چگونه مرورگر اینترنت اكسپلورر را از ویندوز ۱۰ حذف كنیم؟

چگونه مرورگر اینترنت اكسپلورر را از ویندوز ۱۰ حذف كنیم؟ زمین دار شو: با عنایت به آنكه خیلی از كارشناسان امنیتی قبل تر اعلام نموده بودند كه كاربران هرچه زودتر به حذف مرورگر اینترنت اكسپلورر اقدام نمایند، این گزارش به شما چگونگی این كار را تشریح كرده و آموزش می دهد.


به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، مرورگر مایكروسافت اج (microsoft edge) كه نرم افزار مرورگر اینترنتی اختصاصی توسعه داده شده توسط مایكروسافت برای سیستم عامل ویندوز است، چند سال پیش بعنوان جایگزین مناسبی برای مرورگر قدیمی اینترنت اكسپلورر معرفی و ارائه شد.
چندی قبل كارشناسان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به كاربران در فضای مجازی اعلام نموده اند كه به هیچ عنوان از مرورگر اینترنت اكسپلورر ( internet explorer) استفاده نكنند چونكه مایكروسافت مدت ها قبل اعلام نموده بود كه دیگر از این مرورگر اینترنتی پشتیبانی نكرده و برای آن باز به روز رسانی های امنیتی و نرم افزاری نمایش نخواهد داد همین امر كافی است تا دلیل محكمی به شمار بیاید تا كاربران دیگر از آن استفاده نكنند.
امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی كاربران یكی از مسائلی است كه در سال های اخیر از اهمیت بیشتر و بسزایی برخوردار شده است.
طبق گزارش وب سایت تك كرانچ، كاربران كامپیوتر های مبتنی بر ویندوز ۱۰ برای انجام این كار كافیست وارد قسمت control panel شده و در قسمت برنامه ها ( programs) بر روی گزینه turn windows features on or off كلیك كنید و سپس تیك مقابل گزینه internet explorer 11 را بردارید. برای تمام انجام مراحل مذكور تنها كافیست روی گزینه Yes و سپس OK كلیك كنید.
همین كه نرم افزار مرورگر اینترنت اكسپلورر برای یك كامپیوتر نصب شده باشد و در صورتیكه مورد استفاده قرار نگیرد، دریچه و پنجره ای برای نفوذ و ورود هكرها و مجرمان سایبری به حساب می آید و آنها قادر خواهند بود به راحتی با استفاده از حفره های امنیتی موجود در آن به تمامی اطلاعات مورد نظر خود برسند.
این لطمه پذیری كه در آخرین نسخه این مرورگر اینترنتی مشاهده شده بیشتر از همه كاربران سیستم عامل های ویندوز ۷ و ۱۰ را هدف قرار گرفته است.
بدین سان تمامی كارشناسان امنیتی از كاربران كامپیوتر و گوشیهای هوشمند درخواست كرده اند كه هر چه سریع تر این برنامه را از كامپیوتر و دستگاه الكترونیكی مورد استفاده خود حذف و لغو نصب كنند تا راه ورود هكرها را به اطلاعات خود سد كرده و ببندند.




منبع:

1398/02/24
23:10:39
5.0 / 5
4407
تگهای خبر: دستگاه , راه , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک