با نزدیك شدن به موعد تحویل اولین فروند؛

بویینگ، تعویق در تحویل هواپیمای۷۷۷ به ایران را تایید نمود

بویینگ، تعویق در تحویل هواپیمای۷۷۷ به ایران را تایید نمود زمین دار شو: بوئینگ با نزدیك شدن به وعده تحویل نخستین فروند هواپیمای ۷۷۷ به ایران، به بهانه ای واهی، این تاریخ را به تعویق انداخت و وعده داد كه هواپیمای مذكور را در سال ۲۰۱۹ به ایران تحویل خواهد داد.



به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، روز گذشته یك روزنامه نگار امریكایی توئیتی منتشر نمود و در آن به نقل ازمقامات بوئینگ اعلام نمود كه موعد تحویل هواپیمای ۷۷۷ به ایران به سال ۲۰۱۹ موكول شده است.
در پی این توئیت، خبرگزاری رویترز در تماس تلفنی با مقامات بوئینگ، درباره این تصمیم از آنها سوال كرد و مقامات بوئینگ اعلام نمودند كه برای جت هایی كه قرار بود امسال به ایران تحویل دهند مقاصد جدیدی پیدا كرده اند. به نوشته رویترزف با این اقدام، چشم انداز تحویل فوری هواپیما به ایران را بیشتر در حاله ای از ابهام فرو رفته است.
مدیرعامل بوئینگ در گفتگوی تلفنی با رویترز اشاره نمود كه به دلیل افزایش تقاضا، بوئینگ دیگر نگران نیست كه سقوط توافق هسته ای به خط تولید جت ۷۷۷ این شركت صدمه بزند و صدها شغل را به مخاطره بی اندازد.
دنیس مویلینبرگ، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ اظهار داشت: امسال ما هیچ تحویل هواپیمایی به ایران در زمان بندی خود نداریم و تولید این هواپیماها مطابق با روند تحولات دولت آمریكا به تعویق افتاده است.
او ادامه داد: من می توانم با اعتماد به نفس به شما بگویم ما كاهش ریسك را در برنامه تولید جت ۷۷۷ خود شروع كرده ایم.
تحت توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی كه برنامه هسته ای ایران را در ازای از سرگیری تجارت با این كشور، محدود می كرد، بوئینگ در سال ۲۰۱۶ توافق كرد كه ۸۰ فروند هواپیما به ایران بفروشد. از این میان ۱۵ هواپیما از سری جت ۷۷۷-۳۰۰ER برد بلند هستند كه بوئینگ برای آنها مجوز صادرات دولت آمریكا را دریافت كرده بود.
منابع صنعتی به رویترز خبر دادند كه قرار بود ۳ فروند از این جت های ۷۷۷ امسال به ایران تحویل شوند اما بوئینگ دوباره نوبت تحویل آنها را با خریداران دیگر خود عوض كرده است.
توافق اصلی با ایران پشتیبانی حیاتی ای از خط تولید ۷۷۷ بود كه یك از سودآورترین جت های بوئینگ است كه به یك دهه تولید خود نزدیك می شد و امكان تغییر آن به مدلی جدیدتر وجود داشت.
اما مویلنبرگ به رویترز گفت حتی اگر ایران نتواند هیچ كدام از هواپیماهای جت ۷۷۷ خود را، كه ارزش آنها ۳۴۷ میلیون دلار است دریافت كند، بوئین دیگر مجبور نیست میزان تولید این جت را كم كند.
او اظهار داشت: نرخ تولید كنونی این هواپیما وابسته به سفارشات ایران نیست. فروش جت ۷۷۷ در ۲۰۱۷ بیش از ۲ برابر شد و به ۶۰ فروند رسید.
مویلینبرگ اظهار داشت: اگر این سفارش ها در نهایت نتیجه دهند و ما هواپیماها را به ایران تحویل دهیم، این فرصت بزرگی برای ما خواهد بود اما در هر صورت ما از خط دولت آمریكا پیروی خواهیم كرد و این را تضمین می نماییم... م. ما به آن هواپیماها وابسته نیستیم.

1397/02/07
15:53:36
5.0 / 5
4815
تگهای خبر: فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک