شغل های خانگی پولساز را بشناسید

شغل های خانگی پولساز را بشناسید به گزارش زمین دار شو برای شاغل شدن لازم نیست حتما تخصص داشته باشید. می توانید از قابلیتها و هنرهایتان در خانه استفاده كنید و با اندكی خلاقیت و نوآوری برای خودتان پول درآورید.



به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، این روزها مشاغل خانگی كه طرفداران زیادی هم دارد در حال گسترش است و روز به روز به فعالان این عرصه افزوده می شود. خیلی از كارآفرینان موفق مرد و زنی كه وارد بازار كار شده و به درآمدزایی رسیده اند، از مشاغل خانگی آغاز كرده و ایده های خلاقانه خویش را به كار گرفته اند.

به اعتقاد صاحبنظران، كسب وكارهای خانگی یكی از بهترین و مطمئن ترین راهها برای درآمدزایی به حساب می آید و گسترش آن به توسعه اقتصاد، كاهش فقر و بیكاری منجر می شود. در كسب و كارهای خانگی مشاركت تمام اعضای خانواده لازم نیست و فعالیت اقتصادی یك یا چند نفر از اعضای خانواده می تواند به این كسب و كارها رونق ببخشد.

از نگاه سازمان بین المللی كار (ILO) موقعیت مكانی و وجود كسب و كار در خانه ملاك تلقی كردن آن بعنوان مشاغل خانگی است و كنوانسیون ۱۸۹ سازمان بین المللی كار، كار شایسته و لزوم پرداختن به وضعیت كارگران خانگی شامل پرستار بیمار در منازل، راننده و آشپز را به رسمیت شناخته است.

اشتغال خانگی چه مزایایی دارد؟

امروز كار خانگی به یك منبع مهم اشتغال و درآمد بخصوص برای زنان تبدیل گشته است. كار در خانه نه تنها كیفیت زندگی را بهبود می بخشد بلكه باعث می شود افراد بیشتری مشغول كار شده و سطح درآمد خویش را بالا برند و از این جهت به اقتصاد خانوار هم كمك می شود. افراد به جای صرف هزینه های كلان برای اجاره مغازه یا خروج از منزل و گرفتار شدن در ترافیك و شلوغی های خیابان و یا داشتن استرس رسیدن به محل كار، به آسانی كسب و كار خویش را در خانه توسعه می دهند و علاوه بر صرفه جویی در وقت، با خیالی آسوده به فعالیت اقتصادی در خانه می پردازند و در رسیدگی به امور خانواده و تربیت فرزندان هم موثرتر عمل می كنند.



مشاغل خانگی پر سود با درآمد میلیونی!

پرورش بلدرچین، پرورش قارچ، تولید گیاهان زینتی و آپارتمانی، تهیه و پخت وپز غذا، خشك كردن میوه، شیرینی پزی، بافت فرش وتابلوفرش، عروسك سازی، چهل تكه دوزی، ساخت زیورآلات و بدلیجات، تولید جعبه های كادویی، جواهرسازی، راه اندازی مزون لباس خانگی، خیاطی، نویسندگی رمان، مشاوره كسب و كار، طراحی گرافیك، بازاریابی شبكه ای، ساخت و تولید گیم و انیمیشن و پرستاری در منزل همچون كارهایی است كه می توان در خانه به آنها اشتغال ورزید و به درآمد سرشار و حتی میلیونی رسید.

در همین راستا معاونت توسعه كارآفرینی و اشتغال وزارت كار گام های موثری در زمینه توسعه مشاغل خانگی برداشته و الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی را از راه دبیرخانه ستاد ساماندهی و پشتیبانی از مشاغل خانگی به اجرا درآورده است.

این الگو به افراد كمك می نماید در ابتدای كار به بنگاه های بالادستی و افراد پشتیبان حقیقی و حقوقی كه توان انجام كار را دارند، متصل شده، كار را آغاز كرده، درآمدزایی داشته و به اشتغال و درآمد پایدار دست یابند.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی می گوید مشاغل خانگی نه تنها در كشور ما بلكه در خیلی از كشورهای پیشرفته دنیا مورد توجه قرار دارد و رسته های مختلفی شامل نویسندگی، مشاوره حقوقی، مربی سلامت، مدیریت بازار، تحلیل گری، بازاریابی و ویراستاری را شامل می شود.

به اعتقاد وی، اشتغال خانگی برای جوانانی كه در حال گذراندن خدمت سربازی هستند فرصت مغتنمی است تا از این طریق مهارت آموزی داشته و بعد از اتمام سربازی بتوانند كسب و كارهایی در این عرصه راه اندازی كنند.



مهناز امامدادی دبیر ستاد ساماندهی و پشتیبانی از مشاغل خانگی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به انعطاف پذیری طرح می گوید: این طرح از راه هدایت و مشاوره و استعدادیابی باعث توانمندسازی متقاضیان مشاغل خانگی می شود. توسعه مشاغل خانگی متقاضیان را به پشتیبانان و بنگاههای بالادستی متصل می كند و امكان درآمدزایی و اشتغال پایدار را برای افراد به وجود می آورد.

به گفته وی، شناسایی ظرفیتها، توانمندی متقاضیان و اتصال به بازار كار از مهم ترین اهداف طرح به حساب می آید و جهاد دانشگاهی بعنوان مجری طرح وظیفه تسهیل گری را بر عهده دارد.

دبیر ستاد ساماندهی و پشتیبانی از مشاغل خانگی می افزاید: اگر در گذشته برای ایجاد یك شغل نیازمند وام بانكی بودیم امروز در حوزه مشاغل خانگی پرداخت تسهیلات در مرحله آخر است چون مشاغل خانگی وابستگی زیادی به گرفتن وام ندارند و افراد با تلاش خود كار را به سرانجام می رسانند.

آمارها در مورد مشاغل خانگی چه می گویند؟

بر اساس آمارها ۹۲ هزار شغل در بخش مشاغل خانگی طی سال قبل در كشور بوجود آمده و بیشتر از ۲۷۰ هزار متقاضی اشتغال خانگی هم موفق به دریافت مجوز مشاغل خانگی در رشته های گوناگون شده اند.

متقاضیان مشاغل خانگی می توانند برای ثبت طرح های خود به سایت mashaghelkhanegi.ir رجوع و متناسب با نوع فعالیت و شغل موردنظر خود یكی از فرم های ثبت نام (مستقل - تحت پوشش - پشتیبان) را تكمیل كنند. فرم های تكمیلی توسط دستگاه اجرایی مربوطه بررسی شده و در صورت تائید طرح در دستگاه اجرایی، مجوز مربوطه صادر خواهد شد.



دولت باوجود محدودیتهای مالی برای توسعه مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال پایدار و پشتیبانی از كارجویان بخصوص زنان سرپرست خانوار، وام و تسهیلات بانكی پیشبینی كرده است. هم اكنون برخی بانكها پرداخت وام و تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی را در دستور كار قرار داده اند كه بانك مسكن همچون این بانكها است.

برابر آمارها پارسال بیشتر از ۹۲ هزار شغل در بخش مشاغل خانگی بوجود آمده و پرستاری در منزل، ساخت و تولید زیورآلات و بدلیجات، راه اندازی مزون لباس، چهل تكه دوزی، خیاطی، بافت تابلوفرش، پرورش قارچ و بلدرچین، خشك كردن میوه، مشاوره كسب و كار، طراحی گرافیك و ساخت گیم و انیمشین همچون كارهایی است كه می توان در خانه به آنها اشتغال ورزید و از محل آنها به درآمد و سود سرشار و میلیونی دست یافت. افزایش سقف تسهیلات مشاغل خانگی

صندوق كارآفرینی امید نیز در جهت پشتیبانی از مشاغل خانگی، ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت كرده و تابحال ۲۵ هزار طرح مشاغل خانگی را مورد حمایت قرار داده است. قبل از این سقف تسهیلات فردی مشاغل خانگی ۲۰ میلیون تومان بود كه برای حمایت بیشتر در سال ۱۳۹۸ به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی همچون طرح های اشتغال حمایتی وزارت كار ذیل برنامه اشتغال فراگیر است كه اجرای آن با نقش آفرینی اثرگذار سازمان جهاد دانشگاهی بعنوان نهاد واسط و تسهیل گر با هدف توانمندسازی و اتصال متقاضیان مشاغل خانگی به بازار فروش محصولات، در ۹ استان آذربایجان غربی، ایلام، كردستان، كرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و لرستان به شكل آزمایشی به اجرا درآمده است.

مشاغل خانگی ضمن ایجاد فرصتهای اشتغال برای افراد بخصوص زنان زمینه تجمیع سرمایه های خرد و اندك و عرضه محصولات تولید شده را فراهم می آورد. امروز خیلی از كشورهای توسعه یافته بخش اعظمی از بازار اشتغال خویش را به مشاغل خانگی اختصاص داده و از ظرفیت بنگاههای خرد و كوچك در این خصوص بهره برده اند.




1398/06/20
12:52:39
2.5 / 5
4562
تگهای خبر: آپارتمان , اشتغال , بانك , بانك مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
ایران کوین:
با عرض سلام و احترام
افرادی که تمایل به کسب درآمد دلاری دارند میتوانند با ثبت نام در صندق های سرمایه گذاری شروع به فعالیت کنند و آخر ماه سود خود را بر اساس دلار(تتر) دریافت کنند،چون قیمت دلار نسبت به ریال زیاد شده در نتیجه سود شما پایان هر ماه هم زیاد هست.برای کسب اطلاعات بیشتر بعد از ثبت نام با پشتیبان آنلاین سایت تمام سوالات و نحوه فعالیت در صندق سرمایه گذاری مطرح کنید.برای شروع وارد لینک زیر بشوید.
توجه: برای ثبت نام و ورود به صندوق سرمایه گذاری لطفا بدون فیلتر شکن وارد شوید.
باتشکر
https://bit.ly/2WYcWLv
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک