، لایحه بودجه ۹۸،

تكمیل چهار فرودگاه تا آخر دولت دوازدهم

تكمیل چهار فرودگاه تا آخر دولت دوازدهم به گزارش زمین دار شو طبق لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ كه از جانب دولت به مجلس شورای اسلامی عرضه شده است، راه اندازی و تعمیر و تجهیز چهار فرودگاه تا پیش از اتمام دولت دوازدهم باید به سرانجام برسد.


به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، راه اندازی فرودگاه سقز، تعمیر و تجهیز فرودگاه بین المللی شیراز، توسعه فرودگاه رامسر و مشاركت در راه اندازی فرودگاه ولیعصر همچون چهار پروژه ای هستند كه برپایه لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در دستور كار شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران قرار دارند و باید طی سال های آتی و تا پیش از آخر دولت دوازدهم به اتمام برسند.

احداث فرودگاه سقز

احداث فرودگاه سقز از سال ۱۳۹۱ شروع شده و طبق لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ كه از جانب دولت به مجلس شورای اسلامی عرضه شده است، در سال ۱۴۰۰ آخر می یابد. پروژه ای كه اعتبارات آن در اختیار شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران قرار می گیرد و عملكرد دوران پنجم توسعه و پیش از آن برای راه اندازی این فرودگاه معادل شش میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان بوده است. برپایه ابلاغیه سال ۱۳۹۷ بودجه مدنظر در این سال برای ادامه ی روند راه اندازی این فرودگاه معادل سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان است و برآورد شده است كه در سال آینده رقمی معادل سه میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا كند. علاوه بر این برپایه پیش بینی های صورت گرفته در لایحه بودجه سال آینده اعتباری معادل ۷۰ میلیارد تومان برای سال های بعد به منظور راه اندازی فرودگاه سقز اختصاص می یابد تا در مجموع پرونده این پروژه با اعتباری معادل ۸۳ میلیارد و ۷۲۲ میلیون تومان بسته شود.

تعمیر و تجهیز فرودگاه بین المللی شیراز

تعمیر و تجهیز فرودگاه بین المللی شیراز كه توسط شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مدنظر قرار می گیرد از سال ۱۳۹۰ شروع شده و قرار براین است كه در سال آینده به اتمام برسد. عملكرد دوران برنامه پنجم توسعه و پیش از آن در مورد تعمیر و تجهیز این فرودگاه به گونه ای بوده كه برای آن چهار میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان هزینه شده است و برپایه قانون بودجه سال جاری قرار بر این است كه ۷۵ میلیون تومان دیگر به این پروژه اختصاص پیدا كند. این در شرایطی است كه برآورد اعتبار مورد نیاز این طرح در سال آینده رقمی معادل ۱۰۰ میلیون تومان است در مجموع تعمیر و تجهیز فرودگاه بین المللی شیراز با اعتباری معادل چهار میلیارد و ۸۱۷ میلیون تومان به آخر برسد.

توسعه فرودگاه رامسر

توسعه فرودگاه رامسر دیگر پروژه شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است كه از سال ۱۳۸۹ كلید خورده و در سال ۱۳۹۹ به اتمام می رسد. برپایه لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ عملكرد دوران برنامه پنجم توسعه و پیش از آن برای این پروژه رقمی معادل ۸۲ میلیارد و ۲۷۹ میلیون تومان بوده است و این در شرایطی است كه قرار براین است كه برای توسعه فرودگاه رامسر امسال و سال آینده به ترتیب ارقامی معادل ۷۵ و ۳۱ میلیارد تومان اختصاص پیدا كند. گفتنی است پیش بینی رقم مورد نظر برای سال های بعد پروژه توسعه فرودگاه رامسر رقمی معادل ۲۵ میلیارد تومان است تا در مجموع پروژه مذكور با اعتباری معادل یك هزار و ۴۴۹ میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان به اتمام برسد.

مشاركت در راه اندازی فرودگاه ولیعصر

مشاركت در راه اندازی فرودگاه ولیعصر هم یكی دیگر از طرح هایی است كه توسط شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران طبق لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در دستور كار قرار دارد و گفتنی است كه این طرح از سال ۱۳۸۹ شروع شده و در سال ۱۴۰۰ طبق این لایحه به سرانجام می رسد. عملكرد دوران برنامه پنجم توسعه و پیش از آن به منظور مشاركت در راه اندازی فرودگاه ولیعصر رقمی معادل هفت میلیارد و ۶۹۲ میلیون تومان بوده است و ابلاغ صورت گرفته در مورد این پروژه امسال رقمی معادل ۷۵ میلیون تومان است و برآورد می گردد در سال آتی اعتباری معادل ۱۰۰ میلیون تومان به این پروژه اختصاص پیدا كند. در عین حال پیش بینی برای سال های بعد طرح مشاركت در راه اندازی فرودگاه ولیعصر اعتباری معادل ۱۴۰ میلیارد تومان است تا در مجموع با رقمی معادل ۱۴۷ میلیارد و ۸۶۷ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ آخر یابد.



خبرنگار: نیما علیپور

دبیر خبر: متین كاكویی


1397/10/30
13:24:36
5.0 / 5
4315
تگهای خبر: احداث , راه , شركت , فرودگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک