مدیرعامل عمران هشتگرد مطرح كرد

مترو هشتگرد امسال تكمیل می شود

مترو هشتگرد امسال تكمیل می شود زمین دار شو: مدیرعامل شركت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به اینكه مترو هشتگرد به ۳۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد و امسال تكمیل می شود اظهار داشت: به دنبال افزایش قیمت مسكن در تهران بارقه های رونق ساخت و ساز در هشتگرد باز دیده می شود اما افزایش قیمت آنطور كه در پردیس و اندیشه اتفاق افتاده در هشتگرد صورت نگرفته است.


مدیر عامل شركت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به اینكه مترو هشتگرد به ۳۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد و امسال تكمیل می شود، اظهار داشت: به دنبال افزایش قیمت مسكن در تهران بارقه های رونق ساخت و ساز در هشتگرد باز دیده می شود اما افزایش قیمت آنطور كه در پردیس و اندیشه اتفاق افتاده در هشتگرد صورت نگرفته است.
به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، داود صفدری در نشست خبری كه امروز انجام شد اظهار نمود: در سال های گذشته توسعه نامتوازنی را در شهر جدید هشتگرد شاهد بوده ایم بنا بر این سال قبل در چارچوب سه پیمانكار بزرگ تكمیل و آماده سازی خدمات زیربنایی و روبنایی را مد نظر قرار داده ایم. از زمان روی كار آمدن طاهرخانی، مدیر عامل شركت عمران شهرهای جدید ۲۵ تفاهم نامه به ارزش سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را امضا كرده ایم كه در حال تبدیل به قرارداد است. چهار مركز محله را از سال ۱۳۹۷ آغاز نموده ایم كه هر كدام حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیكی دارد؛ پنج مركز محله دیگر را باز پیش می بریم.
وی با اشاره به تعریف ۲۰۰ هزار واحد مسكونی برای شهرهای جدید در چارچوب مسكن امید اظهار داشت: از این میزان ۱۸ هزار واحد برای هشتگرد تعریف شده، در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۵ هزار و ۱۲۲ واحد را آغاز نموده ایم. در سال ۹۸ باز ۵ هزار و ۸۹ واحد در مرحله عقد قرارداد است كه مطمئناً تا خرداد ماه باید عملیات ۶ هزار و ۵۰۰ واحد شروع شود.
وی درباره ی آخرین وضعیت مترو گلشهر هشتگرد اظهار داشت: این پروژه به ۳۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد یعنی هر ماه باید ۵۰ میلیارد به آن تزریق نماییم. در هفته اول فروردین ماه شروع شده و در بحث زیر سازی ۹۸ درصد، بحث روسازی ۸۲ درصد، ایستگاه ۸۷ درصد، و كل پروژه ۷۶ درصد پیشرفت فیزیكی دارد. طبق برنامه وزیر راه و شهرسازی مترو هشتگرد امسال تكمیل می شود.
وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص این كه آیا سوددهی بخش خصوصی در این ۱۸ هزار واحد در نظر گرفته شده است یا خیر؟ اظهار داشت: تصمیم گرفتیم كه توسعه هشتگرد را بوسیله بخش خصوصی پیش ببریم در این خصوص كیفیت ساخت و ساز را باز مد نظر قرار داده ایم. در ۱۸ هزار واحدی كه برای هشتگرد تعریف شده برمبنای انتخاب خود پیمانكاران بوده و پس بالقطع آنها با در نظر گرفتن بازار فروش مبادرت به ساخت و ساز می كنند و سوددهی خودرا در نظر می گیرند.
مدیرعامل شركت عمران شهر جدید هشتگرد همین طور درباب برنامه های اشتغال ساكنان هشتگرد اظهار داشت: شهرهای جدید اگر صرفاً خوابگاهی باشند به سمت نابودی و مرگ می روند. بدین سبب جدا از بحث خدمات و زیرساخت هایی كه برای هشتگرد در نظر داریم بحث اشتغال را باز دنبال می نماییم در دهه ی ۶۰ آن طور كه باید و شاید این مساله در نظر گرفته نشد اما در برنامه های خود توسعه صنایع پاك را مد نظر قرار داده ایم تا بتوانیم اشتغال هم داشته باشیم و از رفت و آمد بیش از اندازه به كلان شهرهای كرج و تهران جلوگیری نماییم.
صفدری با بیان این خبر كه برنامه تغییر نام شهر جدید هشتگرد به «مهستان» در دستور كار قرار دارد اظهار داشت: از سال ۱۳۸۴ یكی از خواسته های مردم، شورای شهر و شهرداری تغییر نام شهر جدید هشتگرد بوده و طی دو ماه گذشته كه من مسئولیت قبول كردم سه مكاتبه را در این خصوص داشتیم. پیشنهاد شورای شهر این است كه نام هشتگرد به «مهستان» تغییر كند.
وی در پاسخ به این سوال كه با عنایت به عدم تحلیل قسمتی از واحدهای مسكن مهر آیا تعریف ۱۸ هزار واحد در چارچوب مسكن امید برای هشتگرد ضروری بود؟ اظهار نمود: وقتی یك شهر بر اساس ۴۰۰ هزار نفر تعریف می شود بالقطع پروژه های عظیم ملی باز برای آن مد نظر قرار می گیرد. قطار برقی گلشهر هشتگرد یكی از این پروژه هاست. به هر حال نقدینگی در سطح جامعه وجود دارد كه باید تلاش شود از بازارهای ارز و طلا به سمت ساخت و ساز بیاید. از زمان روی كار آمدن مهندس اسلامی این برنامه در وزارت راه و شهرسازی دنبال می شود كه در صورت تحقق می تواند در سطح كشور اشتغال ایجاد كند.
بارقه های رونق مسكن در هشتگرد
وی اظهار نمود: در ماه های گذشته به دنبال افزایش قیمت مسكن در تهران شاهد رشد قیمت در شهرهای اطراف همچون پردیس و اندیشه بودیم. اما در هشتگرد و پرند این افزایش جندان اتفاق نیفتاده با این وجود بارقه های رونق ساخت و ساز در شهر جدید هشتگرد دیده می شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به بزرگراه هشتگرد طالقان اشاره نمود و اظهار داشت: این پروژه به طول ۲۴ كیلومتر در دستور كار قرار دارد كه در محدوده ی آنچه مربوط به محدوده شهر هشتگرد است ۸ كیلومتر خواهد بود. كه در حال انجام می باشد.



1398/01/28
13:55:44
5.0 / 5
4564
تگهای خبر: اشتغال , خدمات , راه , ساخت و ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک