در مراسم تودیع مطرح شد؛ روایت شرفبافی از مشكلات خرید هواپیماهای جدید زمین دار شو: مدیرعامل سابق شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، از سوختگیری هواپیماهای هما در تركیه آگاهی داد و اظهار داشت: آمریكایی ها به فاینانسور چینی اعلام نمودند در خرید هواپیماهای ایران دخالت نكند. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، فرزانه شرفبافی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید ایران ایر اظهار داشت: تیرماه ۹۶ انتصاب اینجانب همزمان با عملیات حج تمتع آن سال بود كه البته قبل از آن هم در سال ۹۴، حادثه منا رخ داده بود و در سال ۹۵ نه حج عمره و نه تمتع داشتیم. تمام امكانات و دفاتر ما در عربستان تعلیق بود. ۶ میلیون دلار به عربستان بدهكار بودیم و باید ۶۹ هزار و ۵۰۰ حاجی را به تمتع می بردیم كه این كار انجام شد. سال ۹۷ باز ۴۴ هزار و ۵۰۰ حاجی را به تمتع بردیم. میزان تأخیرات ما در پروازهای تمتع ۹۷ زیر ۳۰ دقیقه بود و در نظم جز نخستین كشورها كه به حج رفته اند انتخاب شدیم و ضمن اینكه ۶ میلیون دلار بدهی را باز پرداخت كردیم.وی اضافه كرد: در تیرماه ۹۶ در حساب ما ۸ میلیارد تومان در حساب بانكی ما بود در حالیكه باید درانتها تیرماه ۵۴ میلیارد تومان حقوق می دادیم. به من می گفتند اگر بتوانی این حقوق ها را پرداخت كنی ثابت می شود كه مرد هستی. اما در كل ۲۲ ماه كه من مدیرعامل هما بودم، حقوق ها بموقع پرداخت گردید و خصوصاً اینكه در اسفندماه ۹۷ كل حقوق ها، پاداش ها و عیدی هایی كه پرداخت كردیم ۱۰۰ میلیارد تومان بود كه این موفقیت با كاهش هزینه های جاری انجام شد.شرفبافی افزود: در سال ۹۶ قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری برای خرید ۲۰۰ فروند هواپیما با بوئینگ، ایرباس و ATR بسته شد. سه فروند ایرباس و ۴ فروند ATR وارد شده و بوئینگ برای فعال كردن قرارداد ۴۰۰ میلیون دلار پیش پرداخت می خواست در حالیكه هما ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی انباشته داشت.مدیرعامل سابق هما تصریح كرد: قراردادها را یكی یكی اصلاح كردیم و برای اصلاح آنها جلسات گوناگون حقوقی گذاشتیم تا فاینانسورهای داخلی و خارجی مناسب پیدا نماییم. قرارداد تأمین پیش پرداخت بوئینگ بسته شد اما ناگهان ترامپ تمام مجوزهای اوفك (اداره كنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریكا) را تعلیق كرد. اما این در حالی بود كه باید هواپیماهای خریداری شده سرپا می ماند و از كارخانه سازنده خدمات سپس فروش دریافت می كردیم.وی افزود: در این شرایط پیچیده نه تنها توانستیم مجوز خدمات سپس فروش از شركت های سازنده دریافت نماییم بلكه حتی مجوز خرید هواپیمای جدید را باز دریافت كردیم كه مجوز اوفك تنها ۶ روز كاری مهلت داشت تا بتوانیم ۵ فروند ATR از ۸ فروند ATR تولید شده در ایتالیا را دریافت نماییم. شركت ATR باز به ما فشار می آورد تا تعهدات خودرا عملیاتی نماییم. در نتیجه با همكاری وزیر راه و رئیس جمهور در اوج مشكلات ارزی كشور در سال قبل درست یك روز پیش از اعلام بسته ارزی جدید بانك مركزی توانستیم ۵ فروند ATR همراه با ۵ میلیون دلار قطعات یدكی وارد كشور نماییم كه ۱۰ درصد این قطعات تولید آمریكا بود.شرفبافی اضافه كرد: مذاكرات بین المللی برای تأمین فاینانس در حال رسیدن به نتیجه بود كه تفاهم نامه ما با شركت CITS چین به امضا رسید اما آمریكایی ها به چینی ها گفتند در فاینانس خرید هواپیماها از ایران دخالت نكنید.مدیرعامل سابق هما اشاره كرد: سه سال متوالی صورت مالی هما مردود شده بود به این معنا كه مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت بودیم و باید اعلام ورشكستگی می كردیم اما در سال ۹۶ صورت مالی هما به صورت مشروط پذیرفته شده و گواهی مشروطی را از سازمان حسابرسی دریافت كردیم. طی جلساتی كه با این سازمان داشتیم توانستیم اصلاحاتی در رویه ها و دفاتر اعمال نماییم و تمام حساب های شركت را برابر كردیم.شرفبافی تصریح كرد: وقتی كه من مدیرعامل شدم مالیات هما پرداخت نشده بود. از سال ۹۱ باز مالیات بر ارزش افزوده داده نشده بود. اما حالا بدهی مالیاتی نداریم. مطالباتی كه شهر فرودگاهی از هما داشت را طی مذاكراتی توانستیم با مدیرعامل این شركت كه برای ساخت ترمینال سلام نیاز داشت پرداخت نماییم.وی با اشاره به اینكه درانتها سال قبل هزار و ششصد و ۱۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه دولت در هما به تصویب هیئت وزیران رسید، اظهار داشت: با این مصوبه، زیان انباشته هما سبك تر شد.شرفبافی در باره مطالبات هما از دولت گفت: پیش بینی ما ۲، ۵۰۰ میلیارد تومان مطالبات هما از دولت بود اما با كمك سازمان حسابرسی مطالبات را احصاء كردیم كه به رقم ۱، ۸۵۰ میلیارد تومان رسیدیم كه امیدواریم بتوانیم از منابع بودجه ۹۸ این مبلغ را دریافت نماییم.وی با اشاره به تبعیضاتی كه در گذشته درواحدهای مختلف هما و همین طور نیروهای قراردادی، رسمی، شاغل و بازنشسته وجود داشت، اضافه كرد: كوشیدیم رشد حقوق ها در بین همه گروه های شغلی هما عدالت محور باشد كه در نتیجه بین ۲۷ تا ۳۰ درصد رشد حقوق ها را داشتیم.مدیرعامل سابق هما با اشاره به اینكه هما را از بازنشستگان تحویل گرفتیم، درباره صندوق بازنشستگی هما اظهار داشت: پرداخت حقوق بازنشستگان در اولویت هما بود باوجود اینكه موفقیت مدیران همواره در گرو رضایت گروه شاغلان است.شرفبافی تاكید كرد: مشكل بزرگ مدیرعامل هما پرداخت ماهانه ۴۰ میلیارد تومان حقوق بازنشستگی نیروهای بازنشسته هما است.وی درباب واگذاری صندوق بازنشستگی هما به صندوق بازنشستگی كشوری بعنوان زیرمجموعه دولت، اشاره كرد: قرار شد سه وزیر این طرح را امضا كنند تا به كمیسیون فرعی اجتماعی دولت برود. از كمیسیون فرعی اجتماعی به كمیسیون فرعی اقتصادی رفت و سپس در كمیسیون اصلی اجتماعی دولت تصویب گردید و نهایتاً به كمیسیون اصلی اقتصادی دولت رفت تا در صحن وزیران مطرح شود.مدیرعامل سابق هما تاكید كرد: قرار شد سازمان برنامه و بودجه نیمی از هزینه صندوق بازنشستگی هما را پرداخت كند ونیمی دیگر را از محل منابع صندوق بازنشستگی كشوری تأمین نماییم.شرفبافی با اشاره به اینكه دفتر فروش چارتری را جمع كردیم، اظهار داشت: هم اكنون قسمت اعظم پروازهای چارتری داخلی را حذف كرده ایم و به دنبال این هستیم تا روش های نوین فروش گروهی پرواز را ایجاد نماییم. همین طور حصول مطالبات ایران ایر از آژانس های هواپیمایی نظام مند شده و كمیته برندینگ به وجود آورده ایم.از سرگیری سوخت رسانی به هواپیماهای هما در تركیهمدیرعامل سابق هما با سینوسی و متلاطم خواندن شرایط سیاسی- اقتصادی كشور از تیرماه ۹۶ تا اردیبهشت ۹۸، اظهار داشت: سخت ترین شرایط كاری من پس از ۴ نوامبر بود كه تمام هواپیماهای هما در فهرست تحریم قرار گرفت و شركت های هندلینگ، از سوخت رسانی به آنها امتناع كردند؛ بااینكه ما متخصص تحریم هستیم و مسائل را حل كردیم.به گفته شرفبافی، مقرر است از جمعه هفته جاری سوختگیری هواپیمای هما در تركیه از سر گرفته شود.وی اضافه كرد: سپس تحریم های ظالمانه آمریكا مقابل ایران، خیلی از كشورها عبور هواپیماهای ما از آسمان كشور خودرا محدود كردند و حتی تا سه هفته پیش اجازه نداشتیم تا دفتر مستقل هما در فرودگاه جدید استانبول تأسیس نماییم.شرفبافی با اشاره به اینكه تمام رودهای پروازی را نگه داشته ایم، تصریح كرد: حتی برای سایر ایرلاین های ایرانی كه پرواز آنها به بعضی از كشورهای اروپایی بسته شد، توانستیم مجوز پرواز هواپیمای هما به این كشورها را دریافت نماییم. سهم بازار هما در پروازهای بین المللی تا قبل از ورود من ۱۱ درصد بود كه هم اكنون به ۷۰ درصد رسیده و دو میلیون دلار در هزینه ها صرفه جویی كردیم.وی با تاكید بر اینكه هزینه های دلاری و یورویی هما در اروپا حل شد و برخی جاها چمدانی پول بردیم، اظهار داشت: من در مبارزه با فساد سخت ایستادگی كردم. در گذشته خریدهایی داشتیم كه اكثراً ترك تشریفات مناقصه انجام می شد؛ اما ما بخشنامه خرید تجهیزات هما را با قانون مناقصات كشوری هماهنگ كردیم. 1398/02/17 13:54:47 5.0 / 5 4264 تگهای خبر: بانك , پرواز , خدمات , راه این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط یک بام و دو هوای فیلترشکن ها پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در حال انجام می باشد خرید آیفون 16 پرو قسطی از آوافون ضرورت تعیین تکلیف برنج های تولیدی امسال شالیکاران شمالی از طرف دولت نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۱