معاون وزیر راه:

اصلاح قراردادهای اپراتوری پایانه های بندری

اصلاح قراردادهای اپراتوری پایانه های بندری به گزارش زمین دار شو مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اعلام حمایت سازمان از بخش خصوصی در توسعه بنادر كشور از اصلاح قراردادهای اپراتوری پایانه های بندری اطلاع داد.



به گزارش زمین دار شو به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست با مدیران و نمایندگان اتحادیه های دریایی با اشاره به عزم سازمان بنادر و دریانوردی در واگذاری تصدی های غیرضروری به بخش خصوصی اظهار داشت: در كمتر دستگاه دولتی، می توانید سراغ بگیرید كه بخش خصوصی در خیلی از فعالیت ها مثل سازمان بنادر و دریانوردی ورود كرده باشد.
وی اضافه كرد: در بخش قردادهای اپراتوری پایانه های بندری به دنبال اصلاح قردادها هستیم؛ به گونه ای كه بخش خصوصی به راحتی بتواند به فعالیت و تجارت بپردازد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با تاكید بر اینكه این سازمان حافظ سرمایه كشتی داران است، در مورد خرید شناور خارجی توضیح داد: این حق سرمایه گذار و بخش خصوصی است كه میان خرید شناور و ساخت در داخل انتخابگر باشد. اما سیاست ما در سازمان بنادر حمایت از صنعت كشتی سازی در داخل است و از خرید شناور خارجی حمایت نمی نماییم.
بر اساس این گزارش، در این نشست نماینده ترمینال داران بندری از تغییر و تحولات صورت گرفته در راس مدیریت مرجع دریایی كشور، ابراز خرسندی كرد و اظهار داشت: به سرمایه گذاری در سازمان بنادر خوش بین هستیم؛ چراكه ساخت و ساز ها هدفدار است و سرمایه گذاری ما امنیت دارد.
نماینده انجمن كشتیرانی و خدمات وابسته هم اظهار داشت: بخش خصوصی رقیب دولت نیست بلكه بعنوان مشاور در كنار دستگاههای اجرایی است و در نهایت این دولت می باشد كه تصمیم می گیرد.
وی خواهان رفع مشكلات كشتی های زیر ۳ هزار تن شد.
هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، در این خصوص اظهار داشت: سازمان بنادر برای ثبت هر شناوری با لحاظ شدن و رعایت استاندارد، هیچ محدویتی ندارد.
وی تصریح كرد: برای شناورهای زیر ۳ هزار تن منتظر تسهیلات دولت هستیم.
در بخش دیگری از این نشست ۲ و نیم ساعته، نماینده حمل و نقل و لجستیك كشور هم با اشاره به اینكه هیچ سازمانی از ترانزیت حمایت نمی كند، افزود: با توجه اینكه ۹۰ درصد ترانزیت با استفاده از دریا صورت می گیرد، سازمان بنادر بیشتر از سایر دستگاه ها از این محدویت ها خسارت می بیند.
وی خواهان حمایت سازمان بنادر از خرید شناور مدرن خارجی و اسكراپ كشتی های فرسوده شد.
 

1396/10/03
18:12:23
5.0 / 5
4481
تگهای خبر: ترانزیت , سرمایه گذاری , وزارت راه و شهرسازی , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک