با حضور مقامات ارشد حمل و نقلی دو كشور انجام شد؛

امضای تفاهم نامه همكاریهای حمل و نقل جاده ای ایران و بلغارستان

امضای تفاهم نامه همكاریهای حمل و نقل جاده ای ایران و بلغارستان به گزارش زمین دار شو در چهارمین كمیته مشترك حمل ونقل بین المللی جاده ای ایران و بلغارستان، یادداشت تفاهم همكاریهای حمل و نقل جاده ای بین دو كشور تهیه و از جانب رؤسای هیأت های حمل و نقلی این نشست به امضا رسید.



به گزارش زمین دار شو به نقل از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، چهارمین كمیته مشترك حمل ونقل بین المللی جاده ای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلغارستان، به سرپرستی مهندس مهران قربانی معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و بایكو رانووسكی، مدیركل نهاد اجرایی حمل ونقل جاده ای جمهوری بلغارستان و با حضور كارشناسان و نمایندگان تشكلهای صنفی طرفین برگزار گردید.
بر اساس این گزارش، این نشست در حاشیه اجلاس نوزدهم كمیسیون مشترك همكاریهای اقتصادی دوكشور، به سرپرستی محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی و مشاركت فعال مدیران ارشد و كارشناسان دستگاه های اجرایی و تجار و صاحبان صنایع ایرانی و بلغاری، طی روزهای ۲۸ الی ۳۰ فروردین ماه، برابر با ۱۷ الی ۱۹ آوریل در صوفیا برگزار گردید.
در ابتدای نشست، مهندس مهران قربانی، ضمن تشكر از میزبانی و اهتمام در تنظیم برنامه های فشرده از جانب طرف بلغاری به چهل وسومین سالگرد انعقاد موافقتنامه حمل ونقل بین المللی جاده ای طرفین اشاره و تصریح كرد:
بلغارستان و ایران همواره شركای تجاری مهمی در مناطق یكدیگر بوده اند. با عنایت به برخی توافقات پیشین بین طرفین و ذهنیت مثبت از بلغارستان به خصوص در بین تجار و فعالان حمل ونقلی ایران و ضمن ابراز امیدواری نسبت به چشم انداز روشن در این خصوص، بعضی از مصادیق همكاری همچون رفع موانع سرمایه گذاری شركت های بلغاری در بخش حمل ونقل ایران، همكاری جدی تر طرفین در راهگذر در حال تأسیس خلیج فارس، دریای سیاه و اعزام رانندگان حرفه ای و نیروی كار در بخش های مختلف حمل ونقل بلغارستان قابل اشاره است
معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، بر عضویت ایران در كنوانسیون علایم وین و در دست الحاق بودن شماری دیگر از كنوانسیون ها اشاره و بر عزم راسخ كشور بر پیگیری الحاق به كلیه كنوانسیون های ذیربط تاكید وبا برشمردن بعضی از جنبه های موقعیت جغرافیایی برجسته و تأثیرگذاری عمده ایران در منطقه خاورمیانه به زمینه های لجستیكی همكاری طرفین برای همكاری مشترك با كشورهای همسایه و دستیابی به بازار ۳۵۰ میلیون نفری منطقه اشاره نمود.
در ادامه نشست، بویكو رانووسكی، مدیركل نهاد اجرایی حمل ونقل جاده ای بلغارستان، با ابراز خوشوقتی از حضور هیئت ایرانی در كارگروه حمل ونقل جاده ای بعنوان تنها كمیته مستقل كمیسیون مشترك اقتصادی، به جنبه های دیگری از ظرفیت های بالقوه همكاری طرفین اشاره و همچون از حضور پرشمار رانندگان بلغاری در سنوات پیش در ایران مواردی را ذكر كرد.
وی همچنین، ضمن اعلام اراده قوی كشورش در ارتقای استانداردهای ایمنی و سهولت تردد و هم با اشاره به مصادیقی از مقررات سختگیرانه تر در اتحادیه اروپا، به استقبال هرچه بیشتر توسعه مناسبات حمل ونقل جاده ای با آسیای غربی، اشاره نمود.
رانووسكی با استقبال متقابل از حضور رانندگان ایرانی در بخش حمل ونقل بلغارستان، به لزوم فراگیری آموزش ها و استانداردهای لازم و بخصوص عضویت ایران در كنوانسیون ترافیك وین، تاكید كرد.
مدیركل نهاد اجرایی حمل ونقل جاده ای بلغارستان، در ادامه به در اختیار گیری حمل ونقل منطقه توسط ناوگان دیگر كشورها به علت عدم تقویت بایسته مناسبات حمل ونقلی طرفین اشاره و بر لزوم احیای جایگاه طرفین تاكید كرد كه این امر مستلزم، درك متقابل بیشتر و صبوری متقابل بیشتر است.
گفتنی است موارد مهمی همچون تحلیل آمار و اطلاعات تبادل تجاری، لزوم از سرگیری حمل ونقل مسافری، لزوم رفع موانع بازرسی ها و تخلیه های باردیگر در مرزها، الحاق ایران به كنوانسیون تردد ثالث، لزوم رفع موانع تأخیرات نظارت بهداشتی، مشكلات پرداخت عوارض و جرایم توسط رانندگان ایران، مشكلات هماهنگی تبادل مالی بین شركت های حمل ونقلی طرفین و مشكلات سابقه چهار هفته ای تاخوگراف و یادداشت تفاهم همكاریهای راهداری و خدمات حمل ونقل جاده ای میان طرفین، به تفصیل مورد مذاكره و اتخاذ تصمیم قرار گرفت.
در آخر اجلاس صورتجلسه چهارمین نشست كمیته مشترك حمل ونقل جاده ای توسط رؤسای هیأت های ایرانی و بلغاری و در حضور مسئولین كمیسیون های مشترك دو كشور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و روسن جلیازكوف، وزیر حمل ونقل بلغارستان به امضا رسید.
شایان ذكر است، نوزدهمین اجلاس كمیسیون مشترك همكاریهای اقتصادی ایران و بلغارستان، جمعه ۳۰ فروردین برابر با ۱۹ آوریل، با امضای مجموعاً هشت سند همكاری دستگاه ها و یك سند اصلی اجلاس، با موفقیت پایان یافت.

1398/02/03
16:02:38
5.0 / 5
4329
تگهای خبر: استاندارد , جاده , حمل و نقل , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک