قرار شد نرخ تعرفه های حمل و نقل ریلی كالا را برای سال۲۰۱۸ كاهش دهیم.
وی ادامه داد: برای كاهش نرخ تعرفه های حمل و نقل ریلی كالا قرار است ماه آینده مسئولان راه آهن ایران و تركیه نشستی را در آنكارا برگزار كنند و در این جلسه نرخ جدید تعرفه ها تعیین می گردد.
وی از دیگر توافقات مقامات راه آهن ایران و تركیه را انتقال بار میان آسیای میانه و تركیه با استفاده از ریل ایران عنوان و اظهار نمود: بر مبنای این توافق قرار شد بارهایی كه از تركیه به كشورهای حوزه CIS و بالعكس جابه جا می شود، با استفاده از شبكه ریلی ایران انجام شود كه برای نهایی شدن این توافقنامه قرار شد جلسه ای به زودی در تركیه با حضور مدیران راه آهن ۵ كشور ایران، تركیه، تركمنستان، ازبكستان و تاجیكستان برگزار گردد.
عاشوری از دیگر موضوعات مورد توافق در نشست های دو روزه ایران و تركیه را بحث ارتقای سیستم های نرم افزاری مدیریت حمل ریلی كالا دانست و اضافه كرد: روز گذشته جلسه ای هم میان فورواردرها و صاحبان بار ایرانی با مدیران راه آهن ایران و تركیه برگزار گردید كه مبحث آن افزایش جابه جایی بارهای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی بین ایران و تركیه با استفاده از شبكه ریلی بود.
به گفته عضو هیات مدیره شركت راه آهن، مسئولان راه آهن تركیه قول داده اند ظرف یك ماه آینده جلسه دیگری در این كشور با حضور تجار ایرانی و فورواردرهای تركیه ای برگزار گردد.
وی خاطرنشان كرد: امروز جلسات مدیران راه آهن ایران و تركیه به آخر رسیده و هم اكنون متن نهایی توافقنامه ها در حال آماده شدن است كه به زودی به امضای دو طرف خواهد رسید.
 

1396/08/22
21:14:04
5.0 / 5
4789
تگهای خبر: راه , سرمایه گذاری , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک